با واژه Ilk در زبان انگلیسی آشنا شوید

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


نمونه کاربرد


[LEFTDIR]The hole beneath the stairs of the cabin’s porch allows in squirrels, woodchucks, and other creatures of that ilk.
[/LEFTDIR]
حفره ی زیر پله های ورودی کابین، راه را برای سنجاب ها، موش خرما ها و جاندارانی از این دست باز می کند.



[LEFTDIR]“In many parts of the world, anyone who will ever buy a smartphone probably has done so, and now we’re on to the steady business of buying a new one only when we break, lose, or need to replace our old phones. When analysts discuss growth predictions for cell phones and their ilk, they signal nothing but caution.” — Lindsey Turrentine, CNET, February 6, 2015
[/LEFTDIR]

لیندسی تورنتین از سایت سی نت 6 فوریه 2015 بیان کرده که: “در بسیاری از نقاط دنیا، هرکس گوشی هوشمندی خریده باشد احتمالا این کار را کرده و امروزه روند یکنواخت خرید گوشی جدید در صورت گم یا خراب شدن و یا برای جایگزین کردن گوشی های قدیمی ادامه دارد. تحلیل گران در پیش بینی رشد گوشی ها و انواع آنها با احتیاط عمل می کنند.”
آیا می دانستید؟



ضمیر ilca که در انگلیسی کهن کاربرد داشته سرچشمه ی واژه ی ilk می باشد، اما در بیشتر متون انگلیسی مدرن ilk دیگر ضمیر نیست. امروزه ilk مترادف same بوده و بیشتر در اسکاتلند و در عبارت of that ilk به معنای «از مکانی/ حوزه ای/ نامی یکسان» به کار می رود. این واژه غالبا برای اشاره به نام خاندان های صاحب زمین و قلمرو تحت نامشان بکار می رود مانند: the Guthries of that ilk که به معنای the Guthries of Guthrie می باشد. سده ها پیش، برداشت اشتباهی درباره ی این عبارت اسکاتلندی پدیدار شد: تفسیر عبارت of that ilk به معنای of that sort/kind؛ کاربردی که امروزه در انگلیسی مدرن مرسوم است. از سده ی 18 به بعد بود که این کاربرد ilk به عنوان اسم رواج پیدا کرد.


منبع:
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر