تبلت اسمارت تاچ - ترند - تی بی 7820116 | SmartTouch Trend TB7820116

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
مشخصات کلی:ابعاد: 200 × 135 × 8.7 میلی متر - وزن: 550 گرم
پردازنده:Allwinner A31S Quad Core Cortex-A7
حافظه داخلی:حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه
صفحه نمایش:صفحه نمایش لمسی از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 7.85 اینچ - 768 × 1024 پیکسل - تراکم پیکسلی: 168 پیکسل بر اینچ
امکانات ارتباطی:- قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - USB - HDMI
دوربین:2 مگاپیکسل - وب کم 0.3 مگاپیکسل
امکانات:- شتاب سنج ، ژیروسکوپ
سایر مشخصات:اندروید 4.2



طی دو سال گذشته و با همه‌گیر شدن سیستم‌عامل اندروید، شاهد ورود سیلی از تبلت‌های ارزان‌قیمت مبتنی براندروید به بازار هستیم. تبلت‌هایی اکثرا چینی که قیمت‌های بسیار جذابی دارند ولی متاسفانه کارایی آن‌ها به قدری بد است که تنها چند ساعت پس از استفاده از آن‌ها، از خریدتان پشیمان خواهید شد. اما در میان این تبلت‌ها، تعداد انگشت‌شماری وجود دارند که با وجود قیمت پایین، عملکردی بسیار خوب و در سطح تبلت‌های رده‌بالا ارائه می‌دهند. TB7820116 که عضو جدید سری Trend از تبلت‌های کمپانی SmartTouch است، یکی از همین استثناها می‌باشد که با توجه به قیمت عالی، عملکردی بسیار خوبی دارد. با دیجی کالا در نقد و بررسی این محصول همراه شوید.

[h=2]طراحی و ساخت[/h]


هنگامی که برای اولین بار TB7820116 را در دست می‌گیرید، گویی یک iPad mini در دست گرفته‌اید. قسمت جلویی تمام توسط یک قاب شیشه‌ای، ضد خش و کاملا مستعد جذب اثر انگشت، اشغال شده و تنها در بالای صفحه، لنز دوربین دوم 0.3 مگاپیکسلی آن به چشم می‌خورد. قاب دور صفحه‌ی نمایش باریک است که این خود، جلوه‌ی زیبایی به دستگاه داده. در پشت نیز، همانند تبلت‌های کمپانی اپل، یک قاب آلومینیومی نقره‌ای رنگ قرار دارد که خوشبختانه زیاد اثر انگشت را جذب نمی‌کند. اگر تبلت را در حالت عمودی نگه دارید، در بالای این قاب، لنز دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و تک بلندگوی مونو قرار دارند. به لبه‌های دستگاه که نگاهی بی اندازیم، کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و پاور به همراه درگاه کارت حافظه‌ی microSD در راست و پورت های HDMI، microUSB و 3.5 میلی‌متری صوتی را در بالا مشاهده می‌کنیم. بر خلاف قاب پشتی تماما فلزی، کلیدها پلاستیکی هستند و طراحی نامناسبی دارند.
ضخامت این تبلت 8.7 میلی‌متر و وزن آن معادل 550 گرم است که در مقایسه با تبلت‌های 7 و یا 8 اینچی دیگر، بسیار سنگین می‌باشد.
در کل، از نظر طراحی و کیفیت ساخت، TB7820116 را کاملا برتر از تبلت‌های هم رده و آن را در سطح تبلت‌های گران‌قیمت بازار می‌دانیم ولی ترجیح می‌دادیم که وزن آن کمتر بود.



[h=2]صفحه نمایش[/h]TB7820116 از یک صفحه‌ی نمایش لمسی خازنی 7.85 اینچی با دقت 1024x768 استفاده می‌کند که تراکم پیکسلی 163 پیکسل بر اینچ را ارائه می‌دهد که میزان کم و بیش رضایت بخشیست. با توجه به اینکه نسبت تصویر 4:3 برای صفحات نمایش، تقریبا منسوخ شده، کمی باعث تعجب است که چرا SmartTouch از صفحه نمایشی واید با نسبت تصویر 16:9 بر روی این مدل استفاده نکرده است. مسلما چون امروزه اکثر ویدویوها و تصاویر دارای نسبت 16:9 هستند، استفاده از صفحه‌ای با نسبت تصویر 4:3 را یک امتیاز منفی برای این تبلت می‌دانیم. البته صفحه نمایش TB7820116 از تکنولوژی IPS برای بهبود زوایای دید استفاده کرده و در ضمن از چند لمس همزمان نیز پشتیبانی می‌کند. روشنایی و کنتراست هم خوب است و در کل می‌توان کیفیت صفحه‌ی نمایش TB7820116 را یکی از بهترین‌ها در این بازه‌ی قیمتی دانست.

[h=2]سخت‌افزار، نرم‌افزار، دوربین و باتری[/h]


TB7820116 از چیپست Allwinner A31S استفاده می‌کند که یک پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای Cortex-A7 با فرکانس 1.0 گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR را کنترل می‌کند. در ضمن این تبلت دارای یک گیگابایت حافظه‌ی RAM است. حافظه‌ی داخلی هم 16 گیگابایت است که می‌توان به کمک درگاه کارت حافظه‌ی microSD، تا 32 گیگابایت دیگر به آن افزود. این سخت‌افزار در کنار نسخه‌ی 4.2 از سیستم‌عامل اندروید، باعث می‌شوند تا بر خلاف اکثر تبلت‌های ارزان‌قیمت، محیط رابط کاربری کاملا روان باشد. ممکن است هنگام حرکت بین منوها و یا تغییر حالت تبلت از عمودی به افقی و بالعکس، کمی کاهش سرعت مشاهده کنید، ولی در کل همه چیز بسیار روان است. قدرت پردازشی این دستگاه برای اجرای بازی‌های دو بعدی نظیر Cut the Rope و یا Angry Birds بسیار خوب است و تنها بازی‌های بسیار سنگین سه بعدی نظیر Real Racing 3 هستند که با کاهش سرعت اجرا می‌شوند. رابط کاربری ای که SmartTouch برای این تبلت در نظر گرفته، همان رابط کاربری استاندارد گوگل بدون هیچ‌گونه تغییر و یا قابلیت اضافیست. تنها تعداد بسیار محدودی نرم‌افزار به طور پیش‌فرض بر روی این تبلت نصب شده‌اند که شامل نرم‌افزارهای استاندارد گالری و پخش موسیقی اندروید و Gmail می‌باشند.
Trend TB7820116 دارای دو دوربین، یکی 2 مگاپیکسلی و در پشت و دیگری 0.3 مگاپیکسلی و در جلو است که هر دو عملکرد نسبتا ضعیفی دارند و نباید برای ثبت لحظات و خاطرات زندگی و یا ایجاد تماس‌های تصویری با کیفیت، بر روی آن‌ها حساب کنید. در ضمن نبود فلاش LED باعث می‌شود تا نتوان استفاده‌ی خاصی از این دوربین‌ها در شب و یا در شرایط نوری ضعیف نمود.
تمامی این سخت‌افزار توسط یک باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت تغذیه می‌شوند که می‌توان با یک بار شارژ تا یک روز استفاده‌ی معمولی بر روی آن (شامل مرورگری اینترنت، گوش کردن به موسیقی و تماشای ویدیو) حساب کرد.

[h=2]جمع‌بندی[/h]Trend TB7820116 از معدود تبلت‌های ارزان‌قیمت موجود در بازار است که توانست نظر مثبت ما را به خود جلب کند. عملکرد این تبلت کاملا فراتر از بازه‌ی قیمتیش است و تقریبا در این بازه‌ی قیمتی می‌توان آن را بی‌رقیب دانست. اگر کمی بودجه‌ی خود را افزایش داده و نکسوس 7 تهیه نمایید، سرمایه‌گذاری مناسبی انجام خواهید داد ولی با این وجود، اگر قصد خرید TB7820116 را دارید، مطمئنا از عمل خود پشیمان نخواهید شد.



مزایا:
صفحه نمایش عریض 7.85 اینچی با تکنولوژی IPS
پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با عملکرد مناسب
پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت حداکثر 32 گیگابایت
مجهز به خروجی HDMI
بهره‌گیری از نسخه‌ی 4.2 سیستم‌عامل اندروید
قیمت بسیار خوب

معایب:
وزن زیاد نسبت به سایر تبلت‌های هفت و هشت اینچی
نسبت تصویر 4:3
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Melika

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر