آموزش تنظیم مودم tp-link td-w8951nd

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
راهنمای تنظیم سریع:




1. آدرس IP پیش فرض این مودم 192.168.1.1 و Subnet Mask آن 255.255.255.0 است. این مقادیر قابل تغییر است اما در این راهنما ما از مقادیر پیش فرض جهت تنظیم استفاده می کنیم. تنظمات IP کارت شبکه متصل شده را برای اتصال صحیح تنظیم کنید، اگر از نحوه این کار اطلاع ندارید به لینک زیر مراجعه کنید


راهنمای تنظیم کارت شبکه کامپیوتر برای اتصال به مودم


2. تنظیم این مودم توسط یک مرورگر وب انجام میشود و در هر سیستم عاملی امکانپذیر است. آدرس مودم را در مرورگر خود وارد کنید:





3. بعد از چند لحظه پنجره جدیدی باز شده که از شما Username و Password مودم را درخواست می نماید این مقادیر بصورت پیش فرض admin و admin (بصورت حروف کوچک) است. آنها را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.



توجه:


الف. این Username و Password را با Username و Password ی که ISP به شما داده اشتباه نگیرید.


ب. اگر صفحه درخواست Username و Password ظاهر نشد به به معنی این است که یا شما تنظمات کارت شبکه مناسبی ندارید که باید آنها را بازبینی کنید و یا روی مروگر شما پ ر و ک س ی تنظیم شده که باید در اینترنت اکسپلورر به منوی Internet Option و سپس به Connection و سپس در قسمت Lan Setting رفته و تیک آیتم Using P r o x y را برداشته و OK کنید.


1. بعد از ورود موفق به صفحه تنظمیات مودم، روی Quick Start کلیک کرده و سپس دکمه Next را بزنید.



روی Next کلیک کنید.


2. منطقه زمانی تهران را از لیست انتخاب کرده و Next را کلیک کنید.



3. در این صفحه گزینه PPPoE/PPPoA را انتخاب و دکمه Next را کلیک کنید.



4. در این صفحه اطلاعات (Username و Password) مربوط به سرویس اینترنتی را که خریداری کرده اید در فیلد های Username و Password و مقادیر VPI و VCI را در فیلد های مربوطه وارد کنید، آیتم Connection Type را روی PPPoE LLC رها کرده و روی دکمه Next کلیک کنید. مقادیر VPI و VCI برای هر ISP ممکن است متفاوت باشد مقادیر متداول آن در ایران 0 و 35 برای اکثر سرویس دهنده ها و 0 و 59 برای پارس آنلاین است. اگر از این مقادیر مطمئن نیستید از ISP خود سوال کنید.



5. سپس نوبت تنظیمات وایرلس شماست. در این صفحه اگر می خواهید وایرلس مودم شما فعال باشد در مقابل گزینه Access Point آیتم Activated را انتخاب کنید. در قسمت SSID نامی را برای شبکه بیسیم خود برگزینید و در قسمت Broadcast SSID آیتم Yes را انتخاب کنید. اکنون یک کار مهم دیگر باقی مانده که آن تنظیم رمز روی وایرلس آن است تا تنها افراد مجاز قابلیت استفاده از وایرلس این مودم را داشته باشند.



6. برای این کار در قسمت Authentication Type از لیست موجود می توانید انواع سیستم های رمز گذاری وایرلس را انتخاب کنید. در این قسمت به صورت پیش فرض رمزگذاری وایرلس مودم غیر فعال است (Disabled انتخاب شده است) برای فعال کردن آن یکی از گزینه های WEP یا WPA/WPA2 یا WPA-PSK/WPA2-PSK را انتخاب کنید. (صفحه فوق به صورت شکل زیر تغییر خواهد کرد) بهترین و مناسب ترین آن گزینه WPA-PSK/WPA2-PSK است. آنرا انتخاب کنید تا آیتم های مربوطه ظاهر گردند، سپس در قسمت Pre-Shared Key یک رمز بین 8 تا 63 کارکتری وارد کنید (این رمز را برای مواقعی که با دستگاه های وایرلس مانند نوت بوک به مودم متصل میشوید به خاطر داشته باشد) و پس رو دکمه Next پایین صفحه کلیک کنید.



تنظیمات مودم به پایان رسیده است. روی Next کلیک کنید.



7. روی Closed کلیک کنید.



در این مرحله پس از چند لحظه چراغ Internet مودم روشن میشود که نشاندهنده اتصال صحیح به اینترنت است. در غیر اینصورت یک بار مودم خود را خاموش و روشن کنید و حدود 2 دقیقه منظر بمانید. اگر مشکل دوباره ادامه داشت مجددا مراحل بالا را با دقت تکرار کنید.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر