اكس، تخريب كننده حافظه انسان

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
اكس، تخريب كننده حافظه انسان
قرص هاي اكس، حافظه پيچيده انسان را تخريب مي كنند.

يك تحقيق جديد در استراليا نشان داده است: افرادي كه قرص اكس مصرف مي كنند، در انجام كارهايي كه به حافظه پيچيده نياز دارد، دچار مشكل و ناتواني مي شوند.

اين تحقيق با ارايه يافته هايي تازه كه مؤيد اظهارات و هشدارهاي قبلي است، نشان داد: قرص اكس بويژه به نواحي از مغز آسيب مي رساند كه مرتبط با حافظه هستند و همچنين روي يادگيري نيز تأثيرات نامطلوبي بر جاي مي گذارد.

دكتر جان براون و الينور مك كان، روان شناسان دانشگاه ملي استراليا و دستيارانشان بررسي كردند كه چرا در برخي از آزمايشها، تأثير اين قرص روي حافظه نشان داده شده اما در برخي ديگر اين تأثير مشاهده نشده است.

اين محققان كه نتايج مطالعات خود را در نشريه آنلاين «سايكوفارماكولوژي» منتشر كرده اند، خاطرنشان كردند كه كليد اين تفاوت در پيچيدگي كارهاست، به اين معني كه افرادي كه قرص اكس استفاده كرده اند، بيش از تمام گروههاي ديگر در آزمايش در انجام كارهاي پيچيده كه به حافظه قوي تري نياز دارند، بسيار ضعيف و ناتوان تر عمل مي كنند.

محققان دريافتند: هر چه كارها دشوارتر شود، توان مصرف كنندگان اكستازي در انجام آنها بدتر و ضعيف تر مي شود.

تلخيص از سايت پزشكان بدون مرز
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر