آیا می توان قبل از لیزر مو از کرم های موضعی بی حسی استفاده کرد؟

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
آیا می توان قبل از لیزر مو از کرم های موضعی بی حسی استفاده کرد؟ شاید این سوال برای شما هم پیش امده باشد که آیا های زائد می تواند موجب رشد بیشتر مو ها در دراز مدت شود یا خیر؟ پاسخ و بهتین به این سوال منفی می باشد.


لیزر مو موجب می شود که مو ها کمتر رشد کنند. البته نه به این معنا که مو های بیشتری جایگزین شوند. اما اشخاصی هم هستند که اعتقاد دارند ، بعد از لیزر مو ، در مناطقی از بدن آن ها مو هایی رشد نموده که قبلا اصلا وجود نداشته است.

لازم به تذکر می باشد که این موارد از لحاظ علمی اثبات شده نیستند اما ممکن است که لیزر مو قادر به تحریک ناحیه ای از پوست باشد و در نتیجه این تحریک مو های زائدی در آن ناحیه رشد کنند اما به طور کلی این اتفاق خیلی کم پیش می آید.

اصولا لیزر مو ، مو های زائد بدن یا صورت را می تواند به طور کامل از بین ببرد ، زیرا دارای حرارت بسیار بالایی می باشد که به وسیله ی این حرارت می تواند به فولیکول های مو آسیب رساند و مانع از رشد مجدد مو های زائد بشود.

اما نوع دیگر از مو ها هستند که دارای رنگ بسیار روشنی هستند و ممکن است در هر قسمتی از بدن مشاهده شوند. نابودی این مو ها کار دشواری است. البته لازم به ذکر است که مو های پراکنده هم همین ویژگی ها را دارند و به سختی قابل درمان می شوند.

بر اساس فرضیه هایی که مطرح شده است ،مو های تیره راحت تر پرتو های لیزر را جذب می کنند اما انواع دیگر مو ها به علت بافت محکم ترشان این اشعه را جذب نمی کنند و در نتیجه از سخت تر از بین می روند.

در نتیجه فولیکول این نوع مو های زائد به مقدار کمتری آسیب می بیند و به طور کامل ریشه کن نمی شوند. پس از مدتی جریان خون آن قسمت بیشتر می شود و این مو ها تلاش می کنند تا خود را ترمیم کنند. در نهایت این امر رشد بیشتری می کنند و تیره تر می شوند.

به طور کلی مو های زائد از بدن ما حفاظت می کنند و بدن به طور خودکار اقدام به تولید این مو ها می کند. رفع دائم مو های روشن کمی سخت تر است زیرا این مو ها بدن را گرم کرده و از بدن محافظت می کنند.

توصیه ی کلینیک زیبایی و کلینیک لیزر بهتین این است که برای مو های خیلی روشن لیزر مو را انجام ندهید. دلیل این توصیه هم این موضوع می باشد که این مو ها از بین نمی روند و بعد از مدت خاصی تبدیل به مو های درشت تر خواهند شد. البته لازم به ذکر است که اصلا این نوع از مو های زائد نیازی به لیزر ندارید زیرا این نوع مو ها کاملا نامرئی هستند.

البته تعدادی از کلینیک های زیبایی و کلینیک لیزر از لیزر این نوع مو های زائد خودداری می کنند.

کلینیک زیبایی و کلینیک لیزر بهتین توصیه می کند که جهت رفع مو های روشن از روش الکترولیز استفاده کنید. اگر چه این روش گران قیمت تر و وقت گیر تر از سایر روش ها بوده ، اما نسبت به سایر روش ها بهتر می تواند موهای روشن را از بین ببرد .
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر