اگر بیماری میگرن دارید از خوردن مرکبات پرهیز کنید

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


متخصص تغذیه با بیان اینکه افراد دچار بیماری میگرن باید در رژیم غذایی خود دقت کنند، گفت: شکلات، مرکبات و غذاهای پرنمک درد را در بیماری میگرن تشدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شهرام خزایی گفت: یکی از بیماری‌هایی که بیمار با سردردهای بدی مواجه می‌شود میگرن است که بسیار دردناک است و گاهی اوقات بیمار درد خارج از تحمل افراد می‌شود.

وی افزود: این بیماری که یک نوع سردرد مزمن محسوب می‌شود و در خانم ها بیشتر دیده می‌شود که البته با بالا رفتن سن رو به بهبودی می‌رود.

متخصص تغذیه گفت: حالت تهوع، کم اشتهایی و اختلالات بینایی را می‌توان از عوارض میگرن نام برد که افراد باید مراقب این عوارض باشند و تا می‌توانند از محیط های استرس‌زا دور بمانند و از تغذیه مناسبی برخوردار باشند.

خزایی تصریح کرد: افرادی که دارای بیماری میگرن هستند باید بدانند رژیم غذایی در تشدید میگرن بسیار موثر است؛ شکلات، نوشیدنی‌های الکلی، مرکبات و غذاهای پرنمک درد را در میگرن تشدید می‌کند که باید مراقب باشند.

وی ادامه داد: افراد میگرنی هرگز دخانیات استعمال نکنند و گرسنه نمانند تا بتوانند بیماری خود را کنترل کنند.

متخصص تغذیه گفت: افراد باید بنا به شرایط جسمانی خود خوراک خود را تنظیم کنند و به نوعی دکتر خود باشند تا کمتر دچار عوارض‌های گوناگون شوند.

منبع:سلامت نیوز
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر