تبلت دی-لینک DTB-7168G اسلیم وان دو سیمکارته | D-Link DTB-7168G Slim ONE Dual SIM

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
مشخصات کلی:ابعاد: 8.5 × 108.5 × 191.6 میلی متر - وزن: 296 گرم
پردازنده:MediaTek MT8382 Quad Core, Cortex-A7
حافظه داخلی:حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه
صفحه نمایش:صفحه نمایش لمسی از نوع TFT LED-backlit LCD - اندازه 7 اینچ - 600 × 1024 - تراکم پیکسلی: 169 پیکسل بر اینچ
امکانات ارتباطی:- قابلیت نصب سیم کارت به همراه قابلیت مکالمه 3G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - بلوتوث - GPS - USB - HDMI
دوربین:5 مگاپیکسل - وب کم 0.3 مگاپیکسل
امکانات:- ژیروسکوپ
سایر مشخصات:اندروید 4.4

D-Link DTB-7168G Slim ONE Dual SIM
بسیاری از شما نام برند D-Link را شنیده‌اید. شرکتی که بیش از هر چیزی با مودم‌ها و تجهیزات شبکه‌اش شناخته می‌شود. این شرکت موفق پس از دستاوردهایی که در زمینه تولید و توسعه فناوری‌های شبکه داشته، این بار به سراغ یک محصول الکترونیکی مصرفی رفته است. تولید تبلت به طور حتم جزو تخصص‌های این غول سخت‌افزاری نیست. با این حال این شرکت با ورود به این حوزه در نظر دارد، در میان سازندگان تبلت‌های میان‌رده‌ها، جایگاهی خاص برای خود دست و پا کند.
شرکت دی-لینک تا این لحظه سه تبلت میان‌رده را روانه بازار کرده است. دو مدل اول DTB-7168 و DTB-1188 نام داشتند. حال این شرکت، یک تبلت 7 اینچی جدید را با نام کامل D-Link DTB-7168G Slim ONE به بازار عرضه کرده است. این تبلت، دو سیم‌کارته است و امکان استفاده از سیم‌کارت 3G هم در آن وجود دارد. DTB-7168G از بسیاری جهات مشابه تبلت‌های 7 اینچی میان‌‌رده موجود در بازار است. این تبلت به نمایشگری با رزولوشن 600 × 1024 پیکسل مجهز است و از تراکم پیکسلی 169ppi بهره می‌برد. DTB-7168G به پردازشگری چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز تجهیز شده و 1 گیگابایت رم را در درون خود می‌بیند. یک دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه فلش در پشت و یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی در جلو تعبیه شده است. باتری این دستگاه نیز ظرفیتی معادل 3300 میلی آمپر-ساعت دارد. در ضمن، وجود شیار microSD امکان افزایش حافظه را برای شما فراهم می‌کند.



طراحی و ساخت
تبلت دی-لینک در مدل DTB-7168G Slim ONE Dual SIM بدنه‌ای باریک و خوش‌ساخت دارد. شاید نام این تبلت یادآور دیگر تبلت 7 اینچی دی-لینک یعنی مدل DTB-7168 باشد. اما با مقایسه دو تبلت، شباهت‌های زیادی بین این دو نمی‌بینیم. مدل DTB-7168G Slim ONE Dual SIM ظریف‌تر و دوست‌داشتنی‌تر است. بخش پشتی این تبلت را لایه‌ای فلزی تشکیل داده است.






شرکت دی-لینک این تبلت را در دو مدل نقره‌ای و مشکی تولید کرده است. هر دوی این مدل‌ها در نمای روبرویی، مشکی هستند. به جز یک نوار باریک در پایین صفحه نمایش که بسته به رنگ بخش پشتی، نقره‌ای یا مشکی است. کیفیت ساخت بدنه این تبلت نسبتا خوب است یا حداقل می‌توان گفت که در این رده قیمتی، مناسب به نظر می‌رسد.





با در دست گرفتن تبلت در حالت عمودی، کلیدهای روشن/خاموش (پاور) و تنظیم صدا را بر روی لبه سمت راست خواهید دید. جک 3.5 میلیمتری هدفون هم بر روی لبه بالایی تعبیه شده است. از دیگر درگاه‌ها و شیار‌های تعبیه شده در این دستگاه می‌توان به درگاه micro-USB، درگاه Micro HDMI، شیار microSD و دو شیار سیم‌کارت اشاره کرد.
در بخش پشتی، لوگوی دی-لینک و همچنین مدل تبلت در مرکز حک شده‌اند. کمی پایین‌تر و در انتهای بخش پشتی، یک سری مشخصات فنی تبلت درج شده است. دوربین اصلی تبلت و فلش LED همراه آن را در نیمه بالایی بخش پشتی می‌بینیم.


نمایشگر، سخت‌‌افزار و باتری
با توجه به رده قیمتی این تبلت، باید انتظارات خود را در مورد مشخصات سخت‌افزاری آن تعدیل کنیم. این تبلت از نمایشگری 7 اینچی با رزولوشن 600 × 1024 پیکسل بهره می‌برد. این رزولوشن برای نمایشگر این تبلت تراکم پیکسلی 169ppi را به همراه داشته است. کیفیت صفحه نمایش و زاویه دید آن در حد متوسط است. از لحاظ صفحه نمایش، این مدل با تبلت 7 اینچی قبلی دی-لینک، یعنی DTB-7168، فرق چندانی ندارد.
مدل DTB-7168G به یک پردازشگر چهار هسته‌ای (Quad Core Cortex-A9) با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز تجهیز شده است. پردازش‌های گرافیکی این تبلت هم بر عهده Mali-400 است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این تبلت 7 اینچی می‌توان به یک گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. شیار microSD به کاربران امکان می‌دهد حافظه دستگاه خود را ارتقا دهند. در ضمن این تبلت از قابلیت USB OTG پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که امکان اتصال فلش مموری به تبلت وجود دارد. این کار توسط کابل مخصوصی که به عنوان اقلام همراه در جعبه قرار داده شده، صورت می‌پذیرد.
این تبلت، برعکس مدل DTB-7168 که سیم‌کارت‌خور نبود، به دو شیار سیم‌کارت مجهز شده است. در این تبلت می‌توان از یک سیم‌کارت معمولی و یک میکرو سیم‌کارت استفاده کرد. مدل DTB-7168G به درگاه Mini HDMI هم مجهز شده است. این روزها به ندرت می‌توان یک تبلت 7 اینچی مجهز به این درگاه را در بازار پیدا کرد. از این رو، این قابلیت به یک برگ برنده برای این تبلت تبدیل شده است. در این تبلت یک باتری 3300 میلی آمپر-ساعتی تعبیه شده است که می‌تواند تبلت شما را در کاربری عادی و پی در پی، حداکثر تا 8 ساعت سر پا نگاه دارد.


نرم‌افزار
در این تبلت از سیستم عامل اندروید نسخه 4.4 بهره گرفته شده است. شرکت دی-لینک برخی از اپلیکیشن‌های اختصاصی خود را به صورت پیش‌فرض بر روی این تبلت 7 اینچی نصب کرده است. رابط کاربری این تبلت هم به خوبی کار می‌کند و ما به جز یک سری لگ‌های جزئی که در اکثر تبلت های اندرویدی ارزان‌قیمت رایج است، به مشکل خاصی برخورد نکردیم.


دوربین
همان‌گونه که بارها تکرار شده، هنوز جایگاه دوربین‌ها در تبلت‌های امروزی مشخص نیست و شرکت‌ها سیاست‌های مختلفی را در مورد آن اعمال می‌کنند. برخی از شرکت‌ها نظیر سامسونگ و هوآوی به سراغ سنسورهای چندین مگاپیکسلی و فلش LED می‌روند، برخی دیگر از شرکت‌ها هم به دوربین‌های ضعیف‌تر و ابتدایی اکتفا می‌کنند.
دی-لینک در این تبلت در مقایسه با تبلت‌های قبلی‌اش، یک قدم پا را جلوتر گذاشته و محصول خود را به یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و یک دوربین جلویی 0.3 مگاپیکسلی مجهز کرده است. دوربین اصلی به فوکوس خودکار مجهز شده است. در کنار این دوربین، یک فلش LED هم در نظر گرفته شده که در محیط‌های تاریک ممکن است به کارتان بیاید. لازم به ذکر است که تبلت 7 اینچی قبلی این شرکت (DTB-7168) دوربین‌ اصلی ضعیف‌تری داشت.
از دو دوربین تعبیه شده در تبلت مورد بحث ما نمی‌توان انتظار زیادی داشت؛ با این حال این دوربین‌ها نیاز اولیه شما را در ثبت لحظه‌ها و مکالمات ویدیویی برطرف خواهند کرد.


جمع‌‌بندی
فعالیت‌های اصلی شرکت دی-لینک حول محور تولید تجهیزات شبکه می‌چرخد. با این حال، این شرکت مجموعه‌ای از محصولات مختلف را تولید می‌کند. از مودم و سوئیچ و روتر گرفته تا دوربین، همگی در کنار هم اکوسیستم محصولات دی-لینک را شکل می‌دهند. این شرکت با تولید تبلت‌های 7 اینچی و 10 اینچی در تلاش است تا سبد محصولات خود را تکمیل کرده و به نوعی سرویس‌های مد نظر خود را به شکل یکپارچه‌تری ارائه دهد.





تا این لحظه شاهد عرضه سه تبلت دی-لینک در بازار بودیم. مدل DTB-7168G Slim ONE جدیدترین مدل از تبلت‌های این شرکت به حساب می‌رود. لازم به ذکر است که در دو مدل قبلی از شیار سیم‌کارت خبری نبود. در عوض، مدل جدید دوسیم‌کارته است. در ضمن این مدل به درگاه Mini HDMI هم مجهز شده است. سایر مشخصات فنی این تبلت تا حد زیادی مشابه سایر تبلت‌های میان‌رده بازار است. قیمت مناسب و برخی ویژگی‌های کلیدی این محصول سبب می‌شود که ما از آن به عنوان یک تبلت ارزان‌قیمت و نسبتا خوش‌ساخت یاد کنیم.


مزایا:
مجهز به 2 شیار سیمکارت و امکان استفاده از سیمکارت 3G
امکان برقراری تماس تلفنی
طراحی ظریف
دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه فلش
پشتیبانی از قابلیت USB OTG
وجود شیار microSD و امکان افزایش حافظه
وجود درگاه Mini HDMI
اقلام همراه مناسب از جمله کیف چرمی و قلم
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر