باغات انار ساوه در حال نابودی

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=1]باغات انار ساوه در حال نابودی
[/h]

» سرویس: استان ها - مرکزي
کد خبر: 94021006130
پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱



رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ساوه گفت: سالانه 200 تا 300 هکتار از باغات انار شهرستان به دلیل کمبود آب و مشکل کمبود اعتبار از بین می‌رود در حالیکه لازم است تسهیلات با نرخ پایین به کشاورزان اختصاص یابد تا ساوه را همچنان با انار مرغوب آن بشناسند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، ابوالقاسم قاسمی در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان ساوه تصریح کرد: مدیریت غیرعلمی و غیرکارشناسی منجر به نابود شدن باغات انار می‌شود.
وی خواستار تشکیل کمیسیون تغییر کاربری در شهرستان شد و افزود: یکی از مشکلات، برگزاری این کمیسیون‌ها در مرکز استان است چرا که باید برای شرکت در این کمیسیون مسافت طولانی طی شود.
قاسمی افزود: برای احیای روستاها مسئولان باید بازدید میدانی مستمر داشته باشند تا نیازها، بررسی و برطرف شود. همچنین خواستار تخصیص بودجه برای روستاهای فاقد دهیاری به منظور توسعه این نقاط هستیم. ساماندهی و جمع‌آوری پسماندهای روستایی نیز باید با حمایت دولت و مشارکت مردم انجام شود.
وی به لزوم تقویت اقتصاد روستاها اشاره کرد و ادامه داد: یک کشاورز روستایی از دریافت حداقل تسهیلات بانکی با سود پایین محروم است که این امر به اقتصاد روستا لطمه وارد می‌کند.
قاسمی خواستار رونق بخشی به صنعت قالیبافی و توجه به بیمه روستاییان شد و افزود: متاسفانه برای عقب‌نشینی معابر بودجه‌ای در دهیاری‌ها تعریف نشده که این یکی از مشکلات روستاهاست.
قاسمی خواستار تسریع در روند صدور سندهای روستایی شد و افزود: یکی از مشکلات، تایید نشدن مصوبات شوراها در کمیته انطباق است. وقتی یک شورا مصوبه‌ای با نظر کارشناسی و کار شورایی به کمیته انطباق ارسال می‌کند باید با نگاه مثبت بدان نگریست چرا که قطعا جلسات شورا بر مبنای خدمت به مردم برگزار شده و خروجی آن ارائه مصوباتی برای تامین منافع مردم است.
محمد بهاروند، فرماندار ساوه نیز در این همایش گفت: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها در گرو تشکیل تعاونی‌هاست تا با مدیریتی منسجم و متمرکز و آموزش‌های تخصصی تحول اقتصادی صورت گیرد.
وی با اشاره به سیاستگذاری دولت در تقویت روستاها خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دولت، اختصاص یک سری اعتبارات با سود پایین به روستاهاست. در تخصیص این اعتبارات، تعاونی‌ها در اولویت قرار می‌گیرند بدین صورت که برای تعاونی‌های بالای 200 نفر عضو وام سه درصد و زیر 200 نفر وام 10 درصد اختصاص خواهد یافت. با اعطای این تسهیلات قطعا تعاونی‌ها تقویت خواهد شد و اشتغال پایدار نیز ایجاد می‌شود تا روستائیان دیگر دغدغه شغل نداشته باشند.
بهاروند از تشکیل کمیته‌ای با عضویت فرمانداری، بخشداری و نمایندگان شوراها برای تصویب و اجرای طرح‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی در روستاها خبر داد.
سیامک سلیمانی، مدیر کل امور روستایی استانداری مرکزی نیز گفت: رویکرد دولت، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه در روستاها و نقاط محروم است. اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری در روستاها از اولویت‌های دولت است.
انتهای پیام

برچسب : ، ،
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر