بهترين زمان خريد در دبي

Areza59

New member
2016-01-02
18
4
0
تنهران

بهترين زمان خريد در دبي
متنوع بودن مراکز خريد دبي ، وجود برندهاي معروف پوشاک، خودرو، مواد غذايي، مد، الکترونيک، وجود بزرگترين و بهترين فروشگاه‌هاي خريد دبي در خاورميانه، حضور فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بسيار بزرگ مانند کارفور Carrefour، هايپرپاندا HyperPanda، جيان (Geant) و همچنين وجود بازارهاي سنتي خريد که امکان چک و چانه‌زدن و خريد عمده در آنها وجود دارد، باعث شده که بسياري از گردشگران تور هاي دبي براي خريد به دبي سفر کنند .



بين فروشندگان رقابت بسيار زيادي وجود دارد که باعث مي‌شود خريد هميشه به نفع مشتري و گردشگران دبي تور باشد. احترام به مشتري مساله‌اي کاملا عادي و شايد بتوان گفت اجباري است. چون اگر مغازه‌اي مشتري را تحويل نگيرد، فقط خودش ضرر مي‌کند. به هرحال خريدار مي‌تواند به ده‌ها مغازه ديگر هم سر بزند.



فروشگاه‌هاي دبي مختلف با برنامه‌هاي جنبي اقدام به جذب مشتري مي کنند، تخفيف دوره‌اي روي کالاهاي خاص، پايين‌آوردن قيمت‌ها در ايام فستيوال، برگزاري برنامه‌هاي تفريحي مانند موسيقي و نمايش و برنامه‌هاي ورزشي و آموزشي … که باعث جلب مشتري به مرکز خريد شود، ارائه کوپن‌هاي تخفيف، دادن هديه به کودکان يا برپايي نمايشگاه نقاشي و کاردستي براي آنها، قرعه‌کشي‌هاي مداوم با جوايز متعدد براي خريداران، همگي نمونه‌هايي از فرهنگ خريد رايج در اين شهر را نشان مي‌دهد.



بهترين زمان‌ خريد در دبي

فستيوال زمستاني دبي- Dubai Shopping Festival

هرسال اواسط ژانويه تا اواسط فوريه زمان برگزاري فستيوال زمستاني دبي است. در اين زمان هوا عالي است و برنامه‌هاي شاد زيادي برگزار مي‌شود.

جشنواره تابستاني دبي - Dubai Summer Surprises

سالانه در اواخر ژوئن تا اواخر جولاي جشنواره تابستاني دبي برگزار مي‌ شود. هوا بسيار بد و گرم است، ولي قيمت‌ها بسيار مناسب است.

ماه رمضان

قيمت کالاها به‌ ويژه مواد غذايي بسيار مناسب مي‌شود.

بازگشايي مدارس - Back to school

قبل از شروع مدارس لوازم مورد نياز دانش‌آموزان با قيمت مناسب عرضه مي‌شود.

بازار سفر عربي - Arabian Travel Market

بازار سفر عربي معمولا در ماه مي برگزار مي‌شود.


نکات مهم هنگام خريد در دبي

اگر ميخواهيد لوازم الکترونيکي بخريد ، بهتر است مطمئن شويد که گارانتي آن در ايران معتبر باشد که دچار مشکل نشويد. اگر فقط گارانتي امارات باشد مي‌خواهيد چه کنيد؟ اگر کالاي مورد نظر شما مربوط به شرکتي است که در ايران شعبه دارد، خوب از همان ايران بخريد. نکته مهم ديگر آنست که خريد از نمايندگي اصلي برايتان گران‌تر از توزيع کنندگان رده دوم خواهد بود. مثلا اگر شما از نماينده اصلي سوني در دبي چيزي بخريد و بعد به مغازه‌هاي ديگر سر بزنيد، خواهيد ديد قيمت آن خرده‌فروش، پايين‌تر است. (چرا؟ اگر اين کار را نکنند همه از نماينده اصلي خريد خواهند کرد و توزيع‌کنندگان رده‌هاي بعدي، فايده‌اي از فروش نخواهند برد. با اين سياست، کالا بهتر فروخته مي‌شود.)

اگر به دنبال خريد کالاهاي چرمي اصل، مانند کيف و کفش هستيد بهتر است بدانيد اين کالاها در دبي بسيار گران هستند. بهتر است در همان ايران خودمان کالاي چرمي بخريد.

سفرتان را برنامه ريزي کنيد و براي خريد عجله نکنيد. مگر آن که حراج بسيار خوبي ببينيد. اول خوب کالاها را ببينيد، بعد خريد کنيد. هنگام حراج معمولا کلمه Sale يا Special Offer روي کالا مي‌بينيد. دقت کنيد که معمولا کلمه نوشته‌شده سقف تخفيف است. مثلا از دور نگاه مي‌کنيد و مي‌بينيد نوشته‌شده ?? درصد تخفيف. ولي اگر از نزديک به تابلو نگاه کنيد مي‌بينيد که خيلي ريز نوشته Up to 50% (يعني تا سقف ??%). اين بدان معناست که تنها برخي کالاهاي آن فروشگاه ??% تخفيف دارند، ولي بيشتر آنها تخفيف کمتري دارند!



بازارهاي منطقه ديره و بردبي

بازار دبي بيشتر در 2 منطقه ديره و بردبي قرار دارند.در دو سوي خور دبي، در بخش ديره و بردبي، بازار سنتي دبي گسترده شده است.اگر دنبال چک و چانه هستيد، حوصله راه‌رفتن داريد، قصد خريد عمده داريد و روحيه‌ي بازاري داريد، به جاي رفتن به مراکز خريد شيک و خوش‌ظاهر، به بازار دبي برويد.

اگر دنبال اجناس کامپيوتري هستيد هم بازار اصلي کامپيوتر در منطقه بردبي، خيابان خالد بن وليد، به‌ويژه حوالي چهارراه مصلاست. (Musalla intersection) دهها مغازه و پاساژ کامپيوتري در اين بخش وجود دارد.
تا جايي که مي‌توانيد، از رفتن با خودرو شخصي به بازارهاي سنتي دبي پرهيز کنيد. به‌سختي مي‌توان پارکينگ پيدا کرد. از اتوبوس، تاکسي يا قايق عبره استفاده کنيد.


نکاتي درباره خريد در شارجه:

اگر به شهر شارجه هم سر زديد، فروشگاه‌هاي ايراني و غيرايراني زيادي در آن هم هست که از آن جمله مي‌توان به انصارمال (Ansar Mall در اوائل خيابان الوحده) و مرکز تخفيضات (تمام کالاها بين ? تا ?? درهم، خيابان الوحده، کنار سيتي سنتر شارجه) اشاره کرد.



شارجه جاي خوبي براي خريد اجناس مختلف دست دوم مانند کامپيوتر و لپتاپ و لوازم خانه است، ولي حتما بايد با شخصي که منطقه را مي‌شناسد برويد.
مرکز اصلي خريد لوازم يدکي خودرو هم شارجه است، در دبي به‌زحمت مي‌توانيد لوازم يدکي پيدا کنيد.
فروشگاه هاي لوازم خانگي مانند مبل و ميز و صندلي و … هم در شارجه بسيار بزرگتر و متنوع‌تر از دبي هستند. به طور کلي، قيمت کالاها در شارجه به دليل اجاره‌بهاي کمتر مغازه‌ها، بهتر از دبي است.

فروشگاه‌هاي ايراني دبي

مشهورترين بازارهاي دبي براي ايرانيان، منطقه ديره، حوالي ميدان جمال عبدالناصر باشد. اين منطقه، شبيه مناطق جمهوري و بازار تهران هستند. در مغازه‌هاي اين ناحيه، همه نوع جنس هست. از عالي تا بدردنخور. بايد هنگام خريد از اين ناحيه، زرنگ باشيد. از خريد لوازم خياطي تا روسري و طلا و موبايل و تلويزيون در اين منطقه ممکن است. روبروي ميدان جمال در آن سوي آب، بازار سنتي بردبي با همين ساختار وجود دارد که بيشتر براي خريدلباس، پارچه و طلا مناسب است. يک بازار سنتي ارزان هم در منطقه کرامه (Karama) وجود دارد.





فروشگاه‌هاي ايراني در دبي زياد نيستند اما تقريبا همه آنها ساختاري مشابه دارند و معمولا در آنها مي‌توان کالاهايي با کيفيت متوسط را با صرف هزينه کم و متوسط تهيه کرد.معمولا همه اين فروشگاه‌ها در يک طبقه خود اجناس متنوع غيرپوشاک و در يک بخش ديگر خود (معمولا طبقه دوم) پوشاک را قرار مي‌دهند.


تقريبا همه اين فروشگاه‌هاي ايراني در منطقه ديره، دور و بر ميدان جمال عبدالناصر (ايراني‌ها مي‌گويند ميدان جمال، به انگليسي بهتر است بگوييد ناصر اسکور Nasser Square) ) يا در خيابان ابوبکر صديق، ضلع شمالي ميدان ساعت قرار دارند.

ليست فروشگاه هاي ايراني دبي عبارتند از:

ارض الهدايا (Gift land) (ميدان جمال عبدالناصر)
البسام سنتر (Bassam Centre) (روبروي تقاطع خيابان رقه با خيابان ابوبکر صديق)
القبائل (Al Qabail) (تقاطع خيابان ابوبکر صديق با خيابان مرقبات)
بيت الاخضر (Green House) (ديره، نزديک سيتي سنتر، تقاطع اتحاد و مکتوم)
دي تو دي (Day to Day) (ميدان جمال عبدالناصر، روبروي سيتي سنتر ديره، نزديک اداره پست کرامه)
رويال درهم (Royal Dirham)، (بردبي، خيابان خالد بن وليد، چهارراه مصلي، جلوي ايستگاه مترو)
قرية الهدايا (Gift Village) (ميدان جمال عبدالناصر)
گرندمارت (Grand Mart) (ابتداي خيابان مرقبات)
گيفت گالري (Gift Gallery) (درست جلوي ايستگاه مترو خيابان رقه)
ناين تاون (Nine Town): (ديره، خيابان آل مکتوم، حدودا يکصدمتر پايين تر از تقاطع اتحاد و آل مکتوم)
يونايتد هايپرمارکت (United Hyper Market) (خيابان ابوبکر صديق، روبروي خيابان مطينه، ??ساعته)
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر