بازاریابی احساسی در طراحی سایت

amirrezawd

New member
2016-02-27
7
3
0
بازاریابی احساسی در طراحی سایت: معمولاً تمامی بازاریاب ها در شرکت های مختلف، استراتژی فروش محصولات خود را روی نیاز های مشتریان می گذارند و سعی می کنند محصولات را طبق نیاز مشتریان به فروش برسانند. این استراتژی در بسیاری از موارد موفق عمل می کند ولی جالب است بدانید که درصد بیشتری از مردم برای خرید خود احساسی عمل می کنند و به نیاز خود تقریباً کاری ندارند. شرکت های بزرگ نیز اغلب از این ویژگی استفاده کرده و از این طریق محصولات خود را به فروش می رسانند. از آنجایی که بسیاری از شرکت ها، تجارت خود را به صورت اینترنتی انجام داده و از تجارت الکترونیک بهره می گیرند بهتر است از استراتژی بازاریابی احساسی در خود استفاده نمایند. برای آشنایی با بازاریابی احساسی و مزایای استفاده از استراتژی بازاریابی احساسی در طراحی سایت تا انتهای مطلب ما را همراهی بفرمایید.

مقدمه ای از بازاریابی احساسی
بگذارید این مسئله را با چند مثال ساده که پیرامون ما وجود دارد آغاز کنیم. امروزه اکثر جوانان و نوجوانان از گوشی های موبایل هوشمند استفاده می کنند. کمی فکر کنید. به نظر شما آیا تمام آن ها به این گوشی های موبایل نیاز دارند؟ آیا از تمام امکانات آن استفاده می کنند؟ نیازی بود برای خرید گوشی موبایل این قدر هزینه کنند؟ مثلا شخصی که 3 میلیون تومان پول گوشی هوشمند می دهد نیاز هایش با گوشی موبایلی که 1 میلیون تومان قیمت دارد برطرف نمی شد؟ کمی دقیق تر که بررسی کنیم می بینیم که این افراد چنین گوشی های موبایلی را خریده اند چون دوست داشته اند. نه اینکه نیاز داشته باشند. شرکت های گوشی های موبایل نیز از تکنیک بازاریابی احساسی بهره برده اند و همین عامل باعث می شود ، هر محصول جدیدی که ارائه می کنند به راحتی توسط مردم خریداری شود.

مزایای بکار گیری استراتژی بازاریابی احساسی در طراحی سایت
همان گونه که اشاره کردیم برای بازدهی طراحی سایت باید از بازاریابی احساسی در طراحی سایت خود استفاده کرده باشیم. اما واقعاً مزایای بازاریابی احساسی در طراحی سایت شامل چه مواردی می شود که موجب بازدهی سایت می شود؟ اکنون به بررسی این موارد می پردازیم:

بازاریابی احساسی در طراحی سایت موجب افزایش بازدید می شود
استفاده از تکنیک بازاریابی احساسی در طراحی سایت می تواند موجبات افزایش ترافیک سایت را به دنبال داشته باشد. کافیست هنگام طراحی سایت کاربران احتمالی سایت و کسانی که قرار است سایت را مورد بازدید قرار دهند شناخته و احساسات آن ها را در نظر بگیریم. طبق احساسات آن ها قالبی طراحی کنیم که دوست داشته باشند سایت را بازدید نمایند. دوست داشته باشند به قسمت های مختلف سایت سر بزند. دوست داشته باشند از خدمات متنوع سایت استفاده نمایند. در واقع با استفاده از تاکتیک بازاریابی احساسی در طراحی سایت از احساسات کاربران استفاده کرده و آن ها را ترغیب می کنیم سایت ما را به عنوان یک سایت مورد علاقه همیشه به یاد داشته باشند و هر از چند گاهی آن را مورد بازدید قرار دهند.

بازاریابی احساسی در طراحی سایت میزان فروش اینترنتی را بالا می برد
همانگونه که شرکت ها و برند های بزرگ با استفاده از این تکنیک موجی افزایش فروش خود می شوند ما نیز می توانیم از این تکنیک در طراحی سایت استفاده کرده و محصولات موجد در سایت فروشگاهی خود را به فروش برسانیم. این عامل به شدت می تواند در افزایش سود سالیانه تأثیر گذار باشد.

سایر مزایای بازاریابی احساسی در طراحی سایت که بواسطه مزایای فوق صورت می پذیرند
به دنبال مزایای عنوان شده سایت دچار تغییر و تحولاتی مفید و سودمند خواهد شد. به عنوان مثال با افزایش ترافیک سایت،
و اعتبار سایت بالا رفته و رتبه بهتری در موتورهای جست و جو کسب می کنند. دوباره در پی همین اتفاق بازدید کنندگان بیشتری از طریق موتور های جستجو روانه سایت می شوند. روند صعودی سایت با این کار به راحتی قابل لمس خواهد بود.

کدامیک از احساسات کاربران را می توان به کار گرفت؟
برای استفاده از بازاریابی احساسی در طراحی سایت باید با احساسات کاربران آشنا بوده و بدانیم کدام احساس کاربر را می توان تحریک کرد. به طور مثال احساس غرور کاربران به راحتی قابل تحریک بوده و شرکت های بزرگ از غرور افراد استفاده کرده تا محصولات جدید آن ها را خریداری نمایند. به طور مثال شرکت بنز با تولید محصول جدید غرور مشتریان خود را تحریک می کند تا با ماشین جدید احساس غرور بیشتری در جامعه داشته باشند. دیگر احساسی که برخی مردم برای غلبه بر آن دست به خرید محصولات می زنند احساس ترس و احساس گناه است. بسیاری از تبلیغات مانند تبلیغات بیمه پیرامون همین احساسات انجام می گیرند. احساس عشق و همچنین احساس طمع افراد به داشتن محصولات بهتر از جمله احساساتی هستند که باید نزد بازاریابان احساسی شناخته شده و به کار گرفته شوند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر