اگر اسلام به ایران نمی آمد ...

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران


برخی می پندارند اگر اسلام به ایران نمی آمد، امروز ایران کشوری زرتشتی بود اما دکتر شریعتی بر این باور است که:
«(اگر اسلام به ایران نمی آمد) ... مسیحیت چنان به سرعت، همچون آتشی که در جنگل پاییز زده ی خشک افتد، ایران را بخصوص نواحی غربی و شمال غربی را فرا می گرفت که اگر اسلام متوقفش نکرده بود، مذهب زردشت را ... از جامعه برداشته و به درون آتشدان هایش افکنده بود و خاکستر کرده بود.
برای نشان دادن قدرت مسیحیت در این عصر، کافی است بدانیم که با این که مدائن پایتخت رسمی رژیم مذهبی ساسانی بود ... و مسیحیت در داخل ایران پایگاه ستون پنجم دشمن تلقی می شد، در عین حال، مدائن مثل قسطنطنیه ی قرون وسطی و رم فعلی، مرکز جهانی مسیحیت شده بود. هجوم و پیشرفت مانوی و مزدکی از درون، بودائی از شرق، مسیحیت از غرب و سپس اسلام که جلوتر از سپاهیان در ایران می دوید همه در اوج قدرت زردشتی، او را مجروح و معدوم کردند!» (تشیع علوی و تشیع صفوی، ص 25 ـ 26)

__________________

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر