انواع ليزر مو هاى زائد:

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
انواع ليزر مو هاى زائد: ليزر مو های زائد ، طبق طول موج نورى كه توسط لیزر مو توليد مى شود ، طبقه بندی می شوند. مهم ترين های زائد شامل موارد زیر هستند:

1- ليزر مو دايود با طول موج ٨١٠ نانو متر:
اين نوع ليزر مو براى از بین بردن انواع مو هاى زائد در همه ی گروه های پوستی از پوست هاى بسيار سفيد ساكنين شمال اروپا گرفته تا پوستهاى تيره سياه پوستان آفريقا ، مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل قدرت نفوذ بالا پرتوليزر به عمق پوست افراد نفوذ می کند ، حتى روى مو هاى زير پوستى هم مؤثر است.

2- ليزر مو الكساندرايت با طول موج ٧٥٥ نانومتر:
اين نوع ليزر مو جهت رفع مو هاى زائد درافرادی که در گروه های پوستی اول و دوم قرار دارند ، مورد استفاده قرار می گیرد. درپوست هاىی که تيره تر هستند ، این لیزر باعث ايجاد عوارضی خاص مى شود ، البته لازم به تذكر است كه گروه های پوستی اول و دوم در میان مردم ايران به ندرت دیده می شود.

3- ليزر مو ی ان دى ياگ (Nd-YAG):
این لیزر مو دارای طول موج ١٠٦٤ نانومتر می باشد ، از اين ليزر مو جهت رفع مو هاى زائد در گروه های پوستی پنجم و ششم استفاده می شود. البته لازم به ذکر می باشد که استفاده از این نوع لیزر مو نیز محدود می باشد.
IPL يا (intense pulse light): این روش لیزر مو به دلیل کم بودن هزینه هایش و همچنین در دسترس بودن و آسان بودن ، مرسوم تر می باشد ، استفاده از آن آنقدر راحت می باشد که حتی نوع خانگی آن هم در بازار وجود دارد. ایبته لازم است بدانید این روش ليزر نيست. به طور کلی می توان گفت نور شديد پالسى می باشد كه به وسیله ی يك لامپ گزنون توليد مى گردد و درست مثل ليزر بر پوست تابيده مى گردد ، ولی از لحاظ تأثير بر مو هاى زائد و همچنین میزان جلسات درمانى با ليزر متفاوت دارد. علل اصلی این تفاوت با لیزر موارد زیر هستند:
به طور کلی ليزر از پرتو هاى موازى نوری تشکیل شده است. این پرتو ها تك طول موج وهم فاز هستند. نتيجه ی آن ها ایجاد انرژى و قدرت نفوذ بالا می باشد. اما IPL دارای انواع طول موج هايى از نور مانند ( ٦٠٠ تا ١٢٠٠ نانومتر) می باشد. IPL هم فاز نیست و پرتو هاى حاصل از آن واگرا می باشند. این پرتو ها درست مثل نور فلاش دوربين های عكاسى ، درهمه جهت پخش مى شوند. پس می توان گفت IPL ، نمی تواند انرژى كافى و قدرت نفوذ لازم به عمق پوست ، كه جهت ازبين بردن سلول هاى مولد مو هاى زائد ، مورد نياز هستند را به خوبى ليزر ، تأمين نمايد.


در این تصویر شاهد مقایسه میزان قدرت نفوذ لیزر های مختلف در پوست هستیم. اگر از چپ به راست نگاه کنیم ، شماره 4 لیزر الکساندرایت ، شماره 5 لیزر دایود ، شماره 6 لیزر Nd-YAG را نشان می دهد. همانطور که در تصاویر می بینیم ، لیزر دایود دارای بیشترین قدرت نفوذ به عمق پوست می باشد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر