تبلت ایسوس فون پد 7 FE375CG دو سیمکارته - 16 گیگابایت | ASUS Fonepad 7 FE375CG Dual SIM - 16GB

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
شرکت تایوانی ایسوس عاشق ماجراجویی است. این شرکت فعال در حوزه تجهیزات الکترونیکی، هیچ ترسی از به خطر افتادن محبوبیت روز افزون خود ندارد. ایسوس یک روز به سراغ فون پد می‌رود، یک روز پد فون را رو می‌کند، یک روز هم تلفن، تبلت و لپتاپ را در هم می‌آمیزد و محصولی عجیب و غریب خلق می‌کند. قصد نداریم خلاقیت‌های این غول تایوانی را مرور کنیم، در عوض می‌خواهیم به یکی از آخرین تلاش‌های این شرکت در عرصه تبلت ها نگاهی بیاندازیم.
ایسوس در یکی دو سال اخیر بر روی دو سری از تبلت های میان رده تمرکز داشته است: یکی فون پد و دیگری ممو پد. هر دوی این تبلت ها بسیار موفق عمل کردند و با قیمت‌های مناسبی که داشتند نظر عموم کاربران را به خود جلب نمودند. این شرکت، سال 2014 نیز با مجموعه ای رنگارنگ از فون پدها و مموپدهای خود با قدرت تمام وارد بازار شد. امسال ایسوس 2 فونپد از آستین خود بیرون آورد. مدل ارزان‌تر با نام کامل Fonepad 7 FE170CG شناخته می‌شود و مدل گران‌تر Fonepad FE375CG نام دارد. هر 2 مدل نسبت به محصولات سال قبل از ابعاد مناسب‌تری برخوردار هستند. ایسوس با کیفیت ساخت مثال زدنی و قیمت‌های رقابتی خاص خود آمده تا بازار پایین رده‌ها و میان رده های تبلت های 7 اینچی را از آن خود کند.
این تبلت به نمایشگری با رزولوشن 800 × 1280 مجهز شده. این بدان معناست که تراکم پیکسلی نمایشگر تبلت مورد نظر ما حدود 215ppi است. پردازشگر 4 هسته ای Intel Atom Z3560 با فرکانس کاری 1.83 گیگاهرتز، به عنوان مغز متفکر این تبلت عمل می‌کند. از دیگر مشخصه های سخت افزاری این محصول می‌توان به 1 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 15 وات-ساعت اشاره کرد. ایسوس یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه تعبیه کرده است.





مشخصات کلی:ابعاد: 9.8 × 108.9 × 194.3 میلی متر - وزن: 299 گرم
پردازنده:Intel Atom Z3560 Quad Core
حافظه داخلی:حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه
صفحه نمایش:صفحه نمایش لمسی از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 7 اینچ - 800 × 1280 - تراکم پیکسلی: 215 پیکسل بر اینچ
امکانات ارتباطی:- قابلیت نصب سیم کارت به همراه قابلیت مکالمه 3G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - بلوتوث - DLNA - GPS - USB
دوربین:5 مگاپیکسل - وب کم 2 مگاپیکسل
امکانات:- قطب نما ، شتاب سنج ، سنجش نور محیط ، مجاورت
سایر مشخصات:اندروید 4.4 - کارکرد باتری حدود 10 ساعت در کاربری مداوم




ASUS Fonepad 7 FE375CG Dual SIM
شرکت تایوانی ایسوس عاشق ماجراجویی است. این شرکت فعال در حوزه تجهیزات الکترونیکی، هیچ ترسی از به خطر افتادن محبوبیت روز افزون خود ندارد. ایسوس یک روز به سراغ فونپد می‌رود، یک روز پد فون را رو می‌کند، یک روز هم تلفن، تبلت و لپتاپ را در هم می‌آمیزد و محصولی عجیب و غریب خلق می‌کند. قصد نداریم خلاقیت‌های این غول تایوانی را مرور کنیم، در عوض می‌خواهیم به یکی از آخرین تلاش‌های این شرکت در عرصه تبلت ها نگاهی بیاندازیم.
ایسوس در یکی دو سال اخیر بر روی دو سری از تبلت های میان رده تمرکز داشته است: یکی فونپد و دیگری مموپد. هر دوی این تبلت ها بسیار موفق عمل کردند و با قیمت‌های مناسبی که داشتند نظر عموم کاربران را به خود جلب نمودند. این شرکت، سال 2014 نیز با مجموعه ای رنگارنگ از فونپدها و مموپدهای خود با قدرت تمام وارد بازار شد. امسال ایسوس، 2 فونپد را از آستین خود بیرون آورد. مدل ارزان‌تر با نام کامل Fonepad 7 FE170CG شناخته می‌شود و مدل گران‌تر Fonepad FE375CG نام دارد. هر 2 مدل نسبت به محصولات سال قبل از ابعاد مناسب‌تری برخوردار هستند. در این میان، مدل FE375CG در 2 بخش نمایشگر و دوربین در وضعیت بهتری نسبت به مدل ارزان‌تر قرار دارد. ایسوس با کیفیت ساخت مثال زدنی و قیمت‌های رقابتی خاص خود آمده تا بازار پایین رده‌ها و میان رده های 7 اینچی را از آن خود کند.
این تبلت به نمایشگری با رزولوشن 800 × 1280 مجهز شده. این بدان معناست که تراکم پیکسلی نمایشگر تبلت مورد نظر ما حدود 215ppi است. پردازشگر 4 هسته ای Intel Atom Z3560 با فرکانس کاری 1.83 گیگاهرتز، به عنوان مغز متفکر این تبلت عمل می‌کند. از دیگر مشخصه های سخت افزاری این محصول می‌توان به 1 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 15 وات-ساعت اشاره کرد. ایسوس یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه تعبیه کرده است.





طراحی و ساخت
ایسوس از معدود کمپانی‌هایی است که حتی در ارزان‌ترین محصولاتش یک سری استانداردهای اولیه را رعایت می‌کند. این مسئله در مورد اکثریت تبلت های سال 2014 این شرکت صدق می‌کند. فونپد 7 مدل FE375CG یکی از همین تبلت هاست. این تبلت از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی ظاهری، در مقایسه با هم قیمت‌هایش، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.




بخش پشتی تبلت بافتی پلاستیکی و سخت دارد. حاشیه دور نمایشگر نسبت به مدل‌های قبلی باز هم کاهش پیدا کرده. این مسئله به خوش دستی تبلت کمک زیادی نموده است. مدل 2014 این تبلت، یعنی همین محصول مورد بحث ما، نسبت به مدل‌های سال پیش وزن کمتری دارد و از ظرافت بیشتری برخوردار است. این تبلت وزنی برابر با 299 گرم و ضخامتی معادل 9.8 میلیمتر دارد. در مجموع می‌توان گفت که با در دست گرفتن این دستگاه به هیچ عنوان حس داشتن یک تبلت رده پایین به شما دست نخواهد داد.





این مدل از نظر ظاهری تفاوت‌های ناچیزی با مدل FE170CG دارد. این تفاوت‌ها به خصوص در نمای روبرویی تبلت کاملا مشهود است. با نگاهی به این بخش، 2 اسپیکر تبلت را در بالا و پایین صفحه نمایش خواهید دید. اسپیکر بالایی نقش خروجی صدای مکالمه را نیز بازی خواهد کرد. دوربین جلویی را در سمت راست اسپیکر بالایی و سنسورهای دستگاه را در سمت چپ آن می‌بینید. لوگوی ایسوس را در پایین نمایشگر خواهید یافت. در بخش پشتی هم دوربین اصلی تبلت و لوگوی ایسوس به چشم می‌خورند.





بر روی لبه سمت چپ، شیارهای مربوط به سیمکارت ها و همچنین شیار microSD زیر درپوشی پلاستیکی دیده می‌شوند. لبه سمت راست هم جایگاه کلید کنترل صدا و کلید پاور است. لبه بالایی برای درگاه Micro USB در نظر گرفته شده و جک 3.5 میلیمتری هدفون هم بر روی لبه پایینی تعبیه شده.


نمایشگر




این تبلت به نمایشگری IPS با رزولوشن 800 × 1280 پیکسل مجهز شده. این بدان معناست که تراکم پیکسلی نمایشگر تبلت مورد نظر ما حدود 215ppi است. لازم به ذکر است که تراکم پیکسلی مدل ارزان‌تر، یعنی FE170CG، حدود 170ppi می‌باشد. بنابراین از حیث رزولوشن، مدل FE375CG کاملا سرتر است.
امسال شرکت ایسوس سیاست‌های عجیب و غریبی در قبال مدل‌های 2014 تبلت های خود به خرج داده است. این شرکت 2 تبلت فونپد 7 (FE170CG) و مموپد 7 (ME170C) خود را به نمایشگری با رزولوشن نسبتا پایین مجهز کرده و آن‌ها را با قیمت‌هایی بسیار رقابتی روانه بازار کرده. اما در قبال 3 تبلت دیگر یعنی مموپد 8 (ME181C)، مدل دوم مموپد 7 (ME176C) و مدل دوم فونپد 7 (FE375CG) رویکرد متفاوتی داشته. این 3 مدل نمایشگرهای بهتری دارند.
همان‌طور که متوجه شده‌اید در FE375CG از نمایشگر Full HD خبری نیست. از سوی دیگر در این بازه قیمتی نباید انتظار رزولوشن های بسیار بالا را داشت. با این حال نمایشگر WXGA کیفیت تصویر بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش این تبلت نسبتا خوب است و در محیط‌های بیرونی به کمک شما می‌آید. این تبلت به سنسور سنجش نور محیط مجهز شده، بنابراین در محیط‌های بیرونی و در زیر نور خورشید، روشنایی نمایشگر به صورت خودکار تنظیم می‌شود. از دید ما کیفیت نمایشگر FE375CG رضایت بخش است و شما در کار با آن به مشکل خاصی برنخواهید خورد. در ضمن قابلیت لمسی نمایشگر نیز به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند و شما را به دردسر نمی‌اندازد.


سخت افزار
ایسوس، فونپد 7 مدل FE375CG را به پردازشگری 4 هسته ای بر روی چیپ ست Z3560 اینتل اتم مجهز کرده است. این پردازشگر با فرکانس کاری 1.83 گیگاهرتز در کنار یک گیگابایت رم، وظیفه میزبانی از سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن های مختلف را بر عهده دارد. این مشخصات سخت افزاری برای محصولی در این بازه قیمتی بسیار مناسب است. این تبلت اکثریت اپلیکیشن ها و بازی‌های اندرویدی را بدون مشکل خاصی اجرا می‌کند.





این عضو از خانواده فونپدها، 8 یا 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد. کاربران می‌توانند از طریق شیار microSD نسبت به افزایش حافظه دستگاه خود (تا 64 گیگابایت) اقدام کنند. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، این تبلت به دو شیار سیمکارت مجهز است و امکان استفاده سیمکارت های نسل دوم و سوم در آن‌ها وجود دارد. قابلیت برقراری تماس تلفنی هم بخشی جدانشدنی از این تبلت است. وجود GPS و پشتیبانی از قابلیت USB OTG از دیگر قابلیت‌های مهم این تبلت خوش ساخت هستند.







نرم افزار
اما می‌رسیم به قدرت نرم افزاری این تبلت 7 اینچی. فونپد 7 مدل FE375CG همچون نسل‌های قبلی‌اش، از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد، اما این بار نسخه 4.4.2 این سیستم عامل مهمان فونپد شده است. مهم‌تر از این قضیه، بحث رابط کاربری این دستگاه است. شرکت ایسوس با معرفی سری محصولات جدیدش در سال 2014، پای رابط کاربری اختصاصی خود یعنی Zen UI را به تبلت هایش باز کرده. این بدان معناست که تبلت های سال 2014 ایسوس، از جمله همین تبلت، از اولین محصولات خارج از خانواده ZenFone هستند که رابط کاربری Zen UI را در خود می‌بینند.
رابط کاربری پر رنگ و لعاب Zen UI درست مانند یک لانچر زنده برایتان عمل خواهد کرد. این رابط گرافیکی شما را از سادگی اندروید خالص دور نمی‌کند و در عین حال یک سری قابلیت‌های جالب را در اختیار شما قرار می‌دهد. ایسوس در طراحی رابط کاربری این تبلت، عالی عمل کرده است. آیکون‌های مسطح و شسته و رفته این رابط کاربری بسیار چشم نوازند و درهمان ابتدا شما را شیفته خود می‌کنند. از لحاظ عملکرد Zen UI در فونپد 7 جدید باید بگوییم که از لَگ های اعصاب خرد کن خبری نیست. با این حال و با در نظر گرفتن مشخصات سخت افزاری و قیمت این دستگاه، می‌بایست انتظارات خود را از این محصول تعدیل کنیم.


دوربین
برتری مدل FE375CG به مدل FE170CG تنها به صفحه نمایش آن محدود نمی‌شود. فونپد 7 مدل FE375CG از یک سنسور 5 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک سنسور 2 مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد. دوربین اصلی این تبلت به فوکوس خودکار مجهز است و در شرایط نوری مساعد تصاویر خوبی را برای شما می‌گیرد. این دوربین در نسبت تصویر 4:3 تصاویر 5 مگاپیکسلی و در نسبت تصویر 16:9 تصاویری 4 مگاپیکسلی ثبت می‌کند. در ضمن توسط این دوربین شما می‌توانید با سرعت 30 فریم در ثانیه با کیفیت HD فیلم‌برداری کنید.
دوربین جلویی (وبکم) این تبلت فیلم‌برداری با کیفیت HD را پشتیبانی می‌کند. این دوربین کلیه نیازهای شما در مکالمات ویدیویی را برآورده خواهد کرد و شما برای گرفتن عکس‌های سلفی می‌توانید حساب ویژه ای بر روی آن باز کنید.


باتری
در این تبلت یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 15 وات-ساعت تعبیه شده است. نتایج حاصله از تست این باتری بسیار امیدوار کننده است. باتری فونپد 7 مدل FE375CG در کاربری مداوم و ترکیبی حدود 10 ساعت شارژدهی می‌کند. این میزان شارژدهی، با خاموش کردن یک سری امکانات و یا کم کردن روشنایی تصویر از این هم بیشتر خواهد شد. با در نظر گرفتن رده قیمتی، عملکرد باتری این تبلت کاملا رضایت بخش است.


جمع بندی
ایسوس در این محصول تمام تلاش خود را به کار گرفته تا همه چیز را در حالت بهینه حفظ کند. با محصولی روبرو هستیم که هم خوش ساخت است و هم قیمت خوبی دارد، هم تبلت است و هم خون تلفن‌های هوشمند در رگ‌هایش در جریان است. این تبلت به 2 شیار سیمکارت مجهز است و همان‌طور که از نامش بر می‌آید قابلیت مکالمه تلفنی دارد. رابط کاربری Zen UI هم که جای خود را دارد.
همان‌گونه که در طول این مطلب گفته شد، ایسوس در سال 2014 تا این لحظه 2 فونپد را روانه بازار کرده. اولین مدل، فونپد 7 مدل FE170CG است که مشخصاتی تعدیل شده و قیمتی بسیار رقابتی دارد. مدل دوم هم FE375CG نام دارد که از لحاظ مشخصات فنی، یک سر و گردن از مدل اولی بالاتر قرار گرفته. کیفیت ساخت هر 2 مدل یکسان است ولی از لحاظ صفحه نمایش و دوربین، مدل FE375CG برتری محسوسی دارد.




حال اگر به دنبال برندی به غیر از ایسوس هستید، شاید هوآوی مدیا پد M1 یا لنوو A3500 گزینه های خوبی برای شما باشند. البته توجه داشته باشید که هر دوی این تبلت ها، بر عکس فونپدهای جدید، تک سیمکارته اند. ایسوس این بار فونپدهای خود را ظریف‌تر و زیباتر طراحی کرده است و از لحاظ ظاهری، جامه نویی به آن‌ها پوشانده. با در نظر گرفتن همه جوانب، هر 2 مدل فونپدهای 7 اینچی امسال، در رده های قیمتی خود، در جایگاهی بسیار خوب ایستاده‌اند.


شاید مقایسه این تبلت در کنار برخی از رقبای هم قد و قواره اش خالی از لطف نباشد. با کلیک بر روی تصویر زیر می‌توانید به بررسی دقیق‌تر محصولات بپردازید.




امتیاز عملکرد، شامل سرعت پاسخگویی به دستورات، همخوانی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار و تجربه روان بودن کار با تبلت و اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها می‌باشد.
میزان شارژدهی تبلت فارغ از ظرفیت باتری، به عوامل دیگری همچون رزولوشن صفحه‌نمایش، مصرف پردازنده و سیستم‌عامل نیز بستگی دارد.








مزایا:
قیمت مناسب
کیفیت ساخت خوب
وزن کم
وجود 2 شیار سیمکارت
امکان برقراری تماس تلفنی
شارژدهی خوب باتری
پشتیبانی از قابلیت USB OTG
وجود شیار microSD برای افزایش حافظه
وجود GPS
رابط کاربری ZenUI

منبع: دیجی کالا

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر