Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
شهرام آذر (سندی)


شهرام آذر در سال ۱۳۳۶ در آبادان متولد شد. در سالهای جنگ ایران و عراق در اندیمشک اقامت داشته و در سال ۱۹۸۴ میلادی به آلمان مهاجرت کرد. شهرام آذر در آنجا کار موسیقی خود را ادامه داد و گروه سندی را در سال ۱۹۸۷ راه‌اندازی کرد و چند سال بعد به آمریکا مهاجرت کرد.
شهرام آذر (سندی) ازدواج کرده و سه فرزند دارد. پسرش خشایار یکی از اعضای گروه هفت نفره سندی است. از دیگر اعضای گروه می‌توان از باباخانی، بهزاد پیشرو، سام سهرابی، اولیور واروژیان و راس رایت نام برد.



شهرام آذر در سال ۱۳۳۶ در آبادان متولد شد

سبک موسیقی گروه سندی


سبک موسیقی گروه شهرام آذر (سندی) تلفیقی از سبک رپ در زمینه شعر ترانه و”تکنو” و ”بندری” در آهنگها است. گروه سندی یکی از اولین گروه‌هایی بود که مسایل و مشکلات اجتماعی جوانان ایران (مانند ازدواج، اعتیاد و مهاجرت به خارج) را موضوع بسیاری از آهنگهای خود قرار داد. بسیاری شهرام آذر را پیشگام موسیقی رپ در ایران و همچنین اولین کسی که از سبک رپ در موسیقی ایران استفاده کرد می‌دانند.

شهرام آذر (سندی) خوانندگی را در اولین تجربه خود یعنی ششم ابتدایی شروع کرد که در جشنی که همه اولیاء دانش آموزان حاضر بودند. وی برای خواندن شعر انتخاب شده بود که به دلیل نامعلوم جلو حضار شروع به گریه کرد و همه او را تشویق کردند. در دوران دبیرستان شروع به کار با ابزارآلات موسیقی کرد و در این راه بسیار موفق بود. وی چندین بار در خوزستان و دو بار هم در مسابقات کشوری شرکت کرد. در نوزده سالگی یک آهنگ به نام «هله دان دان» برای خانم بتی ساخت و این آهنگ یکی از بهترین آهنگ‌های کشور شد؛ و بعد از این از دانشگاه جهانی موسیقی تهران فارغ‌التحصیل شد.



سندی تاکنون چند آلبوم و تعداد زیادی تک آهنگ به بازار عرضه کرده است

بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ که همه کلاب‌ها بسته شد شهرام آذر (سندی) دوباره به آبادان برگشت و کمی بعد از جنگ خلیج فارس به تهران بازگشت و در سال ۱۹۸۴ به آلمان رفت. سپس در یک شرکت موسیقی به نام اروندا (آرواندا) شروع بکار کرد. در همین مدت یک آهنگ به نام «های هو» ساخت که این آهنگ یکی از بیست آهنگ برتر آلمان شد. در سال ۱۹۹۲ میلادی مصادف با ۱۳۷۳هجری شمسی شهرام آذر آهنگ دیگری به نام "دختر اهوازی (امشو شوشه)" ساخت که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.



شهرام آذر بعنوان یکی از بهترین کیبوردیست‌های تاریخ ایران محسوب می‌شود

حضور شهرام آذر در برنامه استیج شهرام آذر تاکنون چند آلبوم و تعداد زیادی تک آهنگ به بازار عرضه کرده است. شهرام آذر حالا از داوران برنامه استیج است که البته هوای همشهری های خودش را هم دارد و نمی تواند تعصبش به جنوبی جماعت را در این مسابقه مخفی نگه دارد. گفته می شود یکی از دلایلی که هومن خلعتبری حاضر نشده در برنامه استیج حاضر شود، حضور شهرام آذر بوده است. ظاهرا خلعتبری به شدت نسبت به این حضور معترض بوده و همین باعث شده قید برنامه را بزند.



سندی و پسرش خشایار

اعضای گروه سندی

- شهرام خسروشاهی آذر
شهرام آذر تا قبل از انقلاب در ایران به فعالیت موسیقی پرداخته و در سال ۱۹۸۴ بعد از انقلاب با خانواده به آلمان مهاجرت کرد و کار خود را در همان کشور ادامه داد. در آلمان با ایده بهزاد پیشرو گروه سندی را درست کردند. او هم اکنون با همسرش خانم شیلا و دو پسرش خشایار و کوروش و دخترش نیکی در نزدیکی لس آنجلس زندگی می‌کنند.
خوانندگی، موزیک، تنظیم اهنگها، تهیه کنندگی، نوشتن شعر و ترانه از جمله کارهایی است که شهرام آذر در گروه سندی انجام می‌دهد و همچنین ایشان بعنوان یکی از بهترین کیبوردیست‌های تاریخ ایران محسوب می‌شوند.



شهرام آذر و همسرش

- بهزاد پیشرو

موزیک را در سن ۶ سالگی در زادگاه خود شهر آبادان آغاز کرد استاد او برادر بزرگش (گرشاسب پیشرو) بود، بهزاد در ادامه استادان بزرگی همچون برادران راهرو احمدی (علی، محمد رضا و حسین) داشت و در کلاس درس آنها آموزش درامز را سپری کرد ایشان در دوران تحصیل خود در مسابقه هنری آبادان که در سراسر ایران برگزار می‌شد چندین بار رتبه اول را بدست آورد و صاحب نشان طلا ایران در این رشته شد بهزاد پیشرو در همان نوجوانی یعنی در سن ۱۴ سالگی پای به دنیای حرفه‌ای موسیقی گذاشت.
بهزاد پیشرو بنیان‌گذار گروه گروه سندی می‌باشد و با دوست دوران جوانی خود شهرام آذر و منوچهر پنیری سندی را به حرکت در آوردند و چیزی نگذشت که این گروه یکی از معروف‌ترین گروه‌های خارج از ایران شد. او را یکی از معروف‌ترین و بهترین درامر ایرانی در خاورمیانه می‌شناسند او در کنار درامز یک تهیه کننده توانا در موزیک می‌باشد ایشان در حال حاضر مشغول فعالیت هنری در اروپا و آمریکا است.

- سام سهرابی

دیگر عضو گروه سندی متولد شهر آبادان که در زمان جنگ ایران و عراق مجبور به ترک آنجا و مهاجرت به کشور سوئد کرد و در حدود ۱۳ سال در این کشور اقامت داشت. سامی در حالی که تنها ۱۰ سالش بود شروع به نواختن ساز پرکاشن کرد و در سن ۲۲ سالگی موزیک را در مدرسه گوتنبرگ سوئد شروع کرد. او را برای مطالعه بیشتر به لس آنجلس آوردند و استادانش از سرتاسر دنیا از جمله آفریقا، کوبا و اروپا بودند. دوستان صمیمی سامی از دهه ۹۰ با سندی شروع بکار کردند و تاکنون او یکی از اعضای موفق گروه سندی بوده است.


گردآوری : بخش فرهنگ و هنر بیتوته
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: *dayaaan*

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر