ایده های کم هزینه برای تغییر نمای داخلی منزل به کمک وسایل دست‌ساز

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
شاید فکر کنید که برای تغییر نمای داخلی منزل به‌صرف هزینه و وقت زیادی نیاز است و این کار حتماً با خرید لوازم تزیینی گران‌قیمت و یا استخدام متخصص امکان‌پذیر است. درحالی‌که با ساخت وسایل ساده و اندکی ذوق و سلیقه می‌توان تغییر نمای داخلی منزل را عوض کرد و به آن ظاهری جدید و دلپسند بخشید.


نمونه‌های زیر دلیلی برای اثبات این ادعا هستند.


آشپزخانه: تخته‌سیاه و قفسه‌ی نگهداری پیمانه‌ها










تغییر دکوراسیون آشپزخانه با نصب یک تخته‌سیاه در داخل یکی از کابینت‌ها برای نوشتن لیست مایحتاج موردنیاز، دستورهای غذایی جدید و حتی شماره تلفن‌های ضروری، ایده‌ی جالبی به نظر می‌رسد. حتی با استفاده از وسایل دور ریختی می‌توان محلی مناسب برای ظروف اندازه‌گیری کوچک و پیمانه‌های مختلف بر روی تخته‌سیاه ایجاد کرد و به‌این‌ترتیب یک فضای اضافه در آشپزخانه خواهید داشت.






اتاق نشیمن: تابلوهای کوچک بر روی دیوارهای خالی





دیوارهای خالی و بدون تزیینات، خسته‌کننده و فاقد جذابیت هستند. مطمئناً در هر خانه، توده‌ای از عکس‌های خانوادگی بی‌استفاده وجود دارد که در صورت قرار دادن عکس‌های موردعلاقه در قاب‌های ساده و نصب آن بر روی دیوارهای خالی، نمای داخلی منزل به‌کلی عوض‌شده و بسیار باروح و زیبا به نظر می‌آید. البته لزوماً نباید برای این کار از عکس‌های خانوادگی استفاده کرد و پوسترهای زیبا، یادداشت‌های که از عزیزان خود گرفته‌اید و یا کارت‌های تبریک نیز می‌توانید استفاده کنید.






اتاق‌خواب: روبالشی‌های جدید







برای تغییر نمای داخلی اتاق‌خواب حتماً نباید از سرویس‌های خواب گران‌قیمت و مرغوب جدید استفاده کرد و تنها با خریدن پارچه‌ی جدید و یا حتی استفاده از پرده‌های قدیمی و بی‌استفاده در منزل و تعویض رویه‌ی بالش‌های قدیمی، می‌توان یک ظاهر جدید به اتاق‌خواب داد.






اتاق رخت‌شویی: رنگ‌آمیزی کف‌پوش





اگر در خانه اتاقی مخصوص رخت‌شویی داشته باشید، رنگ‌آمیزی کف‌پوش ضد آب آن می‌تواند نمای تازه و جدیدی به اتاق بدهد. این کار زمان زیادی نیاز ندارد و حداکثر یک روز نمی‌توانید از اتاق رخت‌شویی استفاده کنید تا رنگ کاملاً خشک شود ولی نتیجه آن جالب‌توجه است.






اتاق کار خانگی: کتابخانه‌های طرح دار







با استفاده از برچسب‌های رنگارنگ و نقش کردن الگوهای زیبا و مبتکرانه بر روی کتابخانه‌ها و قفسه‌ها می‌توانید نمای داخلی دوستانه‌تری به اتاق کار خانگی خود بدهید و علاوه بر این بهانه‌ای برای مرتب کردن این محل که معمولاً شلوغ و به‌هم‌ریخته است، خواهید داشت. مهم نیست که در قفسه‌های اتاق کار خود کتاب نگهداری می‌کنید و یا مجموعه‌های موردعلاقه و وسایل اداری. درهرحال استفاده از کتابخانه‌هایی که دارای طرح‌های زیبا و متنوع هستند ظاهر زیبا و جذابی به نمای داخلی این اتاق خواهد داد.






ورودی ساختمان: رخت‌آویز دست‌ساز







قرار دادن رخت‌آویزهای مبتکرانه و ساخته‌شده از وسایل دورریختنی و اضافه در خانه، به ورودی منزل نمای جالب و بدیعی می‌دهد. برای سخت یک رخت‌آویز بسته به ذوق و سلیقه خودتان، می‌توانید از وسایل مختلف مثل نوارچسب‌های کاغذی، رنگ‌های اضافه، چوب و حتی چند شاخه‌ی خشک درخت استفاده کنید.






حمام : استفاده از شیشه‌های خالی







ساخت نگه‌دارنده‌های ساده به کمک شیشه‌های خالی و تعدادی بست فلزی و یک ‌تکه چوب راه ساده‌ای برای تغییر نمای داخلی سرویس‌های بهداشتی است. وسایل موردنیاز را می‌توانید با قیمت کم از یک مغازه‌ی ابزارفروشی تهیه کنید و به‌سادگی وسیله‌ای مؤثر برای مرتب کردن و تغییر نمای حمام منزل خود بسازید.






اتاق بچه‌ها: رنگ کردن پایه‌ی صندلی‌های سفید







با رنگ‌آمیزی قسمت‌هایی از صندلی‌ها و میزهای سفیدرنگ در اتاق‌خواب یا بازی بچه‌ها بارنگ‌های موردعلاقه‌ی آن‌ها می‌توانید علاوه بر سرگرم کردن بچه‌ها، به اتاقشان نیز نمای تازه‌ای بدهید. اگر صندلی‌ها سفید نیستند، ابتدا به کمک اسپری رنگ، آن‌ها را سفید کرده و بعد قسمت‌های مختلف مثل پایه‌ها و یا پشتی را به شکل دلخواه رنگ کنید.


مترجم: محسن یزدانی-bistsotoon.com
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر