ایران سومین خط دفاعی برتر دنیا

Maryam

افتخاری
2013-06-19
253
275
0
شهر قاصدک ها
ایران سومین خط دفاعی برتر دنیا​

خط دفاعی ایران از لحاظ آماری یکی از بهترین تیم های دنیا در بازی های مقدماتی جام جهانی است.



یکی از نقاط قوت تیم ملی ایران در بازی های مقدماتی جام جهانی عملکرد خط دفاعی ایران بود. ایران در هشت بازی تنها دو گل دریافت کرد تا با وجود گل های کمی که زده بود به لطف این آمار خوب جزو اولین تیم های راه یافته به جام جهانی باشد.



میانگین دریافت 0.25 گل در هر بازی نه تنها ایران را در میان تیم های آسیایی رکورددار کرده بلکه نگاهی کوتاه به نتایج سایر قاره ها نشان می دهد که این آمار در میان سایر تیم ها هم رقیبی ندارد.



این آمار در شرایطی به دست آمده که پیش از این وضعیت خط دفاع ایران کمی نگران کننده به نظر می رسید. همچنین تغییراتی که در سه بازی اخیر در میان بازیکنان دفاعی و دروازه بان به وجود آمد این ترس را در میان هواداران ایجاد کرد که ناهماهنگی ها و بالا رفتن گل های خورده مانع رسیدن ما به جام جهانی شود. با این حال ایران توانست با بسته نگه داشتن دروازه اش در اکثر بازی ها این نگرانی ها را برطرف کند. البته تعداد گل های خورده کم، یکی از خصوصیات همیشگی تیم های کارلوس کی روش است.



به نوشته تماشا، در جدول زیر نام تیم هایی که کمترین گل خورده را در گروهشان داشته ومیانگین آن را مشاهده می کنید که شاگردان کی روش در رده سوم قرار دارند. البته نکته مهم در مورد دو تیم آفریقایی که بالاتر از ایران قرار دارند این است که تعداد زیادی از بازی های سخت این دو تیم باقی مانده و مطمئنا آمار آنها در روزهای آینده بسیار بدتر خواهد شد. این مساله در مورد تیم های اروپایی و اقیانوسیه هم وجود دارد و بازی های آنها در این مرحله هنوز به اتمام نرسیده است. یک نکته دیگر هم این است که گل های خورده ایران در مرحله اول مقدماتی که 5 گل بوده محهاسبه نشده است. با توجه به اینکه تیم های اروپایی و آفریقایی بازی های پیش مقدماتی نداشته اند تعداد گل های خورده هر تیم فقط در مرحله دوم مقدماتی در جدول حساب شده است.


 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر