اشتباهات در ارسال پیامک تبلیغاتی به بانک اطلاعات ساختمان

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
اشتباهات در ارسال پیامک تبلیغاتی به بانک اطلاعات ساختمان

اگر میخواهید بازدهی مناسبی از ارسال پیامک به و شماره موبایل اصناف بگیرید. در ادامه لیست اشتباهاتی را برای شما می‌آوریم که احتمال شکست یک برنامۀ تبلیغاتی را بالا می‌برند. از این اشتباهات دوری کنید تا از پیامک‌های خود نتیجه بگیرید.

1- نداشتن صمیمیت

پیامک یک روش ارتباط صمیمانه است – این را به خاطر داشته باشید! احتمالا شما اجازۀ مشترکان خود را گرفته‌اید که به شمارۀ شخصی آنها ارسال انجام دهید. پس پیشنهادهای کسل‌کننده، عاری از خلاقیت و صمیمیت برای آنها نفرستید. مشتریان خود را بشناسید و با هدف به آنها ارسال داشته باشید. با یک عنوان ساده مثل “مشتری عزیز” آنها را خطاب نکنید. هیچکس دوست ندارد که ناشناخته باشد. نام مشتریان را در پیامک خود ذکر کنید و به آنها نشان دهید که برایتان اهمیت دارند.

2- نداشتن زمان‌بندی

آماده کردن متن پیامک و مرتب کردن لیست مخاطبان بیشتر از آنچه انتظار داشتید به طول انجامیده است. اکنون ساعت ۹ شب است و شما هنوز سر کار خود هستید و بالاخره آماده ارسال پیامک شده‌اید. اما بهتر است دست نگه دارید! تمام این کار سخت خود را با یک ارسال دیرهنگام یا حتی زودهنگام هدر ندهید. هیچکس این پیامک را نخواهد خواند. از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید و سامانه را تنظیم کنید تا در یک زمان مشخص به صورت خودکار ارسال شما را انجام دهد. در ساعات مختلف ارسال انجام دهید تا متوجه شوید در کدام ساعت بازدهی بیشتر است.

3- اطلاعات بیش از حد

سعی کنید متن پیامک شما تا حد امکان مختصر باشد و اطلاعات اضافی در آن وجود نداشته باشد. این مهمترین نکتۀ یک برنامۀ پیامکی است – پیشنهاد شما باید ساده، جذاب و سریع باشد. به جای قرار دادن اطلاعات اضافی در پیامک، بروی یک چیز تمرکز کنید. اگر حرف بیشتری برای گفتن دارید، از طرق دیگر این کار را انجام دهید. اما بگذارید پیامک‌های شما مختصر و مفید باشند – آنقدر متن خود را کوتاه کنید که تنها مهمترین اطلاعات را در بر داشته باشد.

4- نبود فراخوان در پیامک

معمولا چندان توجهی به این مساله نمی‌شود که البته یک اشتباه بسیار بزرگ است. پیام شما باید دستورالعمل مشخصی در مورد حرکت بعدی مخاطب داشته باشد. از مشتری بخواهید که کاری انجام دهد. مثلا با یک شماره تماس بگیرد یا برای وصول کوپون تخفیف خود پیامک را به شما نشان دهد. این فراخوان باعث حرکت داشتن پیامک شما شده و سودرسانی مشتریان را افزایش می‌دهد. پیامکی که بتواند توجه مشتری را جلب کرده و توسط او خوانده شود اما از او درخواستی نداشته باشد، در حقیقت یک فرصت از دست رفته است.

5- پیامک‌های بیش از حد

جاری کردن سیلی از پیامک به تلفن همراه مشتریان یک راه مطمئن برای ایجاد مزاحمت است و موجب می‌شود که مشتری حتی به پیشنهادات پر منفعت شما هم پشت کند. به صورت مستمر به مشتری خود ارسال داشته باشید، اما از حد خارج نشوید – در غیر این صورت، نتیجۀ تنها این است که مشتریان دیگر به دریافت پیامک‌های شما علاقه نخواهند داشت. همچنین اگر قرار است که مشترک بگیرید (که پیشنهاد ما نیز همین است) به آنها دقیقا بگوئید که چند پیامک در ماه خواهید فرستاد و به حرف خود پایبند باشید.

6- اجازه نگرفتن از مشتری

اگر می‌خواهید که مخاطب به دقت پیامک‌های شما را دنبال کند و پیشنهادات شما را مد نظر بگیرد، لازم است که از او برای ارسال پیامک اجازه بگیرید. به این ترتیب، همواره مطمئن خواهید بود که تمام دریافت‌کنندگان پیامک به پیشنهادات شما علاقه‌مند هستند و هزینۀ انجام شده برای تبلیغات سوخت نخواهد شد.

7- نداشتن لیست شماره

ترجیحا برای شروع کار مشترکانی برای بازاریابی پیامکی خود جذب کرده و به این ترتیب یک لیست شماره جمع‌آوری کنید. در ارسال تصادفی نمی‌توان مطمئن باشید که مخاطبان به پیامک شما علاقه‌مند هستند و احتمالا بازدهی تبلیغ پائین خواهد بود. اما کسانی که به شما اجازۀ ارسال پیامک را داده باشند، مشترکان بالقوۀ شما هستند.. آنها به تجارت شما علاقه دارند و می‌توانند تبدیل به مشتریان وفادارتان شوند . پس بهتر است از همین حالا شروع به ایجاد یک لیست شمارۀ شخصی بکنید.
اگر این ۷ اشتباه که به آنها اشاره شد را در خاطر داشته باشید، به احتمال بسیار زیاد بازاریابی پیامکی شما با موفقیت روبرو می‌شود. به یاد داشته باشید، همیشه درس گرفتن از اشتباهات دیگران بهتر است تا اینکه از اشتباهات خودمان درس بگیریم.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر