استفاده از نقشه گوگل در وردپرس

danielhj

New member
2016-01-29
23
10
0
همان طور که می دانید نقشه گوگل یکی از کاربردی ترین ابزاری است که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا در سایت های مدرن برای نمایش بهتر آدرس، مسیر و… از نقشه گوگل استفاده می شود که هم از لحاظ زیبایی جلوه خاصی به سایت می دهد و هم اینکه کار مخاطب سایت را در پیدا کردن آدرس بسیار راحت تر می کند. استفاده از نقشه گوگل در طراحی سایت به روش های مختلفی صورت می گیرد. در سایت هایی که از CMS های اختصاصی بهره می گیرند معمولاً با استفاده از کد نویسی نقشه گوگل یا همان Google Map را در قسمت دلخواه به کار می گیرند. این کد ها توسط خود گوگل در اختیار طراحان وب سایت قرار گرفته است تا به راحتی از این کد ها در هر جایی از سایت خود که مایل هستند استفاده نمایند. اما ضعف این کد ها زمانی است که شما می خواهید از آن ها در سایت های وردپرسی استفاده کنید. در واقع این کد ها در سایت های وردپرسی اجرا می شوند اما قابل تنظیم برای نمایش آدرس دلخواه نیستند. پیش از این در مورد استفاده از ماژول نقشه گوگل در جوملا صحبت کرده بودیم. اکنون و در این مطلب قصد داریم شما را با چند افزونه وردپرسی آشنا نماییم که به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر استفاده از نقشه گوگل در وردپرس بتوانید به راحتی آن را شخصی سازی کرده و به تنظیمات مربوطه جهت نمایش آدرس مورد نظر و مسیر های دلخواه بپردازید. با ما همراه باشید. [h=2]معرفی افزونه های مفید برای استفاده از نقشه گوگل در وردپرس[/h] افزونه های بسیاری برای استفاده از نقشه گوگل در وردپرس ساخته و تولید شده اند که در این مطلب امکان معرفی تمامی آن ها وجود ندارد. اما تا جایی که در توان بود سعی کردیم مهم ترین این افزونه ها را گردآوری کرده و به شما معرفی نماییم. [h=3]افزونه Google Maps Builder[/h] یکی از قدرتمند ترین افزونه های موجود برای استفاده از نقشه گوگل در وردپرس است. این افزونه دارای امکانات بسیاری در کناری طراحی زیباست. این افزونه به راحتی قابلیت شخصی سازی شدن داشته و شما به راحتی می توانید آدرس مورد نظرتان را به آن اضافه نمایید. همچنین شما با نصب این افزونه قادر خواهید بود تا نقشه گوگل را در هر جایی که دوست دارید حتی در مطالب خود استفاده نمایید. برای این کار کافیست روی گزینه تعبیه شده در ویرایشگر مطلب وردپرس خود کلیک نمایید. این افزونه دارای قالب و تم های بسیاری است که به شما این امکان را می دهد تا برای انتخاب قالب دلخواهتان حق انتخاب داشته باشید. [h=3]افزونه WP Google Maps[/h] این افزونه هم با داشتن قابلیت ثبت آدرس برای نمایش در سایت های وردپرسی از محبوبیت ویژه ای نزد وبمستران برخوردار است. این افزونه همچنین این قابلیت را دارد تا در محل ابزارک ها هم مورد استفاده قرار گیرد که این می تواند وجه تمایز این افزونه با سایر افزونه هایی باشد که در جهت استفاده از تولید و ساخته شده اند.
[h=3]افزونه MapPress Easy Google Maps[/h] این افزونه هم مانند افزونه های معرفی شده دارای قابلیت شخصی سازی بوده و به راحتی قابل تنظیم برای آدرس دلخواه شماست. این افزونه می تواند به صورت اتوماتیک قبل و یا بعد از پست ها و مطالب شما به نمایش در آورده شود. کافیست در قسمت تنظیمات این ویژگی را فعال نمایید.
از دیگر افزونه های مفید در زمینه استفاده از نقشه گوگل در وردپرس می توان به افزونه های Google Maps Widget و WP Google Map Plugin اشاره داشت که دارای ویژگی های مشترکی هستند و قابلیت تنظیم بر روی آدرس دلخواه شما را دارد. انتخاب چنین افزونه هایی تقریباً سلیقه ای هستند چون در نهایت شما را به هدفتان که استفاده از نقشه گوگل در وردپرس است می رساند. فقط در برخی ویژگی های جزئی و رابط کاربری و نحوه کار با آن ها اندکی تفاوت مشاهده می شود که شما طبق سلیقه و نیاز خود می توانید یکی از آن ها را برگزینید
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر