بهینه سازی سایت و رتبه صفحه

mazdakmiri

New member
2015-10-21
2
0
0
رتبه صفحه اصطلاحی است که به سیستم پایه گذار آن موتور جستجوگر گوگل است. موتورهای جستجو قبل از سیستم رتبه صفحه به همه طراحی سایت ها رتبه یکسانی می داد و نتیجه های جستجو فقط بر مبنای محتوا و برچسب های متایی که در آن صفحه ها وجود داشت صورت می گرفت. رفته رفته سیستم رتبه صفحه یا همان رتبه بندی صفحه های سایت ، موتور های جستجو را و همچنین مورئ بهینه سازی سایت را متحول نمود و یک عامل و پارامتر مفید به محک های بهینه سازی سایت یعنی اعتبار طراحی سایت را به آنها اضافه کرد.
برای اینکه معلوم بشود که طراحی سایت تا چه میزانی درست و معتبر می باشد، گوگل طراحی سایت های بزرگ گوناگونی را برگزید، طراحی سایت هایی نظیر cnn.com و dmoz.org و espn.com . این گروه از طراحی سایت ها به روشنی درست و معتبر بودند و گوگل پی برد که اگر این گروه از طراحی سایت ها به سایت دیگری ( به عنوان نمونه طراحی سایت "ب") لینک دهند ، در این صورت طراحی سایت "ب" قادر خواهد بود قسمتی از اعتبار آن طراحی سایت را در روند بهینه سازی سایت خودش به دست آورد و به همین ترتیب اگر طراحی سایت "ب" به طراحی سایت دیگری مثلا طراحی سایت "ج" لینک می داد ، در این صورت طراحی سایت "ج" هم قادر خواهد بود قسمتی از اعتبار آن را به دست بیاورد و این روند درباره طراحی سایت های کوچکتر نیز ادامه می یابد. با به کارگیری سیستم رتبه صفحه در جهت اعتبارسنجی یک طراحی سایت و بحث بهینه سازی سایت، گوگل قادر شد به هر طراحی سایت بر مبنای اعتبار آن عددی را از ۰ تا ۱۰ با عنوان رتبه صفحه اختصاص بدهد. البته سیستم رتبه صفحه تا کنون خیلی پیچیده تر و پیشرفته گشته است.
بهینه سازی سایت و رتبه صفحه گوگل
برای اینکه شما قادر باشید رتبه صفحه طراحی سایت خودتان را بفهمید باید نوار ابزار گوگل را به اسم گوگل تولبارز را نصب کنید. گوگل در این نوار ابزار یک نمودار کوچک سبز رنگ تعبیه کرده که رتبه صفحه هر طراحی سایت را از ۰ تا ۱۰ نشان می دهد . ضروری است دقت کنید که رتبه نمایش داده شده در نوار ابزار گوگل به طور تخمینی در بحث بهینه سازی سایت است و امکان دارد هر سه ماه یکبار آپدیت شود.
بهینه سازی سایت و الگوریتم گوگل
زمانی که سیستم رتبه صفحه به وجود آمد فقط گوگل از این ابزار به منزله ارزیابی بهینه سازی سایت به کار میبرد، ولی هنگامی که سایر موتور های جستجو نیز فهمیدند که تا چه میزان سیستم رتبه صفحه در بالا بردن درستی و دقت گوگل نقش مهمی داشته است ، تا حدودی همه آنها سیستم رتبه صفحه را در قسمتی از الگوریتم سایت شان در بهینه سازی سایت اجرایی کردند. در هما ابتدای راه در حالی که خیلی از طراحی سایت ها می خواستند سیستم رتبه صفحه را به الگوریتم های جستجو های خودشان اضافه کنند. تعدادی از سایت ها نیز منتظر بودند تا خودشان سیستم رتبه صفحه را بسازند و سیستم رتبه صفحه را بوسیله گوگل اجرا کنند. (به عنوان نمونه سایت یاهو مدتی از این شیوه استفاده می کرد.)
علاوه بر موتور های جستجو ، کارشناسان بهینه سازی سایت موتور های جستجو، خریداران لینک ، دارندگان سایت ها، صاحبان فروشگاه ها، و هر شخصی که برای فهمیدن ارزش سایت اش مشتاق بود، به رتبه صفحه سایت در موتور های جستجو مراجعه می کردند تا بفهمند یک طراحی سایت تا چه میزان دارای اهمیت می باشد.
منبع:
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر