آموزش رمز گذاری روی پرونده ها در اکسل 2014

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


اگر شما از کامپیوتر استفاده می کنید احتمال این نیز وجود دارد که چند پرونده اکسل در PC یا مک خود داشته باشید. همانطور که میدانید میلیون ها نفر در سراسر جهان از اکسل استفاده می کنند که بیش تر بدرد تجارت و نهاد های دولتی استفاده می شود. خوشبخاته با وجود اکسل ۲۰۱۴ امکان بالا بردن امنیت پرونده ها با رمز گذاری وجود دارد.برای این کار ابتدا باید پرونده ای را که می خواهید رمز گذاری کنید باز کرده و گزینه Info را انتخاب کنید سپس روی Protect Workbook کلیک نمایید.از نوار باز شده روی گزینه Encrypt with Password کلیک کنید.





بلافاصله اکسل پنجره ای برای وارد کردن رمز عبور باز می کند شما می توانید رمز عبور خود را به سادگی در تکست بار باز شده وارد کنید اما به یاد داشته باشید که اگر رمز عبور خود را گم کنید دیگر امکان دسترسی به پرونده شما نیست. اکسل هیچ گزینه ای برای بازیابی رمز عبور وارد شده توسط شما ندارد.هنگامی که رمز عبور خود را انتخاب کردید مایکروسافت بی درنگ پرونده را رمز گذاری می کند و با هر بار باز کردن آن تقاضای رمز عبور خواهد


کرد البته به یاد داشته باشید که این رمز عبور فقط برای پرونده انتخاب شده ایجاد می شود و برای دیگر این عمل را باید به صورت تکی انجام دهید.

منبع: delgarm.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر