بزرگترین سنگ نوشته اشکانی محافظت نمی‌شود

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=2]مسؤول انجمن دوستداران نوژان کارون:[/h]
[h=1]بزرگترین سنگ نوشته اشکانی محافظت نمی‌شود
[/h]

» سرویس: استان ها - خوزستان
کد خبر: 94020704186
سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰



مسؤول انجمن دوستداران نوژان کارون گفت: بزرگترین سنگ نوشته دوره اشکانی در روستای خنگ اژدر واقع شده اما از این سنگ نوشته که نمونه‌اش در فلات ایران نیست هیچ‌گونه محافظتی نمی‌شود.
مجید کیوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: در این مناطق باید کارهایی زیادی صورت ‌گیرد. به طور مثال برای حفاظت از تابلوهای سنگی کار چندانی صورت نگرفته است یا برای کول فرح باید کارهایی از قبیل نورپردازی‌، حفاظت، استخدام نیروی انسانی، برون‌سپاری و رسیدگی به حریم منظری صورت می‌گرفت اما هنوز این کارها انجام نشده‌اند.
وی افزود: وضعیت رسیدگی به میراث تاریخی شمال شرق خوزستان خوب نیست.
کیوانی با اشاره به گسترش فرآیند برون‌سپاری در دنیا تاکید کرد: اگر اداره کل میراث فرهنگی نمی‌تواند از میراث تاریخی آن گونه که باید حفاظت کند می‌تواند آن را به بخش خصوصی بسپارد. میراث فرهنگی خوزستان برای رسیدگی به اوضاع باید از دانشجویان تحصیلکرده خوزستانی در رشته‌های مرتبط استفاده کند چراکه یک شهروند خوزستانی از استان خودش شناخت بیشتری دارد.
مسؤول انجمن دوستداران نوژان کارون خاطرنشان کرد: مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان یک بار پیشنهاد ایجاد پایگاه پژوهشی در منطقه را داد اما ایجاد چنین پایگاهی نیازمند مبنای علمی است.
عکس این خبر تزئینی است
انتهای پیام
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر