اندیشه های بودا

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
[h=2]اندیشه های بودا[/h]
ای رهروان، این حقیقت عالی، راه رهایی از رنج است: شناخت درست، اندیشه درست، گفتار درست، رفتار درست، زیستن درست، کوشش درست، آگاهی درست، همدلی درست.


آن کس که برای نیکبختی می کوشد و میخواهد به آن جایگاه آرام(نیروانا) برسد، باید که چنین رفتار کند: باید توانا باشد، راست، آزاد از منیت و اندیشمند باشد. گفتارش نیز باید چنین باشد.


هر چند که شاید گنج های کردار های درست بنیادین برای آینده کار ما باشد. اما حتی به یک شانزدهم مهربانی و محبت که آزادی دل است نمی ارزد.
مهربانی برتر استو مهربانی می درخشد و می تابد و پرتو می افشاند.


اگر کسی با دلی مهربان به دیگری مهر نشان دهد، به نیکبختی می رسد. مرد نجیبی که با دلی همدرد به همه موجودات دیگر مهر نشان می دهد، برای خود نیکی سرشاری می آفریند.


آن کس که برای نیکبختی می کوشد و میخواهد به آن جایگاه آرام(نیروانا) برسد،هرگز نباید نا سزایی به کسی بگوید و نه کسی را در هیچ جا به هیچ وجه خوار بدارد.نباید از سر خشم و دشمنی آزار یا رنج کسی را بخواهد.


بهترین خوشبختی اشک های دیگران را تبدیل به شادی کردن است.


ای رهروان جز بند آرزو، هیچ بند دیگری نمی بینم که موجودات به آن بسته باشند و شتابان از شب دراز تولد های پیاپی بگذرند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر