تحقیقی از دانشگاه هاروارد تایید میکند که فلوراید ضریب هوشی کودکان را کاهش میدهد

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
تحقیقی از دانشگاه هاروارد تایید میکند که فلوراید ضریب هوشی کودکان را کاهش میدهد

یک تجزیه و تحلیل فرا شناختی که با حمایت مالی موسسه ملی سلامت(NIH) به تازگی از سوی دانشگاه هاروارد منتشر شده به این نتیجه رسیده است که کودکانی که در مناطق دارای آب های با غلظت بالای فلوراید زندگی می کنند، در مقایسه با کسانی که در مناطق دارای آب های با غلظت پایین فلوراید ساکن هستند، به طور قابل توجهی ضریب هوشی پایین تری دارند. در یک گزارش 32 صفحه ای محققان می گویند:
یک گزارش از سوی شورای تحقیقات ملی ایلات متحده (NRC 2006) اینطور نتیجه گیری کرد که عوارض جانبی غلظت بالای فلوراید در آب آشامیدنی موجب نگرانی است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز می باشد. فلوراید ممکن است در نتایج آزمایشگاهی باعث مسمومیت عصبی شامل تاثیراتی بر روی یادگیری و حافظه بشود... برای خلاصه کردن مقاله موجود، ما یک بازنگری سیستماتیک و یک تجزیه و تحلیل فرا شناختی از مطالعات منتشر شده روی قرار گرفتن در معرض افزایش فلوراید موجود در آب آشامیدنی را انجام دادیم.
بویژه ما به منظور تکمیل مطالعاتی که در بررسی های قبلی و گزارش های ارزیابی خطر در نظر گرفته شدند، مطالعاتی را مورد هدف قرار دادیم که در مناطق روستایی چین انجام شدند و تا کنون بطور گسترده منتشر نشده اند... یافته های حاصل از تجزیه تحلیل های فراشناخاتی از 27 مطالعه انجام شده که در مدت بیش از 22 سال منتشر شده اند یک ارتباط معکوس میان قرار گرفتن در معرض فلوراید بالا و هوش کودکان را نشان می دهند ...
این نتایج نشان می دهند که فلوراید ممکن است سمی عصبی باشد که درصورت قرارگرفتن در معرض مقدار کمتری نسبت به آن میزان که در بزرگسالان ایجاد مسمویت می کند، بر رشد مغز تاثیر بگذارد... غلظت های سرم فلوراید مرتبط با مصرف بالای آب آشامیدنی ممکن است از mg/L 1, 50 Smol/L باشد، بنابراین مقدار آن از میزان برخی دیگر از سموم عصبی که باعث آسیب رشد عصبی می شوند، هزار بار بیشتر است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر