آیفون 6 یا 6 پلاس: کدام را بخریم؟ آیا به صرفه است؟

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
کاربران بسیاری در نقاط مختلف جهان پس از معرفی شدن آیفون نسل ششم از سوی اپل دچار شک شدند که آیا خریدن آیفون با وجود گوشی های دیگر موجود در بازار به صرفه است یا خیر. ویا اینکه با توجه به قیمت بالایی که کاربران باید برای خرید آیفون در ایران بپردازند کدام ورژن این گوشی (6 یا 6 پلاس) برای آنان مناسب است. ما پس از انجام بررسی های عمده و تحقیقات گسترده ای که توسط متخصصین و طراحان و منتقدین انجام شده یک جمع بندی کلی و بدور از فاکتور های گیج کننده تکنولوژیکی در اینجا برایتان جمع آوری کردیم. در این بررسی مفید با ما همراه باشید.




اگر شما قصد خرید آیفون را در سر میپرورانید بطور حتم در یکی از گروه های زیر قرار دارید. پس از یافتن گروه خود، پیشبینی مناسبی که پس از بررسی های زیاد در اینجا برای شما درج شده را مطالعه کنید. البته آنچه اینجا میخوانید تنها یک پیشنهاد بر اساس موقعیت و حقایق است. شما مختار به خرید هر دستگاه دلخواه بر اساس داشته های مالی و خواسته خود هستید:





|| دارندگان قبلی آیفون (4، 4 اس، 5 و و5 اس)که قصد مهاجرت ندارند: اگر قصد بروزرسانی دارید در میان 6 و 6 پلاس باید یکی از آن دو را انتخاب کنید. اگر نیاز به صفحه بزرگ تبلت مانند 6 پلاس ندارید و نمیخواهید بیش از حد هم هزینه کنید پیشنهاد ما آیفون 6 است.




|| کسانی که میخواهند از اندروید به آیفون مهاجرت کنند: این آیفونی است که برای آن لحظه شماری کرده اید. بسیاری از کاربرد های آیفون محدود شده اند و شاید محدود شده بمانند اما کاربران گسترده آن و سهولت کاربری این دستگاه ها و هماهنگی نرم افزار و سخت افزار به کمک پشتیبانی نرم افزاری بی نقص اپل شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر به برخی امکانات اندروید معتاد شده اید پیشنهاد نمیکنیم مهاجرت کنید اما اگر غیر از اینست مطمءن باشید که راحتی و امکانات نرم افزاری اپل و کیفیت بالای ساخت قطعات اپل شما را شگفت زده خواهند کرد تا حتی فکر اندروید را هم دیگر نکنید.


|| کسانی که میخواهند آخرین تلفن همراه را داشته باشند و هم اکنون هم 5 اس دارند: حد اقل تا دو سال آینده اگر نیاز به گوشی با سایز تصویر بزرگتر از 5 اس ندارید پیشنهاد نمیکنیم بروزرسانی انجام دهید اما اگر غیر از این است مختار به تغییر تلفن همراه خود هستید.


|| طرفداران پر و پا قرص اندروید: دوستداران اندروید عزیز، شاید توجه کرده باشید که دوستداران اندرویدی مثل شما هیچگاه به اپل توجهی نمیکنند و دوستداران اپل نیز همینطور. شاید این یکی از نقایص اپل باشد که تولیداتش به گونه ای طراحی شده اند که تا زمانی که در دست و کار کاربر قرار نمیگیرند لذتی از نظر ظاهری در مخاطب ایجاد نمیکنند. تولیدات اپل را میتواند مانند اتومبیل های بنز قدیمی دانست. امکانات فراوان اندروید در اپل وجود ندارند اما همانطور که از شعال اپل بر می آید (We perfect.)، میتوان نتیجه گرفت که اپل متعهد شده تا هر فناوری را پس از عرضه شدن به بازار به کلی بررسی و به بهترین نحو ممکن و ساده ترین شیوه آن به کاربر عرضه نماید. لذا بور حتم امکانات اندروید را در اپل نخواهید یافت. اما هماهنگی بی نقص و نبود هیچگونه کرش و کاهش سرعت در مدت زمان 4 ساله پشتیبانی نرم افزاری اپل از جمله امکاناتی است که اگر یک بار تجربه کنید فکر استفاده از امکانات اندروید را نخواهید کرد. محدود بودن دامنه کاری اپل سبب شده تا محصولات اپل از نظر کیفیت ساخت از هر نظر تضمین شده باشند اما تا استفاده نشوند متقاعد کننده نخواهند بود.






* حقایق و نکات مهم استفاده که نباید از آنها چشم پوشی کرد:


= خدمات: اپل هنوز در ایران پشتیبانی در محل و خدمات رسمی پس از فروش ندارد.


= پشتبانی نرم افزاری: پشتیبانی بلافاصله نرم افزاری در مدت 4 سال از تاریخ رونمایی گوشی های اپل را میتوان نکته مثبتی دانست که کمتر تولید کننده دیگری توانسته مشابه آن را ارائه کند. پشتیبانی نرم افزاری در اندروید هم بعلت نیاز به سفارشی شدن معمولا با 3 ماه تا 6 ماه تاخیر ارائه میشوند که امکان کاهش امنیت برای اطلاعات شما را افزایش میدهند در حالی که در اپل آپدیت ها مستقیما و بدون تحریم به کاربران جهان ارائه میشوند.


= پشتیبانی سخت افزاری: پشتیبانی سخت افزاری اپل در ایران مموجود نیست اما فروشگاه های بسیاری از جمله شعبه خود شرکت شما در مشهد پاسخگوی تمامی نیاز های شما خواهد بود. اگر پشتیبانی رسمی سخت افزاری میخواهید باید به فکر تولید کننده های رسمی مانند سامسونگ و سونی بگردید که دارای نمایندگان رسمی ثبت شده هستند باشید.


= امنیت: امنیت نرم افزاری و مدیریت ساده دستگاه از طریق کامپیوتر و بر روی خود گوشی تنها بر روی آیفون و از طریق آیتونز ارائه میشود. برخی از تولید کنندگان دیوایس های اندرویدی حتی رابط کاربری برای مدیریت گوشی بر روی کامپیوتر های شخصی ندارند و باید مستقیما با فایل های خود گوشی در Explorer سر و کله بزنید.


= ترجیحات: اگر بدنبال موارد زیر هستید چاره ای جز خرید آیفون ندارید. به شخصه مدتی است که بدنبال یهترین گوشی بودم تا همزمان با ارئه آیفون نسل ششم به آن مهاجرت کنم. پس از جستجوی بسیار در منابع رسمی انگلیسی و فارسی و صحبت با کاربران و طراحان متعدد متوجه شدم که متاسفانه یا خوشبختانه برخی امکانات تنها بر روی آی او اس ارائه میشوند و شاید علت گرانی ویا استقبال آمریکایی ها از این گوشی نسبت به سایرین نیز همین موارد باشد. اگر چه قدرت سخت افزاری اندروید و امکانات سفارشی سازی اندروید را هم باید در نظر گرفت:


- بک آپ گیری و بازگردانی بدون دردسر: اگر یک بک آپ کامل از دستگاه آیفون خود دارید و میخواهید در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکلی به جدید ترین گوشی اپل مهاجرت کنید باید گوشی بعدی خود را نیز از میان گوشی های اپل انتخاب کنید. در غیر این صورت انتقال لیست مکالمات و پیامک های شما در محیط خود گوشی ویا از طریق اپلیکیشن های دیگر چون وایبر و واتس اپ نشدنی خواهد بود.


- لرزشگیر اپتیکال: اگر نیاز به لرزشگیر اپتیکال دارید و یا دستتان هنگام عکاسی میلرزد میبایست تنها گوشی آیفون 6 پلاس را انتخاب کنید. در این مورد میتوانید گوشی های سری لومیای نوکیا و یا تعداد محدودی از گوشی های اندرویدی مانند LG G3 را نیز در دامنه انتخاب های خود در نظر بگیرید.


- Siri: این مورد اگر چه در ایران طرفداران بسیاری ندارد اما از جمله مواردی بود که در انتخاب شخصی من بسیار تاثیر گذاشت. اگر از هندزفری برای درخواست پخش موسیقی (موسیقی خارجی) استفاده میکنید و یا از کار با سیری برای انجام اموری مانند ارسال مسیج و یا تنظیم ساعت بیدار شدن و پخش موسیقی لذت میبرید فقط باید به سراغ اپل و آیفون بروید. در اینجا میتوانید گوشی های لومیا را هم در نظر بگیرید که مسلما بعلت تعداد کم اپلیکیشن های موجود ممکن است عاقلانه به نظر نیاید.




- سهولت کاربری و بدون کرش در iOS: اگر راحتی کاررکرد و نبودن کرش در کار برای شما یکی از فاکتور های انتخاب محسوب میشود باید آیفون را انتخاب کنید. شاید بپرسید که گوشی های اندرویدی هم هیچگاه کرش نمیکنند پس چرا باید آیفون خرید؟ پاسخ آنست که در حقیقت رمز موفقیت آیفون و متد ساخت آن دوام آن در همه جوانب است. آیفون ها در هنگام نزدیک شدن به پایان دوره 4 ساله پشتیبانی نرم افزاریشان ممکن است اندکی کند شوند اما هیچگاه کرش نخواهند کرد. در حالی که در اغلب تولیدات اندرویدی تجربه کاربری غیر از این را نشان میدهد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر