تاریخ ادیان در نود ثانیه

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
[h=2]تاریخ ادیان در نود ثانیه[/h]
اطلاعات شما درباره تاریخ ادیان چه قدر است؟ می دانید کدام دین در کدام سرزمین ها و در چه دورانی ظهور کرده است؟ برای مطالعه تاریخ ادیان، کتاب های زیادی نوشته شده است، اما چندی قبل نم آهنگی دیدم که تاریخ ادیان را در نود ثانیه به نمایش گذاشته بود. مناسب دیدم با استفاده از تصاویر این نماآهنگ تاریخ ادیان را برای شما شرح بدهم:
1 . تاریخ ادیان از سه هزار سال پیش از میلاد مسیح(ع) با تولد کریشنا در شبه قاره هند آغاز می شود.
2 . دو هزار سال پیش از میلاد مسیح(ع)، حضرت ابراهیم(ع) پایه گذار دین حنیف متولد شد.
3 . 480 سال پیش از میلاد مسیح(ع) دین یهود در اردن و فلسطین گسترش یافت. بعدها فسلطینی هایی که یهودی شده بودند، اسلام را به جای دین یهود پذیرفتند.
4 . اندکی پس از ظهور یهود در شمال هند دین بودا شکل گرفت و در شرق آسیا گسترش یافت.
5 . 32 سال پس از میلاد مسیح(ع)، آیین مسیحیت گسترش یافت. حضرت مسیح(ع) به اعتقاد مسلمانان به آسمان عروج کرد، اما به گفته مسیحیان او به صلیب کشیده شد.
6 . هم زمان با گسترش آیین هندو و بودا در آسیا، مسیحیت هم در شمال افریقا و اروپا گسترش یافت. البته آیین مسیحیت، تفاوت های زیادی با آموزه های حضرت مسیح (ع) داشت.
7 . در سال 570 میلادی، حضرت محمد (ص) در شبه جزیره عربستان در منطقه حجاز متولد شد. او پایه گذار آخرین دین الهی بود.
8 . اسلام چند سال پس از درگذشت پیامبر اکرم (ص) در بیش تر مناطق جهان گسترش یافت. در بسیاری از مناطق، مسیحیان و هندوها آیین اسلام را برگزیدند تا جایی که کشور اسپانیا هم به سرزمین اسلام پیوست.
9 . سال ها مسیحیت و اسلام، در حال گسترش بودند و به دلیل پیشرفت های زیادی که اسلام در علوم و فنون پیدا کرد، مسیحیان به سرزمین اسلام حمله کردند که جنگ های صلیبی ده ها سال ادامه داشت که در نتیجه اسلام پیروز شد.
10 . از قرن هفده تا نوزده میلادی، کشورهای غربی گزینه استعمار را برگزیدند و بسیاری از منابع و ثروت های آسیایی ها و افریقایی ها را به غارت بردند. هم زمان با استعمار این کشورها، فعالیت های تبشیری مسیحیان هم در همه جا آغاز شد و بسیاری از کشورها و مردم آن ها را به شیوه های مختلف به آیین مسیحیت علاقه مند کردند.
11 . نتیجه استعمار کشورهای افریقایی و آسیایی و امریکای جنوبی، گسترش مسیحیتی بود که با استعمار هماهنگ بود. در امریکای شمالی، مهاجران انگلیسی سرخ پوست ها را نابود و باقی آن ها را هم مجبور کردند برای زنده ماندن مسیحی شوند.
12 . پس از جنگ جهانی اول، صهیونیست ها با کمک انگلیس و بعد امریکا، سرزمین فلسطین را اشغال کردند و یهودیان را از کشورهای مختلف در این سرزمین جمع کردند تا کشوری به نام اسراییل را تشکیل بدهند. اشغال سرزمین فلسطین هنوز هم با مبارزه مردم این سرزمین برای به دست آوردن آزادی همراه است و مسلمانان جهان برای آزادی فلسطین می کوشند.​




 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر