املت رول اسفناج

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
[h=2]املت رول اسفناج[/h]
مواد لازم برای 4 نفر :

تخم مرغ ----------------------------- 4 عدد
شیر ---------------------------------- 1 پیمانه
اسفناج ------------------------------ 500 گرم ( خرد شده )
پنیر پیتزا ----------------------------- 100 گرم ( رنده شده )
کره ---------------------------------- 25 گرم
پودر سیر، نمک، زردچوبه، فلفل---- به مقدار لازم


طرز تهیه :

اسفناج خرد شده را روی حرارت متوسط قرار دهید، کره را آب کرده و همراه با کمی زردچوبه و نمک روی آن بریزید، 2-3 دقیقه اسفناج را تفت دهید و بعد یک لیوان آب به آن اضافه کنید، درب ظرف را ببندید و 15 دقیقه اسفناج را بپزید.
بعد از 15 دقیقه درب ظرف را باز بگذارید، کمی حرارت را بالا ببرید و 6-7 دقیقه دیگر اسفناج را حرارت دهید.
بعد حرارت زیر ظرف را خاموش کنید و بگذارید اسفناج قدری خنک شود.

در این فاصله، تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید، شیر، پودر سیر، نمک و کمی فلفل به تخم مرغ ها اضافه کنید و با چنگال کاملا مخلوط کنید تا مایه یکدستی حاصل شود.
کف تابه ای متناسب با اندازه مواد، مقداری روغن مایع بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. مخلوط تخم مرغ را یکباره داخل تابه بریزید، و با حرکت دادن تابه مایه را به تمام سطح آن برسانید.
حرارت را روی شعله متوسط تنظیم کنید و با درب باز، یک روی املت را سرخ کنید. بعد به آرامی آنرا برگردانید و روی دیگر را نیز سرخ کنید تا به رنگ دلخواه برسد. (هر طرف را تقریبا 5-6 دقیقه سرخ کنید)

اسفناج خنک شده را با پنیر رنده شده مخلوط کنید . این مخلوط را با قاشق وسط املت سرخ شده قرار دهید و به صورت رول جمع کنید.



رول جمع شده را داخل تابه چند بار بغلتانید تا کاملا سفت شود (در اثر آب شدن تدریجی پنیر) و بعد همراه با مخلفات دلخواه سرو کنید .

حداکثر زمان آماده سازی و طبخ : 20 دقیقه

نکته :

میتوانید قدری از اسنفاج پخته و آب اسفناج را برای هنگام سرو کنار بگذارید .

دقت کنید تابه ای را انتخاب کنید که ضخامت املت در نهایت حدود 5 میلیمتر باشد. اگر چنین تابه ای در دسترس ندارید، املت را در دو مرحله تهیه کنید تا ضخامت آن زیاد نشود و هنگام سرو و میل کردن غذا دچار مشکل نشوید.
اگر ضخامت املت بیشتر از این مقدار باشد هنگام رول کردن آن انسجام کافی را نخواهد داشت و احتمال ترک خوردگی و خرد شدن آن بالا می رود .
توجه داشته باشید که هنگام مخلوط کردن اسفناج و پنیر، اسفناج کاملا خنک شده باشد و پنیر کاملا منجمد باشد و به دمای محیط نرسیده باشد. در غیر اینصورت پنیر در اثر دمای اسفناج آب میشود و داخل رول اسنجام کافی را ایجاد نخواهد کرد​
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر