اقامت و تحصیل در تایلند

Areza59

New member
2016-01-02
18
4
0
تنهران
اقامت و تحصیل در تایلند

توصیه های ضروری:
تحصیل در کشور بیگانه ،مزایا و البته مسائلی نیز دارد .با توجه به اینکه متقاضیان ایرانی خواستار ادامه تحصیل در این کشور می باشند ذکر نکاتی جهت یادآوری ،ضروری به نظر می رسد.
– درس خواندن مهمترین وظیفه دانشجو می باشد ،لذا توصیه می گردد قبل از هرگونه اقدام ،حتما تصمیم خود را جهت ادامه تحصیلی موفق گرفته باشید .شما با داشتن زمینه تحصیلی مناسب می توانید تا مقطع دکترا در این کشور ادامه تحصیل دهید و با دستی پر به مملکتمان باز گردید. دوری از خانه و خانواده و اقامت در کشوری دیگر ،تجربه ای نو و جالبی می باشد ولی علاوه بر دوری از خانه مطمئنا متحمل هزینه ای خواهید شد .
– به داوطلبان توصیه می گردد ضمن تکیه بر آموزه های دینی و اخلاقی ،از هرگونه رفتارهای پرریسک و مخاطره آمیز اجتناب ورزند.
– رفت و امد در خوابگاه ها و پانسیون های معنمد و ساعات تردد تابع فوانین دانشگاه می باشد که باید حتما توسط دانشجو رعایت گردد.
– هر گونه مشکل در حین تحصیل را با اداره بین الملل دانشگاه خود در میان بگذازید .در ضمن مشاوران موسسه ویستا نیز شما را در حل مشکلات احتمالی یاری خواهند کرد.
غذا و نوشیدنی:
– غذاهای تایلندی در حال حاضر بصورت روزافزونی در جهان رو به افزایش هستند. غذای ثابت تایلندی ها برنج است. بسیاری از مردم در مرکز و جنوب تایلند برنج را در هر وعده غذایی حتی صبحانه می خورند. در شمال و شمال شرقی مردم برنج را با دست می خورند.
– در انتخاب رستوران دقت کنید که تا حدودی شلوغ باشد. این به معنی این است که غذایش خوب و تازه است.
– اولاً، از جاهایی که یخچال یا فریزر ندارد اجتناب کنید. اگر نتوانید ببینید که غذا جلوی شما پخته می شود، نخرید. دوماً از مکانهایی که استانداردهای آن زیر حد متوسط هستند دوری کنید. در بانکوک و دیگر شهرهای بزرگ، رقابت معمولاً محل هایی را که ازسطح معمول استاندارد پائین تر هستند را از دور خارج می کنند، اما در شهرهای کوچک این مسئله صادق نیست. اگر غذا تمیز به نظر نمی رسد یا دور کابینت غذاها مگس جمع شده اند، اصلاً خرید نکنید.
– آب شهری قابل نوشیدن نیست و باید بطری آب از مغازه ها خریداری کنید. تایلندی ها نیز همین کار را انجام می دهند. خرید بطری آب در تایلند بسیار ساده و ارزان است.
– اگر در آپارتمان خود، آَشپزخانه دارید، خواربار فروشی های زیادی می توانید پیدا کنید. در شهرهای بزرگتر بویژه بانکوک، بازارهای مختلف کشاورزی در صبح، بعد از ظهر و غروب باز هستند. برای بهترین خرید، صبح بهتر است
حمل و نقل شهری و زمینی
– در بانکوک سیستم اتوبوسرانی در اختیار سازمان حمل و نقل عمومی بانکوک است. در این شهر ۲۴ شرکت اتوبوسرانی در ۱۹۷۵ به بخش عمومی واگذار شد تا مشکلات مربوطه را به سرعت برطرف سازد.
آدرس در بانکوک را چگونه بخوانیم:
– یافتن آدرس در هر شهر زندگی مانند بانکوک سخت می باشد. ابتدا تلفظ اکثر اسامی خیابانها سخت می نماید. اسامی بسیاری از خیابانها با یکسری عدد جدا شده با اسلش مانند ۴۸/۳-۵sai1 می باشند. عدد قبل از اسلش منطقه را نشان می دهد. عدد بعد ساختمان (یا ورودی ساختمان ها) را نشان می دهد.
– استفاده از تاکسی برای آدرس خود:
– برای اینکه بتوانید آدرس خود را پیدا کنید از یکی از دوستان تایلندی خود بخواهید که مسیر را برای شما بنویسد و آنرا همیشه همراه داشته باشید.
متروترن هوایی بانکوک
– سیستم Hope Well، سیستم متروی زیرزمینی (MRTA) و سیستم ترن هوایی (BTS).
– سیستم مترو
– پروژه مترو در یک خط ۲۰ کیلومتری تماماً زیرزمینی بین ترمینال خط اصلی راه آهن هالامفونگ و بخش بانگ سو در شمال شهر افتتاح و از سال ۲۰۰۴ در حال اجرا می باشد. این خط که به ((خط آبی)) مشهور است کمک زیادی به حل مشکل ترافیک در بانکوک کرده است.
– سیستم ترن هوایی
– امروزه پروژه ترن هوایی بانکوک اجرا و افتتاح شده است. این پروژه توسط یک کنسرسیوم به نام سیستم حمل و نقل بانکوک با یک قرارداد ۳۰ ساله ساخت و بهره برداری برای دو خط اجرا گردیده است.
– ترن هوایی بانکوک شامل دو خط می باشد که در بخش مرکزی شهر و در امتداد سه کریدور اصلی بر روی سازه های بتنی مرتفع اجرا گردیده است.
– در یک منطقه تجاری به نام مرکز سیام Siam Centre و نزدیکی مرکز تجارت جهانی و استادیوم بین المللی بانکوک دو خط ترن هوایی یکدیگر را قطع می کنند. در محل تقاطع این دو خط یک پلاتفورم ساخته شده و در واقع ایستگاه سیام محل اصلی تبادل مسافرین دو خط می باشد.
– قیمت بلیت بین ۱۰ تا ۴۰ بات (baht) تعیین شده در حالی که در همان شرایط برای خطوط اتوبوسرانی که درست به موازات این خطوط دارای مسیر می باشند قیمتها تنها یک سوم است.

حمل و نقل هوایی
– در سپتامبر ۲۰۰۵ فرودگاه جدید و مجهز بانکوک بنام ((فرودگاه بین المللی سووارنابومی)) (Suvarnabhumi) در جنوب شرقی این شهر گشایش یافت که قابلیت ورود و خروج ۴۵ میلیون مسافر در سال ۷۶ پرواز در ساعت و جابجائی ۳ میلیون تن بار در سال را دارد.

– قراردادهای اجاره مسکن:
– اگر مایل به زندگی خارج از دانشگاه باشید، می توانید در آپارتمان زندگی کنید و اجاره آن ها بین ۹۰۰۰-۴۵۰۰بات ماهیانه می باشد. این آپارتمان ها اکثراً در محلهایی واقع هستند که دسترسی به امکانات خرید، داروخانه، خشکشویی، خواربار فروشی، کافی نت، رستوران و غیره را مهیا نموده اند.
– در روز ورود خود شما به هتلی مناسب با هزینه ۷۰۰ بات(بابت هر شب ) معرفی خواهید شد و در همان روز به همراه مشاور موسسه ویستا آپارتمان ارزان و مناسب خود را انتخاب و اجاره خواهید کرد.
– پیشنهاد میگردد آپارتمان شما نزدیک دانشگاه یا ایستگاه های مترو و منوریل باشد . وسایل حمل و نقل عمومی در بانکوک بسیار هستند ولی ترافیک صبح و بعد از ظهر را نمی توان نادیده گرفت. بدلیل حجم بالای ترافیک، یک مسافت ۳ کیلومتری شاید ۱ یا ۲ ساعت طی شود. آپارتمانهای خارج دانشگاه ماهیانه اجاره داده می شوند و هزینه های تلفن، برق و آب در اجاره نیستند. هر ساختمان چندین آپارتمان داشته که هر آپارتمان یک خوابه به همراه بالکن و حمام می باشد.
– امکانات بیشتر هزینه بیشتری می طلبند که ممکن است تعداد اتاق خواب، یخچال ،تلویزیون ،اینترنت پرسرعت ،وسایل پخت و پز را شامل شوند.
– در قرارداد اجاره باید مبلغ ۳-۱ ماه اجاره را بعنوان پیش پرداخت بدهید و این پول در هر زمانی که شما بخواهید آنجا را ترک کنید قابل بازپرداخت می باشد. کرایه خود را باید بصورت کامل و سر وقت و یا با ۵-۳ روز تأخیر پرداخت نمائید. معمولاً این کرابه بصورت نقد پرداخت می شود. بنا به محل زندگی باید به قوانین و مقررات آن منطقه مانند نگه نداشتن حیوانات، سر و صدا کردن و … احترام بگذارید.
– بهتر است آپارتمانی پیدا کنید که دارای ADSL با هزینه ۷۰۰-۶۵۰ بات ماهیانه باشد. آپارتمانهای بسیاری دارای چنین امکاناتی هستند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر