این جغد ها غافلگیرتون می کنن

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0



owl.jpg



جغدها پرنده های زیبا و حیرت انگیزی هستن که به ندرت پیش میاد اونها رو از نزدیک ببینیم. جغد ها از رقابت بر سر غذا خوششون نمیاد، به همین خاطر عموما فقط شب ها بیرون میان. همین یه نکته کلی چیز راجع به شخصیت این پرنده های مرموز بهمون یاد میده.

جغد ها دوست دارن توی تاریکی و به طور یواشکی حضور داشته باشن تا کمتر کسی از وجودشون با خبر بشه. این کار پیدا کردن طعمه رو براشون خیلی راحت تر می کنه. این پرنده ها توانایی این رو دارن که مدت زیادی رو بدون سر و صدا یه جا بشینن، و از همه مهم تر اینکه بالهاشون هیچ صدایی تولید نمی کنه. همه ی این موارد به جغدها کمک می کنه تا وجهه ی آروم و مرموزشون رو حفظ کنن.
این مجموعه عکسی که قراره ببینید برای پیدا کردن جغدها شما رو به چالش می کشه. اگه نمیدونستید که قراره جغدی در کار باشه، شاید هیچ وقت متوجه حضورشون نمی شدید. این مجموعه عکس فوق العاده از تطبیق رنگ جغد ها با محیط اطرافشون رو ببینید.




رنگ جغدها با طبیعت خیلی سازگاره و این بهشون کمک می کنه به راحتی توی محیط اطرافشون قایم بشن. جغدها موقع شب برای شکار بیرون میان و پرواز می کنن، اما این دلیل نمیشه که در روز دیده نشن. اونها روی درخت ها و جاهای دیگه پناه می گیرن و با پر های رنگیشون استتار می کنن.



جغدها دوست دارن از برگ ها برای پوشوندن خودشون استفاده کنن. به همین خاطر هر جایی که پوشش برگی زیادی داشته باشه، احتمال قایم شدن چند تا جغد رو هم به همراه خودش داره.



جغدها هیچوقت یک رنگ خاص ندارن و این باعث میشه چشممون خیلی سخت تر اونها رو شناسایی کنه. حتی چند تا دونه پری که بالای سرشون دارن باعث میشه سایه ای هم از جغدها به جا نمونه.





79.jpg


احتمالا متوجه خواهید شد که خیلی از این جغدها چشمهاشون رو بستن. دلیل این کار جلوگیری از لو رفتن حضورشون به وسیله ی چشم های رنگی و درشتشون هست.



یه مدل جغد هم وجود داره که روی درخت ها پیداش نمی کنید، چون زیر زمین قایم میشه. جغدها بیشتر از ۱۵۰ گونه ی مختلف دارن که در هر قاره ای به غیر از قطب جنوب میشه پیداشون کرد.



جغدها گوش های خیلی تیزی دارن و برای گرفتن طعمه، این توانایی به کمکشون میاد.



جغدها گوشتخوار هستند، و جالبه که بدونید خیلی از مزرعه دارها برای از بین بردن موش های زمین زراعتشون از جغدها استفاده می کنن. یه جغد به طور سالیان چیزی حدود ۱۰۰۰ موش رو برای خوردن شکار می کنه.



جغدها غذاشون رو درسته میخورن، این یعنی به همراه پر، پوست گوشت و استخون. هر چیزی هم که غیر قابل هضم باشه چند ساعت بعد دفع میشه.



جالبه ک بدونید جغدهای زن خشن تر و بزرگ تر از جغدهای نر هستند.



فط به این دلیل که صدای “هو” نمی شنوید، دلیل نمیشه که جغدی در نزدیکی نباشه. جغدها صداهای مختلفی در میارن و فقط بعضی گونه ها هستن که صدای “هو” از خودشون در میارن.



در آخر باید ذکر کنیم که جغدها یکی از گونه های جانوری هستن که شدیدا در معرض خطر و انقراضند. خیلی از جغدها توسط سم های کشاورزی، از بین رفتن مناطق طبیعی و شکار آدم ها از بین میرن. چیزی که امروزه برای جغدها مهم هست، اینه که درباره اهمیت این پرنده ها اطلع رسانی بشه.​
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر