تجهیزات علمی عجیب و باور نکردنی ( تصویری )

mahdi km

افتخاری
2013-10-30
603
892
0
تهران
به گزارش تکناز با دیدن این تصاویر شاید گمان ‌کنید با یک طرح انیمیشنی و ۳ بعدی مواجهید. اما همه این‌ها، تصاویری واقعی از دستگاه‌های واقعی هستند. تجهیزاتی که مطالعه درباره کارکرد و وظیفه آن‌ها هم مشکل است. تکناز : دانش، شگفتی‌آفرین است؛ و به لطف اینترنت و عصر فناوری، ما می‌توانیم شاهد این شگفتی‌ها باشیم. دانش نوین، به کمک دستگاه‌های پیشرفته، به سوی آینده پیش می‌رود. دستگاه‌هایی که با دیدن آن‌ها، این سؤال را از خود می‌پرسیم که آیا این‌ها واقعی هستند؟
تصویری از اطلس (ATLAS) یکی از آشکارسازهای ساخته شده در برخورددهنده بزرگ هاردونی در سرنسوئیس. اطلس مخفف عبارت A Toroidal LHC Apparatus است.

سوپرکامیوکانده، یک رصدخانه نوترینو و آشکارساز اشعه‌های چرنکوف که توسط کشورهای ژاپن، ایالات متحده، کره‌ جنوبی، چین، لهستان و اسپانیا راه‌اندازی شده است. این آشکارساز در عمق ۹۱۰ متری از زمین و در زیر معدن کامیوکا در ژاپن قرار دارد.
تصویری از لوله (Tube) یک تکثیر‌کننده نور در آشکارساز نوترینو. این تکثیرکننده در مجتمع رآکتور خلیج دایا در چین قرار گرفته است. این مجتمع یک آزمایشگاه چند‌ملیتی فیزیک ذرات است که روی نوترینو‌ها مطالعه می‌کند.
 

mahdi km

افتخاری
2013-10-30
603
892
0
تهران

سیم‌لوله فشرده میونی (Muon)، یکی از دو آزمایشگاه مطالعاتی فیزیک ذرات در برخورددهنده بزرگ هاردونی.

تصویری از نمای داخلی و خارجی رصدخانه نوترینو سادبری (Sudbury) که بیش از ۱۶۰۰ متر زیرزمین و در شهر سادبری اونتاریو در کانادا قرار گرفته است.

سایت بروکسینو (Borexino) در آزمایشگاه ناتزیونالی (Nazionali) در نزدیکی شهر لاکیولا (L'Aquila) در ایتالیا. این آزمایشگاه برای اندازه‌گیری شار نوترینو خورشیدی و عدم‌تقارن روز و شب آن بنا شده است.
 

mahdi km

افتخاری
2013-10-30
603
892
0
تهران

ژانراتور Cock-Croft Walton، که متأسفانه حالا دیگر بازنشسته شده است.


ماشین Z، بزرگترین ژانراتور اشعه ایکس جهان. این ژنراتور برای آزمایش بر روی ماده در شرایط سخت طراحی شده و در مرکزی نیمه سری به نام آزمایشگاه ملی سندیا، در نیومکزیکو ایالات متحده قرار گرفته است. پالس‌های الکترومغناطیسی ناشی از تخلیه ماشین Z، باعث ایجاد رعد و برق خارق‌العاده‌ای می‌شود.


گاماسفر (Gammasphere)، آشکارساز اشعه‌های گاما در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی ایالات متحده.
 

mahdi km

افتخاری
2013-10-30
603
892
0
تهران

تصویری از ساختار داخلی حلقه اروپا (JET) در آکسفورد انگلستان. این مرکز، بزرگترین آزمایشگاه شناسایی انرژی‌های همجوشی (Fusion) بالقوه در جهان است.

نمایی از درون «اتاقک هدف» در تأسیسات ملی احتراق و علوم فوتونی، دارای بزرگترین لیرز جهان در آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا.

 

mahdi km

افتخاری
2013-10-30
603
892
0
تهران

بخشی از آینه تلسکوپ فضایی جیمز وب (James Webb) در اتاقک تست برودتی، واقع در آزمایشگاه پرواز مارشال و متعلق به ناسا.


سانتریفیوژ قطر بزرگ در مرکز تحقیقات و فناوری‌های فضا، متعلق به سازمان فضایی اروپا (ESA) در نوردویک هلند.


تصویری از نمای داخلی شبیه‌ساز فضا در مرکز آزمایش سازمان فضایی اروپا در هلند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر