آموزش قرار دادن رمز عبور تصویری برای ویندوز 8

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
یکی از ویژگی‌هایی که در ویندوز 8 به این سیستم‌عامل اضافه شده است امکان استفاده از رمز عبور تصویری میباشد. استفاده از رمز عبور تصویری بدین معناست که به جای وارد کردن یک عبارت یک تصویر پس‌زمینه انتخاب می‌کنید و با کشیدن ترکیب سه حرکت یا کلیک ماوس روی نقاط خاصی از تصویر وارد محیط ویندوز می‌شوید.می‌توانید از خط راست، دایره و یا کلیک خالی ماوس (یک نقطه) برای ساخت رمز عبور استفاده نمایید.ابتدا و انتهای خط راست می‌تواند هر جایی از تصویر باشد.


1.ابتدا با زدن دکمه‌های ترکیبیWin + I پانل تنظیمات را باز نمایید. در قسمت پایین این پانل بر روی گزینه Change PC settingsکلیک کنید.







2.درپنجره ای که برای شما باز میشود بر روی گزینه ی Accounts کلیک کنید.





3. بعد وارد قسمت Sign-in options شوید و گزینه picture password را انتخاب نمایید.





*اگربرای شما این گزینه غیر فعال میباشد همانند تصویر بالا بدین معناست که در حال حاضر هیچ رمز عبوری بر روی دستگاه شما تعریف نشده است پس باید ابتدا بر روی گزینه ی Addدر قسمت password کلیک نمایید و یک رمز عبور برای دستگاه خود انتخاب کنید و آن را به خاطر بسپارید.


با انجام دادن کار فوق گزینه مورد نظر برای شما فعال می‌شود و می‌توانید آن را انتخاب نمایید.





4.زمانی که Password گذاشتید ، بر روی گزینه ی Add در قسمت Picture password کلیک نمایید.


5.در مرحله ی بعدی از شما درخواست میشود تا رمز عبور قبلی خود را یا آن رمز عبوری که در مرحله قبل ساختید را وارد نمایید.





سپس در سمت راست پنجره به شکل تصویری به شما آموزش داده می‌شود که چگونه شما می‌توانید سه حرکت را با هم ترکیب نمایید.


6.زمانی که مطمئن شدید که برای انتخاب رمز عبور آماده هستید بر روی گزینه Choose picture کلیک کنید.








بعد از انتخاب گزینه ی Choose picture برای شما یک صفحه باز میشود که در آن صفحه باید یک تصویر را به عنوان پس‌زمینه رمز عبورتان انتخاب نمایید.





* اگر تصویر مورد نظر شما از کادر مورد نظر ویندوز بزرگتر باشد می‌توانید آن را با نگه داشتن و کشیدن کلیک ماوس روی تصویر جابه‌جا نمایید تا به تصویر دلخواه خود برسید.


بعدبر روی گزینه Use this picture کلیک نمایید یا اگر می‌خواهید تصویر جدیدی انتخاب کنید دکمه Choose new picture را بزنید.





8.سپس در این صفحه می‌توانید ترکیب مورد نظر خود را روی تصویر بکشید.به عددهای کنار صفحه توجه کنید این اعداد نشان می‌دهند که کجای سه حرکتی هستید که باید تنظیم کنید.





9.زمانی که سه حرکت را تنظیم کردید مجدد باید آن‌ها را تکرار نمایید و اگر شما می‌خواهید ترکیب جدیدی انتخاب کنید باید بر روی Start over کلیک کنید.





10.اگر مراحل 8 و 9 را درست انجام بدهید کار تمام می‌شود و تنها باید روی گزینه ی Finish کلیک کنید.





می‌توانید علاوه بر رمز عبور تصویری یک کد 4 رقمی هم از قسمت PIN انتخاب کنید تا اگر رمز تصویری را فراموش کردید مشکلی برای شما پیش نیاید.





11.همچنین اگر بنا به دلایلی نخواستید از رمز تصویری استفاده نمایید فقط کافیست بر روی گزینه Remove که در کنار دکمه Change میباشدکلیک کنید تا رمز عبور تصویری حذف گردد.



منبع: learning.asarayan.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر