آیا آیفون از بازار ایران جمع می‌شود؟

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرده اگر شرکت اپل تا پیش از اجرای طرح رجیستری، نسبت به تاسیس نمایندگی در ایران اقدام نکند، ابلاغیه‌ی جمع‌آوری آیفون‌های این شرکت را در کل بازار ایران اجرایی خواهد کرد.


عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با کالای قاچاق به خبرگزاری تسنیم گفته که این نهاد به‌زودی تصمیمی جدی در مورد شرکت‌هایی که محصولاتشان را بدون نمایندگی در ایران به فروش می‌رسانند اتخاذ می‌کند. او به «آیفون» اشاره می‌کند و می‌گوید پیش از این، ابلاغیه‌ی جمع‌آوری این محصول به تمام کشور صادر شده. او ادامه می‌دهد: « اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی [اپل] اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند قطعا تمام گوشی‌های تلفن همراه این برند جمع‌آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت.»





اما «طرح رجیستری موبایل» چیست و چه زمانی اجرایی می‌شود؟ طرح رجیستری با مشارکت گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه به اجرا گذاشته می‌شود. در بخشی از این طرح، یک بانک اطلاعاتی جامع از کدهای منحصربه‌فرد تلفن‌های همراه (IMEI) تهیه می‌شود و بر اساس آن گوشی‌های که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شوند از دریافت خدمات مخابراتی محروم خواهند شد. پیش از این مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق، اجرایی شدن این طرح را منوط به تکمیل این بانک اطلاعاتی دانسته بودند.


عباس نخعی پیش از این در خصوص زمان اجرای طرح رجیستری موبایل نیز گفته بود که با توجه به اتمام مقدمات این طرح و تاکید معاون اول رییس جمهور بر اجرای هرچه سریع‌تر آن، طرح رجیستری موبایل تا اول مرداد ماه اجرایی خواهد شد. طبق برنامه‌ای که سازمان مبارزه با قاچاق تدارک دیده باید انتظار داشت که خدمات مخابراتی اپراتورهای کشور تنها به گوشی‌های موبایلی ارایه شود که از مبادی رسمی و به‌صورت قانونی وارد شده و کدهای مخصوص طرح رجیستری را اخذ کرده باشند./دیجی کالا
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر