انگشت اتهام از خمیر مرغ (mdm) برداشته شد

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر


با ارسال نامه‌ای از سوی هدایت حسینی، مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی به انجمن ملی طیور ایران، استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های سوسیس و کالباس و سایر مواد خوراکی مردم آزاد اعلام شد.

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در مهرماه سال جاری بخشنامه ممانعت از مصرف خمیر مرغ در انواع گوشت‌ها و فرآورده‌های گوشتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد که سازمان غذا و دارو امروز طی نامه‌ای به انجمن ملی طیور ایران اعلام کرد که استفاده از خمیر مرغ بهداشتی و دارای مجوز دیگر منعی ندارد.
رضا ترکاشوند افزود: در تمامی دنیا تولید خمیر مرغ تهیه‌شده از مرغ‌های مادر گوشتی تخم‌گذار مرسوم است، اما به‌دلایلی طی چند ماه گذشته ممنوعیت استفاده از آن پیش آمد و مشکلاتی را برای بخش تولید به‌وجود آورد.
وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل این اعلام غیرمترقبه، نظام تولید دچار مشکل شد و کشتارگاه‌ها بلاتکلیف ماندند و بدین‌ترتیب تجمع گوشت مرغ در واحدهای تولیدی به‌وجود آمد.
ترکاشوند ادامه داد: عده‌ای از مرغداران مجبور به تولید بیشتر تخم‌مرغ شدند و عده‌ای دیگر نیز همچنان در بلاتکلیفی به‌سر بردند.
وی تصریح کرد: این تولید باعث سرریز مقدار زیادی تخم‌مرغ در بازار شد و ضرر و زیان مرغداران به‌وجود آمد که بدین‌ترتیب انجمن ملی طیور ایران در نامه‌ای سرگشاده خواستار حل مشکل فوق شد.
مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم یادآور شد: از آنجا که تمامی واحدهای تولیدکننده باید مجوز خود را از سازمان دامپزشکی اخذ کنند، بنابراین واحد غیرمجازی وجود ندارد که مشمول ممنوعیت باشد.
ترکاشوند تأکید کرد: انجام هرگونه عملیات غیربهداشتی و خارج از قوانین دامپزشکی کشور مطرود است و قابلیت پیگرد قانونی دارد.
وی در پایان اظهار داشت: با رفع ممنوعیت خمیر مرغ، واحدهای تولیدی از حالت سردرگمی خارج شده و تولید به حالت معمولی برمی‌گردد./
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر