بازی کامپیوتری ویژه آلزایمر

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


بیماری آلزایمر در میان انسان‌های مسن به امری شایع بدل شده است ولی می‌توان از این بیماری با راهکارهای مختلفی جلوگیری کرد که در این میان مطابق معمول استفاده از کامپیوتر به عنوان یک ابزار همه کاره در زندگی امروزی بشر می‌تواند یک گزینه مطلوب محسوب شود.


آلکساندر تاروت (Alexander Tarvet) که در دانشگاه شهر داندی اسکاتلند مشغول به تحصیل در رشته طراحی و مدیریت بازی‌های کامپیوتری است با استفاده از این مفهوم موفق به ساخت یک بازی ویژه شده است که هدف اصلی از طراحی آن، مبارزه با آلزایمر است. در بیماری آلزایمر، بیمار بسیاری از اجزای محیطی و زمانی را شناسایی می‌کند ولی موفق به شناخت برخی از آن‌ها نمی‌شود و این ضریب در طول بیماری و با شدت گرفتن بیماری به سوی کفه دوم سنگینی خواهد کرد.


تاروت با بررسی این ساختار موفق به ساخت یک بازی شده است که نام آن Forget-Me-Knot بوده و عملا شما را در جایگاه یک فرد مبتلا به آلزایمر قرار می‌دهد، در طول این بازی شما در یک محیط مانند یک خانه گرفتار هستید و باید با بررسی تک تک اجزای این خانه، به تدریج متوجه تفاوت‌هایی که در ساختار خانه می‌شوند بشوید و به معنای ساده‌تر، محیط خانه را شناسایی کنید تا درصورتی که با تغییر در شناسایی اجزای خانه روبرو شدید، بتوانید حسی که یک بیمار آلزایمری دارد را درک کنید.


البته این امر تنها به صورت سمبلیک به این بیماری نپرداخته است بلکه با انجام این بازی می‌توانید به تدریج ذهن خود را تقویت کنید و به مبارزه با بیماری آلزایمر بروید. شایان ذکر است که پیش از این بازی‌های کامپیوتری مشابهی در زمینه بیماری‌های دیگری مانند افسردگی ساخته شده و به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر