آموزش تنظیم مودم d-link dsl-2520u

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


بررسی محصول:D-LINK DSL-2520U




مودم D-LINK DSL-2520U یک مودم ADSL با طراحی خوب و ساخت با کیفیت بوده که عملکرد بالا و پایداری خوب را در کنار سادگی در استفاده ارائه می دهد. این مودم براحتی تنظیم شده و حتی بدون هیچ تنظیم خاصی قابل استفاده است. علاوه بر تنظیم تحت وب، می توان بسادگی توسط نرم افزار همراه آنرا تنظیم نمود. دارای DHCP داخلی بوده که برای سرویس دهی به تعداد زیادی کامپیوتر به آسانی راه اندازی میشود. این مودم یکی از پر فروش ترین مودم بازار ایران است و تقریبا با همه سیستم عامل ها سازگار بوده و با کلیه سرویس دهندگان اینترنت همخوانی دارد.

پنل جلویی:


چراغ های نمایشگر پنل جلویی به شرح زیر است:


1. چراغ Power: نشاندهنده اتصال صحیح آداپتور برق به دستگاه است.


2. چراغ STATUS: نشاندهنده تبادل اطلاعات با کامپیوتر است.


3. چراغ LAN: نمایانگر اتصال LAN به یک وسیله دیگر است


4. چراغ USB: نمایانگر اتصال USB به کامپیوتر است


5. چراغ DSL: در صورت ثابت روشن بودن نمایانگر وجود سرویس ADSL روی خط تلفن متصل شده است.


6. چراغ Internet: در صورت تنظیم صحیح مودم و اتصال مودم با اینترنت این چراغ به رنگ سبز روش خواهد شد.


پنل پشت دستگاه:




شکل زیر سوکت ها و نحوه اتصال آنها را تشریح میکند:


DSL-2520 Back Panel


اتصال مودم:


1. نیازمندی های سیستمی:


1.1. سرویس ADSL فعال از سرویس دهنده گان اینترنت


1.2. یک کامپیوتر با کارت شبکه کابلی و کابل شبکه (کابل شبکه در پک مودم موجود است)


1.3. فعال بودن پروتکل TCP/IP روی کامپیوتر (بصورت پیش فرض در ویندوز فعال است)


1.4. یک مروگر وب مانند فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، کروم، اپرا یا .....





اتصال به مودم


لطفا قبل از هر کاری از فعال بودن سرویس ADSL خود مطمئن شوید (با اتصال مودم به خط تلفن باید چراغ ADSL پس از حدود 30 ثانیه ثابت روش شود) سپس مراحل زیر را برای اتصال مودم انجام دهید:


1. اتصال کارت شبکه کامپیوتر به یکی از پورت های LAN مودم با کابل شبکه مناسب (اگر کامپیوتر شما دارای کارت شبکه نیست یا میخواهید کامپیوتر دومی را بوسیله USB به مودم متصل کنید، ابتدا بدون اتصال کابل USB مودم به کامپیوتر، در داخل CD همراه مودم وارد پوشه USB Driver شده و فایل Setup را اجرا کنید تا مراحل نصب درایور USB به اتمام برسد سپس مودم را با کابل USB به کامپیوتر متصل و بقیه مراحل را از همین جا ادامه دهید)


2. اتصال خط تلفن از طریق Splitter موجود در پک مودم به مودم


3. اتصال آداپتور برق و سپس روشن کردن مودم





راهنمای تنظیم سریع:

1. آدرس IP پیش فرض این مودم 192.168.1.1 و Subnet Mask آن 255.255.255.0 است. این مقادیر قابل تغییر است اما در این راهنما ما از مقادیر پیش فرض جهت تنظیم استفاده می کنیم. تنظمات IP کارت شبکه متصل شده را برای اتصال صحیح تنظیم کنید،2. تنظیم این مودم توسط یک مرورگر وب انجام میشود و در هر سیستم عاملی امکانپذیر است. آدرس مودم را در مرورگر خود وارد کنید:



3. بعد از چند لحظه پنجره جدیدی باز شده که از شما Username و Password مودم را درخواست می نماید این مقادیر بصورت پیش فرض admin و admin (بصورت حروف کوچک) است. آنها را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.



توجه:
الف. این Username و Password را با Username و Password ی که ISP به شما داده اشتباه نگیرید.
ب. اگر صفحه درخواست Username و Password ظاهر نشد به به معنی این است که یا شما تنظیمات کارت شبکه مناسبی ندارید که باید آنها را بازبینی کنید و یا روی مروگر شما پ ر و ک س ی تنظیم شده که باید در اینترنت اکسپلورر به منوی Internet Option و سپس به Connection و سپس در قسمت Lan Setting رفته و تیک آیتم Using P r o x y را برداشته و OK کنید.

4. بعد از ورود موفق به صفحه تنظمیات مودم، صفحه وضعیت مودم را مشاهده میکنید، در قسمت سمت چپ روی Advanced Setup و سپس آیتم WAN کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود. روی گزینه ADD کلیک کنید.




5. در این قسمت مقادیر VPI و VCI را در فیلد های مربوطه وارد کنید، مقادیر VPI و VCI برای هر ISP ممکن است متفاوت باشد مقادیر متداول آن در ایران 0 و 35 برای اکثر سرویس دهنده ها و 0 و 59 برای پارس آنلاین است. اگر از این مقادیر مطمئن نیستید از ISP خود سوال کنید. روی دکمه Next کلیک کنید.



6. در این صفحه گزینه PPP Over Ethernet PPPoE را انتخاب و آیتم Encapsulation Mode را روی LLC رها کرده و روی دکمه Next کلیک کنید. در این مرحله اگر شما Bridging را انتخاب کنید کار تنظیم مودم به پایان رسیده است اما بعدا برای اتصال به اینترنت باید در ویندوز یک کانکشن از نوع Broad band و PPPoE بسازید و در آنجا Username و Password ی را که از سرویس دهنده اینترنت گرفته اید وارد کرده و آن کانکشن را کانکت کنید. در واقع شما می توانید بدون هیچ تنظیم خاصی و تنها با اتصال مودم و ساخت این کانکشن در ویندوز از این مودم استفاده کنید اما در این حالت شما فقط با کامپیوتری که کانکشن را اجرا کرده است به اینترنت دسترسی دارید ولی روش شرح داده شده در این مقاله حرفه ای تر بوده و تمامی کامپیوتر های متصل به مودم (مثلا از طریق یک سوییچ شبکه) می توانند از اینترنت استفاده کنند چرا که مودم کار اتصال را انجام میدهد.



7. در این صفحه اطلاعات (Username و Password) مربوط به سرویس اینترنتی را که خریداری کرده اید در فیلد های PPP Username و PPP Password را وارد کنید، سایر گزینه ها را بدون تغییر رها کنید و روی Next کلیک کنید.



8. در این صفحه نیز فقط روی گزینه NEXT کلیک کنید





9. . خلاصه ای از تنظیمات نشان داده میشود. روی دکمه Save کلیک کنید




10. صفحه ابتدایی WAN نشان داده خواهد شد، روی گزینه SAVE/REBOOT کلیک کنید.




11. بعد از حدود 2 دقیقه مودم Reboot شده و به اینترنت متصل خواهد شد. در خلال راه اندازی دستگاه را خاموش نکنید. نشانه تنظیمات صحیح شما روشن شدن چراغ اینترنت به رنگ سبز است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر