بیمارستان با معماری شبیه کشتی

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
شاید بهتر است که کمی از طراحی بیمارستانهایی با معماری مشابه فاصله بگیریم . دیدن ساختمان های سفید با بوی مواد ضدعفونی کننده و دیدن پرسنل بیمارستان ناخوشایند است ...


از این رو یک مرکز درمانی با شکل و ظاهری کاملا متفاوت طراحی شد .





واسیلی کلیوکین که تاجر، هنردوست و معمار روس که در موناکو اقامت دارد از ساخت یک بیمارستان و مرکز آب درمانی که شبیه به یک کشتی غول آسا طراحی شده است پرده برداشت. واسیلی امیدوار است این بیمارستان که به "بادبان های سفید " معروف است به اولین مرکز درمانی در جهان تبدیل شود که هیچ کس از ورود به آن نترسد و با خیال راحت و آسوده دوره درمان خود را بگذراند .





او متولد 1976 در شهر مسکوو سرمایه گذار طرح بیمارستان بادبان های سفید می باشد . این سازه شامل چهار برج است که شبیه به بادبان های کشتی طراحی شده و بر روی بخش تحتانی که نشان دهنده بدنه کشتی است، قد برافراشته اند. برج فوقانی این کشتی رو به آسمان انحنا برداشته و یک سایبان طبیعی و خوبی برای نشستن و وقت گذرانی ایجاد کرده است .





تراس ها و بالکن های این سازه چشم انداز زیبایی دارد . در اطراف تراس ها استخرهای متعدد و درختان سبز جنگلی قرار دارد که چشم انداز زیبایی را ایجاد کرده است ، و باعث آرامش بیماران و عیادت کنندگان می شود .





قرار شده پرسنل بیمارستان لباس هایی شبیه به ملوانان بپوشند تا یک فضایی شبیه به سفر دریایی ایجاد شود .این بیمارستان در شهر تونس و در سواحل آن برپا خواهد شد. پروژه بزرگی است که قرار است در شمال شرقی کشور تونس احداث شود.





رنگ های روشن در این سازه احساس آرامش و آسودگی را به فرد القا می کند . هنگام شب با نورپردازی ، این سازه به شکل دیگری نشان داده می شود .





کلویکین سرخوشانه می گوید :


سال آینده به فضا سفر می کنم ، به همین علت باید هر شش ماه خودم را چکاب کنم اما از ساختمان بیمارستان و کلینیک بدم می آید و حس خوبی ندارم . می خواهم بیمارستانی احداث کنم که هیچ گونه ترس و نگرانی در آن نباشد .





تمام دارایی های کلیوکین در خدمت این پروژه است اما باید دید کی این پروژه معماری به صورت رسمی کلید می خورد .


فرشته آقامیری-bistsotoon.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر