ازمیزان مهریه و طلاق در دوره قاجاریه چه می دانید؟جالبه بخونید!

GULF 4 PERSIAN

سرپرست تالار
2014-03-13
701
653
0
34
سوزیانا-اندیمشک
این روزها یکی از مهمترین دغدغه های جوانان برای ازدواج مشکلات مالی و میزان مهریه ای است که خانواده دختر برای داماد آینده خود مشخص میکنند. بسیاری از جوانان از ترس مهریه سنگین و چندین هزار سکه ای دختران چندان تمایلی به ازدواج ندارند و ترجیح میدهند روزگار مجردی خود را با درس خواند و یا کار کردن تمام وقت سپری کنند.

شاید خالی از لطف نباشد که کمی به گذشته بر گردیم و نگاهی به ازدواجهای زمان قاجار و میزان مهریه دختران بیندازیم و ببینم آنان چگونه ازدواج میکردند.
در جامعه عهد قاجار، فاصله چندانی بین کودکی و ازدواج دختران وجود نداشت. دختران اغلب از هفت تا سیزده سالگی ازدواج میکردند. عواملی چون دستیابی به استقلال اقتصادی، رشد سریع دختران در آن روز و پایین بودن میانگین عمر به دلیل شیوع بیماری در افزایش این ازدواجهای زودرس موثر بود. دختران و پسران هیچگونه اختیاری در برگزیدن همسر آینده خود نداشتند. رایجترین شکل ازدواج عقد دائم بود.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر