بيماريهاي كليوي سلامت قلب را به خطر مياندازند

يماريهاي كليوي سلامت قلب را به خطر مياندازند

در يك مطالعه جديد معلوم شد افرادي كه مبتلا به بيماري مزمن كليوي هستند به اندازه بيماراني كه سابقه حمله قلبي داشتهاند در معرض خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي هستند.

به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، پزشكان از مدتها پيش ميدانستند كه مبتلايان به بيماري مزمن كليوي بيشتر در معرض خطر حمله قلبي هستند اما اين مطالعه براي اولين بار نشان داد كه خطر بروز امراض قلبي در بيماران كليوي به اندازه افرادي كه سابقه حمله قلبي داشتهاند، زياد است.

به گزارش رويترز، پزشكان در اين مطالعه احتمال وقوع حمله قلبي و مرگ و مير را بين 1.3 ميليون نفر در كانادا كه به بيماري مزمن كليوي، ديابت، حمله قلبي و يا تركيبي از اين عوامل خطرزا مبتلا شده بودند، مورد مقايسه قرار دادند.

دكتر مارسلو تونلي از متخصصان علوم پزشكي دانشگاه آلبرتا و دستيارانش در اين مطالعات دريافتند خطر بروز حمله قلبي در بين مبتلايان به بيماري مزمن كليوي و ديابت به همان اندازه افرادي كه سابقه سكته قلبي در گذشته را داشتهاند، بالا است.

اين يافته كه شرح آن در مجله تخصصي لانست به چاپ رسيده تاييد ميكند كه بيماران كليوي بايد از نظر خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي نيز تحت معاينه قرار بگيرند.

دكتر تونلي در اين باره متذكر شد: به طور كلي نرخ مرگ و مير ناشي از بيماريهاي قلبي در بين مبتلايان به امراض مزمن كليوي كه سابقه سكته نيز داشتهاند بيشتر از افرادي است كه مشكلات كليوي نداشتهاند. اين يافته بر اهميت تلاش براي پيشگيري از مشكلات و امراض عروقي در اين بيماران با كمك درمانهاي دارويي و يا تغييرات در كسب زندگي، تاكيد ميكند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر