آموزش کاهش حجم تصاویر در Word

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
برای فشرده سازی تصاویر در فایل ورد، عکس مورد نظرتان را در سند ورد خود انتخاب (Select) کنید. سپس از طریق تولبار اصلی ورد، تب Format را انتخاب کنید.در تب فرمت بر روی گزینه Compress Pictures که در عکس زیر مشخص شده است، کلیک کنید.




سپس پنجره جدیدی برای شما باز می شود که مربوط به تنظیمات Compress Pictures است. اگر قصد دارید تمامی عکس های موجود در سند وردتان را فشرده کنید، تیک گزینه “Apply only to this picture” را بردارید ولی اگر این گزینه را تیک بزنید به این معنی است که تنها عکس انتخاب شده فشرده خواهد شد. گزینه ی دیگری به نام “Delete cropped areas of pictures” قابل مشاهده است که باید این گزینه تیک خورده باشد، قابل ذکر است اگر این گزینه تیک خورده باشد زمانی که شما عکس ها در سند ودرتان را کراپ (Crop) می کنید دیگر امکان بازگشت به حالیت اولیه وجود ندارد مگر اینکه عکس اصلی را مجددا وارد کنید.


همچنین در قسمت پایینی می توانید وضوح تصویر یا همان رزولوشن را برای فشرده سازی مشخص کنید، برای کم کردن حجم فایل word پیشنهاد میکنیم پایین ترین رزولوشن را انتخاب کنید. سپس بر روی OK کلیک کنید تا تنظیمات به درستی ذخیره گردد.بعد از ذخیره تنظیمات، بسته به تعداد تصاویر موجود در سند شما ممکن است این فرایند فشرده سازی کمی طول بکشد. برای مشاهده میزان حجم کم شده، بعد از پایان میتوانید سند ورد خود را به عنوان یک فایل جدید ذخیره کنید سپس حجم نهایی فایل جدید را با فایل قبلی وردتان مقایسه کنید.



منبع: learning.asarayan.com
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: hasti

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر