اهمیت و ضرورت تغذیه طوطی

S A F A

همراه نمونه
2014-06-10
235
294
0
شمال D:
اهمیت و ضرورت تغذیه طوطی




تغذیه طوطی مهم ترین مسئله در هنگام نگهداری از طوطی سانان برای صاحبان طوطی میباشد . طوطی هایی که در طبیعت هستند با تغذیه از مواد مختلف مثل گیاهان ، دانه ها و حبوبات ، شهد گل ها حشرات و ... مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را تامین میکنند.
پس صاحبان طوطی ها باید با مورد اهمیت قرار دادن تغذیه ی پرنده ی خود همه ی
کمبود های طوطی خود را تامین کنند.

علاوه بر این تنوع غذایی باعث میشود طول عمر طوطی افزایش یابد و فعالیت بدنی سالمی داشته باشد . از موارد دیگر میتوان خوشرنگ شدن و افزایش کیفیت پرهای طوطی نام برد.
اما باید توجه داشت که تنوع غذایی هم به اندازه ی مناسب باید رعایت شود در غیر اینصورت مشکلات دیگری مانند به هم ریختن گوارش طوطی و ... را به بار می آورد.
- هیچ وقت برای تغذیه ی طوطی خود تنها از تخمه استفاده نکنید زیرا دارای چربی زیادی است و باعث افزایش چربی در بدن طوطی میشود و پرنده به تدریج به بیماری کبد چرب مبتلا میشود.
مصرف مکرر بادام زمینی نیز خطرناک است و با اینکه طوطی ها بسیار از خوردن آن لذت میبرند اما پس از مدتی به بیماری کبد چرب مبتلا میشوند.
- باید به این نکته توجه داشت که بدن طوطی ها نیز مانند سایر موجودات نیازمند مواد معدنی و ویتامین ها و پروتئین و کلسیم است که صاحبان طوطی با در اختیار گذاشتن مواد زیر برای طوطی هایشان مواد مورد نیاز بدن ان ها را تامین کنند :

میوه جات : سیب ، مرکبات مثل پرتغال و ... ، انگور ، کیوی ، موز ، انار و ...
سبزیجات : اسفناج ، کاهو ، سبزی خوردن ، کلم ، کلم برکلی و ....
حبوبات پخته شده یا جوانه زده : عدس ، ماش ، نخود ، گندم ، جو و ...
انواع دانه ها و غلات : آجیل های خام - برنج پخته شده و بدون روغن و نمک و ...

اما به این سوال میرسیم که چه مقدار از این مواد غذایی را در اختیار طوطی قرار دهیم؟
- باید بدانیم که همه ی مواد غذایی را باید به اندازه در اختیار طوطی قرار داد تا بخاطر زیاد مصرف کردن مشکلات دیگری را به بار نیاورد . برای مثال زیاد مصرف کردن میوه جات باعث شل شدن دستگاه گوارش و آبکی شدن فضله ی طوطی میشود.
بهتر است روزانه بیشتر از 1/4 سیب یا پرتغال برای طوطی خود نگذارید ، البته باید در نظر گرفت که طوطی ها نصب بیشتر غذای خود را خورد کرده و به دور میریزند!!


* پس از مصرف مواد طبیعی باید دانست که علاوه بر این ها برای کمک به قوی تر شدن بدن پرنده ی خود میتوان از مواد معدنی آماده و بسته های مکمل که گاها با سنگ و خاک مخصوص هم همراه هستند استفاده کرد .

 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر