اولین فندک دیجیتالی برای ترک سیگار

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
بیشتر سیگاری‌ها، به‌خصوص سیگاری‌های قهار نمی‌دانند چقدر سیگار می‌کشند. طراحان این فندک هم اصل را بر این گذاشته‌اند که اگر حسابش دست‌تان باشد می‌توانید کنترلش کنید.
این فندک هوشمند که «کوئیت بیت» (Quitbit) نام دارد، و اپلیکیشنی که با آن می‌آید، به سیگاری‌ها کمک می‌کند درک بهتری از عادتشان داشته باشند. این فندک چون حواسش به سیگار کشیدن شما هست می‌تواند به شما کمک کند سالم‌تر عمل کنید، به تدریج و طوری که به شما فشار نیاید تعداد سیگارهای‌تان را کم کنید و حتی اگر مایلید کلا ترک کنید. برنامه ریزی دست خودتان است و شما هستید که تعیین می‌کنید فندک چطور و چه وقت عمل کند.
کوئیت بیت با یک المنت گرم کننده شبیه فندک ماشین کار می‌کند. سیستم الکترونیکش هم تعداد دفعاتی را که سیگار روشن کرده‌اید می‌شمارد. روی صفحۀ فندک جزییات سیگار کشیدن‌تان را می‌بیند؛ این که سیگار قبلی‌تان را چند وقت پیش روشن کرده‌اید، تا به حال چند تا سیگار کشیده‌اید و غیره. طراحانش می‌گویند طوری هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اگر فقط بازی بازی فندک را روشن می‌کنید و یا برای دوستان‌تان سیگار روشن می‌کنید به پای سیگار کشیدن شما گذاشته نشود.
از طریق اپلیکیشن مخصوصش با بلوتوث به تلفن هوشمند شما وصل می‌شود تا اهدافی را که تعیین کرده‌اید با تعداد دفعاتی که سیگار کشیده‌اید مقایسه کند. حتی می‌توانید طوری تنظیمش کنید که اگر دارید از تعداد تعیین شده بیشتر سیگار می‌کشید دیگر روشن نشود. با مطالعه تعداد و تناوب و زمان‌های سیگار کشیدن از جمله متوجه شوید که چه مسائلی باعث تحریک عادت می‌شود تا اگر قصد ترک دارید بکوشید از محرک‌ها اجتناب کنید. حتی برای‌تان حساب می‌کند که با کم کردن سیگار چقدر صرفه‌جویی کرده‌اید.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Atash، zahra و mahdi km

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر