تعمیرات ماشین های اداری

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
تعمیرات ماشین های اداری : اگر به دنبال یک آموزشگاه مناسب جهت آموزش تعمیرات ماشین های اداری هستید ابتدا لازم است بدانید چه چیز هایی را قرار است یاد بگیرید. در این مطلب قصد داریم شما را با سرفصل های آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
آموزش تعمیرات ماشین های اداری در ایران شامل آموزش تعمیرات کپی ، آموزش تعمیرات پرینتر ، آموزش تعمیرات فکس ، آموزش تعمیرات اسکنر ، آموزش تعمیرات پول مشار و شارژ کارتریج می باشد. شما با گذراندن دوره های می توانید به راحتی وارد بازار کار ماشین های اداری بشوید و با یک پایه ی قوی کار خود را آغاز کنید.


122.jpg



فرآیند آموزش تعمیرات ماشین های اداری
سر فصل های آموزش تعمیرات ماشین های اداری را می توانیم به طور کلی به دو قسمت اصلی تقسیم بندی کنیم. قسمت اول آموزش های سخت افزاری می باشد که در طی آن باید هر گونه تعویض یا تعمیر قطعات ماشین های اداری را یاد بگیرید. پس از این آموزش ها باید با کلیه تنظیمات و ارور های ماشین های اداری مختلف آشنا شوید. در ادامه هر کدام از این روش ها را به تفضیل شرح خواهیم داد.






آموزش تعمیرات ماشین های اداری (بخش فیزیکی)
شما در ابتدای امر باید به یک مفهوم صحیح از آنچه قرار است تعمیر کنید ، برسید. در ابتدای دوره های آموزش تعمیرات ماشین های اداری در مورد فرآیند کپی گرفتن ، پرینت گرفتن و فکس به طور عملی یا تئوری آشنا می شوید. پس از این که با اساس کار ماشین های ادارای آشنا شدید نیاز است با انواع مدل های ماشین های اداری دیجیتال و آنالوگ و همچنین روش تقسیم بندی مدل های آن ها آشنا شوید. مرحله ی بعدی در این فرآیند شناخت بخش های متفاوت ماشین های اداری می باشد. پس از این که با روش کار و انواع ماشین های اداری آشنا شدید باید با بخش های کوچک تر این دستگاه ها نیز آشنا شوید. پس از این که بخش های مختلف یک ماشین اداری را شناختید ، زمان یادگیری باز و بسته کردن ماشین های اداری می باشد. شما پس از اتمام مرحله ی یادگیری باز و بسته کردن ماشین های اداری باید بتوانید کاور های دستگاه های ادارای مانند دستگاه های فتوکپی ، پرینتر و فکس را باز و بسته نمایید ، یک دستگاه را به طور کامل تمیز کاری و سرویس نمایید و همچنین آینه ها را به درستی تمیر کنید. پس از این آموزش ها کار کمی تخصصی تر می شود و به شما آموزش داده می شود که چگونه قطعات اصلی ماشین های اداری را تعویض و یا تعمیر نمایید. این آموزش ها شامل موارد زیر می شوند:


سرفصل های آموزشی برای تعویض یا تعمیرات ماشین های اداری
1. کسب شناخت علمی از بلوک دیاگرام های ماشین های اداری
2. تعویض یا تعمیر نازل جوهر
3. استفاده از ابزار آلات مناسب جهت باز و بسته کردن نازل جوهر
4. آموزش شناسایی انواع پودر ها و آموزش استفاده ی درست از هر کدام
5. آموزش استفاده از بوبین
6. آموزش تعمیرات پرینتر های سوزنی (پرینتر های مورد استفاده در بانک ها)
7. آموزش تعمیر یا تعویض ریبون
8. آشنایی با انواع سنسور های موجود در پرینتر های سوزنی
9. آشنایی با نحوه عملکرد انواع سنسور های موجود در پرینتر های سوزنی
10. آموزش تعمیرات پرینتر های صندوق های قبض (پرینتر هایی که در صندوق فروشگاه ها استفاده می شوند.)
11. آشنایی با انواع سنسور های موجود در پرینتر های صندوق های قبض
12. آشنایی با نحوه عملکرد انواع سنسور های موجود در پرینتر های صندوق های قبض
13. آشنایی با ماشین های اداری کاربنی و لیزری
14. آموزش شارژ انواع کارتریج ها و کلیه ی چاپگر های جوهر افشان
15. آموزش شارژ انواع تونر چاپگر های لیزری
16. آموزش تعویض بایوس ماشین های اداری


آموزش تعمیرات ماشین های اداری (بخش تنظیمات و ارور ها)
در این بخش از آموزش تعمیرات ماشین های اداری شما می بایست تمامی تنظیمات مربوط به لیزر و سایر قسمت های ماشین های اداری را یاد بگیرید. علاوه بر تنظیمات ، موضوع مهم دیگری که در این قسمت یاد می گیرید کد های تکنسینی و روش های رفع ارور های دستگاه های مختلف می باشد. این آموزش ها شال موارد زیر می باشند:


سرفصل های آموزشی جهت رفع ارور ها و تنظیمات ماشین های اداری
1. عیب یابی مشکلات ناشی از گرفتگی نازل جوهر
2. عیب یابی ارور ها و مشکلات ناشی از نوار انکودر
3. عیب یابی ارور ها و مشکلات ناشی ازپلیت تایمینگ
4. عیب یابی ارور های مربوط به خطا های بوبین
5. عیب یابی مشکلات ناشی از تونر های زائد
6. عیب یابی مشکلات ناشی از داکتر بلید
7. عیب یابی مشکلات مربوط به پنل ها
8. آموزش ریست کردن دستگاه های فکس
9. عیب یابی انواع دستگاه های فکس
10. آموزش ریست کردن بایوس ماشین های اداری


تا این قسمت با مباحثی که در تعمیرات ماشین های اداری لازم است آموزش ببینید آشنا شدید. لازم به تذکر می باشد بر اساس تشخیص آموزشگاه و یا مدرس مورد نظرتان ممکن است ترتیب این مباحث متفاوت باشد اما به طور کلی می توان گفت آنچه برای تعمیرات ماشین های اداری لازم می باشد ، چیزی خارج از این مباحث نیست و با یادگیری صحیح هر کدام از این مباحث شما قادر خواهید بود از پس هر نوع تعمیر و هر نوع ماشین اداری بر بیایید.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر