احمد نیک گفتار

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0

احمد نیک گفتار
نویسنده، باستان شناس ، تاریخ شناس و سکه شناس ایرانی است.


او در سال ۱۳۶۲ در روستای زالی بخش بام و صفی آباد از ولایت قدیم ارغیان به دنیا آمد. وی پس از تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در روستای بام در سال ۱۳۸۱ وارد دانشگاه سیستان و بلوجستان شد و در سال ۱۳۸۵ فارغ‌التحصیل شد و برای ادامه تحصیلات با رتبه ۹ عازم دانشگاه تهران گردید و در سال ۱۳۸۷ از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد باستان شناسی دریافت نمود و در همین زمان موفق به نوشتن کتابی تحت عنوان جغرافیای تاریخی ارغیان شد. او همت زیادی برای زنده کردن آثار تاریخی منطقه بخش بام و صفی آباد و شهرستان اسفراین دارد. او سرپرستی دو فصل از کاوش های باستان شناختی شهر بلقیس شهرستان اسفراین و دو فصل بررسی و شناسایی آثارشهرستان را برعهده داشت ودر سال ۱۳۹۱ به همت پایگاه شهر تاریخی بلقیس پنجمین فصل کاوش در شهر بلقیس را سرپرستی کرد که مهمترین نتایج آن کشف دو آب انبار و یک سازه آبی است.

از اقدامات آتی او می توان به موارد زیر اشاره کرد.


  • ایجاد صنایع دستی داریوش: یکی از مهمترین اقدامات ایشان در در حال حاضر در شهر ستان اسفراین ایجاد صنایع دستی است که هدف از ایجاد آن فرهنگ سازی و سوق مردم این خطه به آداب رسوم گذشته است که در حال نابودی است این صنایع دستی متشکل از بخش سنگ ، سفال ، چوب ، فلز و.... است .

  • ایجاد موزه شخصی فرشتگان الهام بخش: یکی از اقدامات دیگرایشان در شهر ستان اسفراین ایجاد مجموعه داری و موزه شخصی فرشتگان الهام بخش است .
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر