ابداع ساعت مچی دارای پرنده آوازخوان!

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
شرکت سوئیسی «ژاکدروز» ساعت مچیای را ابداع کرده که شامل پرنده خودکار ریز در درون کریستال بوده و با فشار یک دگمه آواز می خواند و می رقصد!
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ساعت مکانیکی در آوریل 2013 در نمایشگاه Baselword در بازل سوئیس معرفی شد و با هدف یادبود دویست و هفتاد و پنجمین سالگرد تولد شرکت «ژاک دروز» به نمایش گذاشته شد.
این شرکت در سال 1783 توسط پیر ژاک-دروز تاسیس شد. پیر ژاک-دروز سه مورداز پیشرفتهترین ماشینهای خودکار انساننمای قرن 18 را ابداع کرد.
ساعت «پرنده دلربا» (Charming Bird) نخستین ساعت مچی خودکار دارای پرنده آوازخوان است که تاکنون ساخته شده و چهارمین گام در احیای دوباره نقاشی مینیاتوری، حکاکی، مجسمهسازی، فناوری ماشین خودکار و منیاتورسازی قرن 18 است.
محفظه طلای سفید 18 عیار 47 میلیمتری ابداع مزبور نهتنها شامل این پرنده مینیاتوری است، بلکه از پسزمینه یاقوت کبودرنگ شفاف برای آشکارسازی عقربه ساعت استفاده میکند.
نفسهای هدایتشده توسط پیستون آواز را ارائه میدهند و پرنده حرکات موزون را انجام میدهد، منقارش را باز و بسته میکند و هنگام آوازخوانی بالهایش را بر هم میزند.
صفحه ساعت بر بالای محفظه شامل پرنده واقع شده و دارای عقربههای فولادی آبیرنگ است.
این ساعت همچنین مجهز به دستبند چرمی تمساحی با قلاب تاشوی طلای سفید 18 عیار است.
بهای فناوری ابداعی 500 هزار دلار اعلام شده و تولید آن به 28 واحد محدود شده است.

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر