معرفی کتاب بلندی های بادگیر اثر امیلی جین برونته

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر



[LYRIC]نام کتاب : بلندیهای بادگیر
[/LYRIC][LYRIC]نویسنده : امیلی جین برونته
[/LYRIC][LYRIC]حجم کتاب : ۴٫۴۹ مگابایت
[/LYRIC][LYRIC]تعداد صفحات : ۴۵۸
[/LYRIC]
[LYRIC]قالب : pdf[/LYRIC]

توضیحات:
بلندی*های بادگیر (Wuthering Heights) رمانی است نوشتهÙ” امیلی برونته، شاعر و نویسندهÙ” انگلیسی. این کتاب در فارسی با عنوان عشق هرگز نمی*میرد نیز ترجمه شده*است.
اصل انگلیسی این کتاب در سال ۱۸۴۷ منتشر شد. واژه Wuthering از کلمه*ای اسکاتلندی گرفته شده است و به توفانی که اطراف خانه اصلی داستان وجود دارد اشاره می*کند و نمادی از فضای پر سر و صدای داستان است.
کتاب بلندی*های بادگیر تنها رمان امیلی برونته است که شهرتی جهانی یافته*است. ویژگی متمایز کننده این رمان در زمان انتشارش لحن شاعرانه و دراماتیک بیان آن، عدم توضیح از نویسنده و ساختار غیر معمولش بود.

خلاصه داستان:
این رمان داستان عشق آتشین ولی مشکل*دار میان هیث*کلیف و کترین ارنشاو است و این*که این عشق نافرجام چگونه سرانجام این دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی می*کشاند. هیت کلیف کولی*زاده*ای است که موفق به ازدواج با کاترین نمی*شود و پس از مرگ کاترین به انتقام*گیری روی می*آورد.

[TAVAJOH]برای خواندن کتاب نیاز به نرم افزار پی دی اف ریدر دارید که میتوانید از دریافت نمایید[/TAVAJOH]

منتظر شنیدن نظراتتون هستیم :)
 

Maryam

افتخاری
2013-06-19
253
275
0
شهر قاصدک ها
سلام دوستان
این هفته هم کتاب بسیار زیبایی در بخش رمان قرار داده شده
اول از همه بگم اگه تا حالا هر چی رمان عاشقانه خوندید بذارید یه طرف،کتاب بلندی های باد گیر هم یه طرف دیگه!
از حالا میتونم بهتون قول بدم متفاوت ترین عاشقانه ای هست که خواهید خواند...چیزی که بیشتر از همه تو رمانای عاشقانه ی امروزی میبینم که میتونه حتی ضعف بزرگی باشه و نشون دهنده ی این که موضوع تازه ای نیست و یا ذهن نویسنده اون قدر خلاق نیست که بتونه تصور کنه عشق چیزی فراتر روابط دختر و پسره...
در این کتاب این ارتباطات اول با جرقه ای کوچک شروع میشه،به اوج خود میرسه اما بر خلاف رمان هایی که بهشون اشاره کردم و همه پایانی خوش دارند و دو معشوق به هم دیگه میرسند؛از این خبرا نیست!بر عکس حتی به انتقام ختم میشه،به ماجراهایی فرا تر از حد باور...

این رمان با نام اصلی wuthering heaghts منتشر شد.بلندی های بادگیر اشاره به خلنگ زار هایی داره که تقریبا بیشتر داستان به این فضا مربوط میشه.در مورد نقد این کتاب (همون طور که خوندید)گفته میشه:بلندی های بادگیر اولین و تنها رمان امیلی برونته است. ویژگی متمایز کننده این رمان در زمان انتشارش لحن شاعرانه و دراماتیک بیان آن، عدم توضیح از نویسنده و ساختار غیر معمولش بود.
و اینو اضافه کنم که کتاب بلندی های بادگیر بر اساس یه نظر سنجی معتبر از خوانندگان ادبیات،در میان 20 اثر کلاسیک عاشقانه بر صدر نشست و به این ترتیب عاشقانه ترین کتاب قرن معرفی شد.به نظر بعضی از خوانندگان ، رمان ترسناک و غم انگیزه،اما رمز و راز فراموش نشدنی کتاب،اونو تبدیل به یکی از مشهور ترین داستان های عاشقانه و کینه جویانه ی جهان کرده است.

من عاشق آخرین جملات پایانی این کتاب هستم:بعضی ها می گویند که روح کتی و هیت کلیف را دیده اند که دست در دست هم در خلنگ زار سرگردانند.اما من دوست دارم چنین فکر کنم که آن ها حالا در آرامش اند...

خب فکر میکنم به اندازه ی کافی در مورد کتاب گفتم،حتی کمی پیش از موعد پایانشو لو دادم!اما همه ی اینا رو با دلیل و مدرک گفتم که بهتون ثابت بشه این که میگم کتاب متفاوتیه باور کنید!من به شخصه از خوندن این کتاب نهایته لذت رو بردم و امیدوارم شما هم احساس شیرینی رو که در پایانه کتاب تجربه کردم،تجربه کنید.

موفق باشید و پایدار
 
آخرین ویرایش:

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر