آموزش تصویری نحوه استفاده از قابلیت live در اینستاگرام

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
اینستاگرام قابلیت نمایش زنده (Live) را مدتی قبل معرفی کرد. حال این شرکت این قابلیت را به صورت عمومی در سراسر جهان منتشر کرده است. البته بعضی از کاربران به این قابلیت زودتر دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کرده اند. این قابلیت برنامه Periscope می باشد ولی بر خلاف Periscope، نمایش زنده و عمومی شما تا زمانی که از این قابلیت استفاده می کنید نمایش داده می شود. زمانی که این نمایش را قطع می کنید دیگر قابل بازبینی و تکرار آن نیست. نحوه انجام کار این قابلیت را در ادامه می خوانید.




اپ اینستاگرام را باز کنید. انگشت خود را بر روی صفحه به سمت راست بکشید تا به صفحه داستان ها (stories) بروید. در پایین صفحه، جایی که شما می توانید بین حالت های normal، boomerang و hands freeجا به جا شوید، شما می توانید حالت جدید ‘Live’ را مشاهده کنید. انگشت خود را بر روی صفحه به راست بکشید تا بتوانید به حالت ‘Live’ بروید. اینستاگرام دنبال کننده های (followers) شما را زمانی که به این حالت می روید با خبر می کند. بر روی ‘Start live video’ ضربه بزنید تا نمایش عمومی شروع به کار کند.








اینستاگرام قبل از شروع نمایش زنده بررسی می کند که آیا اتصال و سرعت اینترنت شما به اندازه کافی قوی است تا بتوانید نمایش زنده را انجام دهید. در زمان نمایش عمومی شما می توانید کامنت هایی که دوست دارید را بفرستید و این کامنت ها برای افرادی که در حال تماشای نمایش عمومی و زنده شما هستند نمایش داده می شود. اگر پیامی برای شما بیاید در پایین صفحه به شما نمایش داده می شود و حتی اگر فردی تازه به دیدن نمایش شما آمده است به شما از همین طریق اعلام می شود.


زمانی که شما در حالت نمایش زنده هستید می توانید قابلیت های night mode و flash را انتخاب کرد و یکی از آنها را انتخاب کنید و حتی می توانید بین دوربین های جلویی و پشتی دستگاهتان یکی را برای نشان دادن نمایش زنده انتخاب کنید.








برای پایان دادن به نمایش زنده بر روی ‘End’ که در گوشه راست بالا قرار دارد ضربه بزنید. زمانی که بخواهید به یک نمایش عمومی پایان دهید اینستاگرام اینکار را تأیید و انجام می دهد و در پایان به شما نشان می دهد که چه تعداد از افراد ویدئوی شما را تماشا می کرده اند.








دنبال کننده ها/دوستان شما که اعلان نمایش زنده را فعال کرده اند، زمانی که شما یک نمایش زنده را آغاز می کنید از طریق اینستاگرام اعلانی برایشان نشان داده می شود تا آنها را از این نمایش مطلع کند. اگر آنها (دوستان/ دنبال کننده ها) قابلیت هشدار برای اعلان را غیر فعال کرده باشند باز هم زمانی که در حال استفاده از برنامه اینستاگرام هستند پیامی برایشان به نمایش در می آید. کاربرانی که در حال استفاده و نمایش زنده هستند در بالای قسمت زبانه home و با نشان ‘Live’ نشان داده می شوند.








قابلیت ‘Live’ برای کاربران iOS ، اندروید و ویندوزفون در دسترس است.

منبع: learning.asarayan.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر