ترخیص موقت کالا توسط ترخیص کار

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
sanat-industry.jpg

ترخیص موقت کالا توسط ترخیص کار
: واردات قطعی به معنی کسب اجازه به کالای وارداتی برای ورود به قلمروی گمرکی یک کشور برای مصرف در آن کشور می باشد این نوع واردات منوط به پرداخت حقوق ورودی و مالیات ها و انجام تشریفات گمرکی از گمرک ترخیص می گردد.

واردات قطعی شامل واردات و ترخیص کالا در مقابل صادرات و واردات و ترخیص کالا با اعتبارات اسنادی و واردات و ترخیص کالا بدون انتقال ارز که شامل واردات و ترخیص تجهیزات و نمونه کالا برای واحد های تولیدی یا تحقیقاتی، واردات ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی و واردات و ترخیص ملزومات تحقیقات علمی برای دانشگاههای علوم پزشکی که تجاری نباشد و یا ترخیص ضایعات کالای وارداتی و مغایرت کالای وارداتی که فروشنده ملزم به ارسال کالای مجانی برای جبران خسارت گردیده، کسری واردات محموله های پس از ترخیص کالا از گمرک که پیشتر ارسال شده، واردات و ترخیص منابع اطلاعاتی و مشخصات فنی محصول، ورود و ترخیص کالا بدون انتقال ارز با انجام ثبت سفارش و پرداخت حقوق قانونی قبل از ترخیص کالا و بدون ارائه هر مجوز دیگری مجاز است .

واردات و ترخیص کالا از مناطق آزاد تجاری و صنعتی (هفت منطقه آزاد در کشور) توسط شامل معافیت کامل تا 15 سال می باشد. واردات و ترخیص کالا از مناطق ویژه اقتصادی شامل تخفیف مالیاتی است البته مانند مناطق آزاد از معافیت کامل برخوردار نیست و خرده فروشی کالا فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است.
واردات و ترخیص کالا از طریق مبادلات پیله وری ( دارای کارت از وزارت بازرگانی ) که از طریق فهرستی که وزارت بازرگانی اعلام می دارد به واردات و صادرات کالا اقدام می نماید. از دیگر روش های واردات می توان به واردات از بازارچه های مرزی (بر اساس ماده 22 قانون مقررات صادرات و واردات ) واردات از پست (بر اساس ماده 39 قانون مقررات صادرات و واردات ) واردات از مبادلات مرزی بر طبق ماده 16، 17 و 18 مقررات صادرات و واردات.
در زیر مجموعه لینک ترخیص کالا به بیان فرآیند واردات کالا و چگونگی ترخیص کالای وارداتی می پردازیم.

مراحل ترخیص کالای وارداتی:
در زیر به تشریفات ترخیص کالای وارداتی از گمرکات می پردازیم که خود شامل تکمیل الکترونیکی فرم های واردات کالا ،پرداخت حقوق ورودی، IGM و شماره صف، مدارک مجوزات ترخیص کالای وارداتی، تعیین ارزش کالای وارداتی و ارزیابی کالا، مرحله درب خروج، تحویل به حمل کننده داخلی می باشد.
پیش از رسیدن کالا و محموله وارداتی به وسیله ی حمل کننده شما باید کلیه مدارک مورد نیاز ترخیص کالا را برای خود تهیه و تامین نمایید. از عمده ترین مدارک مورد نیاز می توان به بارنامه حمل دریایی یا راه نامه حمل کالا، فاکتور خرید کالا، لیست عدل بندی کالا، اعلامیه ورود کالا، مجوز حمل، سفارش خرید و اعتبار اسنادی و دیگر مدارک مربوط به کالا اشاره کرد. شما باید آگاهانه محمولات خود را در مسیر حمل دنبال و مانیتور نمایید تا از زمان دقیق رسیدن بار مطلع باشید در غیر اینصورت شما متحمل پرداخت هزینه های دموراژ و انبارداری مازاد می شوید. به صورت نرمال کالای وارداتی ده روز با کشتی های ایرانی و 14 روز با عمده کشتی های خارجی از پرداخت دموراژ معاف می باشد.

شما باید در این زمان ارائه شده فرآیند ترخیص کالای خود را به پایان برسانید و محموله خود را از کانتینر تخلیه نمایید که این امر خود منوط به آماده بودن مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالای شما می باشد. شما و یا کالا ی شما باید با دسترسی به یک سیستم نرم افزاری قوی و مناسب الزامات و زمان بندی های مراحل گام به گام ترخیص کالا را به شما یاد آوری و توصیف کند. به محض ورود محموله در بندر، حمل کننده کالا موظف است تا مانیفست کالا را به گمرک ارائه نماید. هر هواپیما و یا کشتی داراری یک شماره IGM می باشد و هر محموله در این لیست دارای یک ردیف میباشد. این عدد و شماره ردیف به صورت اتوماتیک با شماره کوتاژ دریافتی شما از گمرک و مدارک ارائه شده شما در گمرک لینک می شود.

در زمان ورود اطلاعات به پنجره تجارت بین المللی گمرک در صورتی که در کانال سبز ترخیص کالا قرار بگیرید با یک روال ساده کالا را از گمرک تحویل خواهید گرفت. بنابراین پس از تنظیم اسناد و مراجعه به شرکت حمل کننده و دریافت قبض انبار و ترخیصیه کالا با انجام مرحله احراز هویت و ارائه سیستمی اظهارنامه گمرکی به همراه پرینت اظهارنامه گمرکی ترخیص کالا با مراجعه به سالن گمرک اقدام به دریافت کوتاژ ترخیص می نمایید. در این مرحله جابه جایی و انجام آزمایش و استاندارد صورت می گیرد، بنا به نوع مسیر احراز شده ارزیابی شامل تعیین ماهیت و نمونه گیری جهت ارسال به آزمایشگاه و سازمان استاندارد صورت می گیرد.

با دریافت و ارائه درخواست به آزمایشگاه و استاندارد مربوطه توسط ترخیص کار پاسخ ممهور به ارزیاب محترم در حین مرحله ارزش صورت می گیرد. دایره ارزش گمرک با توجه به سوابق و ارزش گمرکی کالای تعیین ماهیت شده اقدام به اعلام هزینه های مورد نظر جهت پرداخت توسط صاحب کالا می نماید. با دریافت امضا دوم و دریافت شماره ارزیابی و پرداخت هزینه ها، پروانه ترخیص کالا صادر می گردد و کالا برای دریافت مهر برجسته و خروج از کوتاژ ارسال می گردد در این مرحله اعلام بار صورت گرفته و با دریافت بیجک بار برای درب خروج ارسال می شود و با بازبینی نهایی و عبور کالا از درب خروج ترخیص کالا از گمرک با موفقیت صورت گرفته است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر