بزرگ‌ترین عکس دنیا با حجم 46 ترابایت را اینجا ببینید

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
یازدهمین کوه بلند دنیا سوژه بزرگترین عکس دنیا شده است. In2White نام یک پروژه عکاسی است که یک عکاس ایتالیایی با نام فیلیپو بلنجینی سال 2013 و با گرفتن یک عکس پانورامای 320 گیگاپیکسلی از لندن آن را آغاز کرد.






این بار اما سوژه کوه مانت بلنک بوده است. عکسی 365 گیگاپیکسلی که انداختن آن 35 ساعت به طول انجامیده است. این عکس شامل 70000 تصویر است و دو ماه کار بر روی آن و با اتصال 14 فایل فوتوشاپی انجام شده است. حجم این عکس 46 ترابایت است.


5 عضو این پروژه مجبور بودند که برای گرفتن این عکس ویژه به ارتفاع 3500 متری از سطح دریا سفر کنند و دمای 10- درجه سانتی گراد را برای ثبت تصویر کوه با دوربین Canon DSLR تحمل کنند.


نسخه‌ای از عکس تمام اندازه در سایت In2White وجود داشته و می‌توان روی آن برای دیدن تمام جزئیات زوم کرد. این عکس به‌قدری بزرگ است که اگر بخواهیم با کیفیت 300dpi چاپ کنیم، می‌شود با آن یک زمین فوتبال را پوشاند.


البته باید گفت که ناسا هم یک عکس 681 مگاپیکسلی از ماه دارد که با ماهواره گرفته شده که نمی‌توان آن را جز بزرگترین عکسهای گرفته شده در این فهرست قرار داد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر