اگر امواج تلفن همراه مرئی بودند دنیا این‌گونه دیده می‌شد!

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
اگر امواج تلفن همراه مرئی بودند دنیا این‌گونه دیده می‌شد!

دنیای اطراف ما لزوماً به این شکلی نیست که ما می‌بینیم. علاوه بر اجسام فیزیکی امواج و سیگنال‌های مختلف فراوانی اطراف ما را احاطه کرده‌اند. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر این سیگنال‌ها مرئی بودند دنیا چگونه دیده می‌شد؟

visible-cellphone-signals.jpg

یک هنرمند خلاق به نام “نیکولای لَم” تصاویری را از دنیا با امواج مرئی خلق کرده است که شاید در نگاه اول به شکل کوه‌های کوچک رنگارنگ به نظر برسد اما با توجه به تحقیقات “دنیلو اریکولو” و “فران هاراکیویچ” دو پروفسور دانشگاه ایلینویز، رنگ‌ها و کوه‌ها معانی خاصی دارند.
visible-signals.jpg

این تصاویر در واقع بر مبنای شبکه‌ای از شش ضلعی‌ها تشکیل شده است که در هر گوشه از آن‌ها یک ایستگاه سیگنال مخابراتی بنا شده است. به هر کاربر در شش ضلعی‌ها یک فرکانس خاص اختصاص داده شده است و وقتی فرکانس‌ها ترکیب می‌شوند یک رنگ تکی خاص ایجاد می‌شود. رنگ‌های مختلف زمانی ایجاد می‌شوند که کانال‌های ارتباطی از یک شش ضلعی به شش ضلعی دیگری ترکیب می‌شود. بنابراین وقتی در هر لحظه تغییرات زیادی ایجاد می‌شود چنین رنگ‌های متنوعی را می‌توان مشاهده کرد؛ البته در صورتی که بتوانید این امواج نامرئی را ببینید!


hoover-signals.jpg




 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: mahdi km

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر