با دره سیلیکون یا Silicon Valley آشنا شوید

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


حتما شما در بسیاری از خبر ها و یا از دوستان خود کلمه دره سیلیکون و یا به انگلیسی Silicon Valley را دیده و یا شنیده اید در این مقاله شمارا با این دره آشنا و کمپانی های بزرگ دنیایی فناوری را معرفی خواهیم کرد.





درهٔ سیلیکون Silicon Valley نام رایج و غیر رسمی منطقه‌ای در حدود 70 کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومهٔ سانتا کلارا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا است. شهرت این منطقه به دلیل قرار داشتن بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه‌است. نام این منطقه ابتداً برگرفته از تعداد زیاد شرکت‌های تولید کنندهٔ تراشه های سیلیسیمی در این منطقه بود که بعدها به نمادی از وجود کمپانی‌های زیاد فعّال در زمینه فناوری‌های پیشرفته در این منطقه تبدیل شد. دره سیلیکون شهرهای بسیاری را دربر می گیرد که مهمترین آنها سان خوزه مشهور به پایتخت دره سیلیکون می باشد.


تاریخچه ایجاد این ناحیه را گاراژی می‌دانند که در دههٔ سال 1930 میلادی دو دانشجوی مهندسی دانشگاه استنفورد به نامهای دیوید هیولت و ویلیام پاکارد یا همان اچ‌پی فعالیت خود را در آن آغاز کرده‌بودند. این گاراژ در حال حاضر به‌عنوان نماد درهٔ سیلیکون و محل تولد آن شناخته می‌شود.


از جمله شرکت‌های بزرگ واقع در این منطقه می‌توان موارد زیر را نام برد:


اینتل


ای ام دی


ادوبی سیستمز


اپل


اسوس


ای بی


گوگل


اچ پی


اوراکل


یاهو


سیسکو سیستمز


انویدیا


سیمانتک


سان دیسک


مایکروسافت (شعبه اصلی این شرکت در سیاتل است)


همکاران واریان
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: nadiya

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر