از سرمایه گذاری با پول تو جیبی تا تبدیل شدن به یک برند جهانی ( برند ایکیا )

razi

New member
2016-02-28
13
3
0
اینگوار کامپراد مالک شرکت ایکیا تولید کننده لوازم خانگی میباشد .
این شرکت در سال 2008 بزرگترین خرده فروشی لوازم منزل در دنیا شناخته است .
زمانی که اینگوار کامپراد شرکت ایکیا را تاسیس کرد تنها 17 سال داشت و با پولی که پدرش به عنوان هدیه به او داد توانست شرکت کوچک ایکیا را راه انداز ی کند .
اولین بار در سال 1945 ایکیا آگهی تبلیغاتی اش را در یک روزنامه محلی چاپ کرد و سپس به تهیه کاتالوگ ها یی برای معرفی محصولات خود پرداخت .
برای اولین بار در سال 1947 اینگوار مبلمان خانگی را وارد محصولاتش کرد و اتفاقا" با بازخورد خوبی هم از جانب مشتری ها رو به رو شد به طوری که کم کم دیگر محصولات را از دامنه فروش خود حذف کرد .
طراحی های مبلمان ایکیا در عین سادگی از معماری مدرن بهره میگیرد و به هزینه ها و جزئیات کار و توسعه محصولات به طور پیوسته توجه دارد .
گروه ایکیا دارای یک ساختار سازمانی منحصر به فرد است که توسط چندین موسسه در لوگزامبورگ و لیختنشتاین اداره میشود .
در سال 1955 اینگوار خود برای طراحی مبلمان ها دست به کار شد و طراحی های شخصی اش با چنان استقبال خوبی از جانب مشتری ها رو به رو شد که توانست بزرگترین فروشگاه مبلمان را در کل اسکاندیناوی راه اندازی کند .
فروشگاه های ایکیا به تدریج راه خود را از استکهلم و نروژ به استرالیا و کانادا و انگلیس و آمریکا باز کردند .
هم اکنون فروشگاه های ایکیا در 46 کشور جهان دارای 351 شعبه هستند و یکی از بزرگترین عرضه کنندگان مبلمان در سراسر دنیا محسوب میشود .
درآمد خالص شرکت در سال 2014 ، 3.329 میلیارد یورو و مجموع دارایی آن 44.667 میلیارد یورو بوده است .
تا سال 2014 این شرکت مجموعا " 147000 کارمند داشته است .
وب سایت ایکیا بیش از 12000 محصول متنوع را برای عرضه قرار داده که آمارها نشان میدهد بین سال های 2007 تا 2008 بیش از 470 میلیون نفر از این سایت بازدید کرده اند .
هم چنین این شرکت 1 درصد از چوب های جهان را برای ساخت محصولاتش استفاده میکند که آن را به بزرگترین مصرف کننده خرده فروش در تمام دنیا تبدیل کرده است .

منبع:
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر